Όλοι έχουμε έρθει αντιμέτωποι με τα αποτελέσματα των δικών μας αποφάσεων. Άλλοτε τα αποτελέσματα είναι καλά άλλοτε τα αποτελέσματα είναι άσχημα. Συνήθως, όταν παίρνουμε αποφάσεις που δεν έχουν καλό αποτέλεσμα, κατηγορούμε τον εαυτό μας και αισθανόμαστε ανίκανοι να πάρουμε τη δική μας ζωή στα χέρια μας.

Έχουμε μάθει να αποφασίζουμε σωστά για εμάς;

Δυστυχώς, ποτέ δεν έχουμε διδαχτεί τον τρόπο λήψης των αποφάσεων. Συνήθως φοβόμαστε πως αν «ξεγράψουμε» ό,τι έχουμε κάνει και αλλάξουμε πορεία, δε θα βρούμε κάτι άλλο καλύτερο. Η αλήθεια είναι πως μόνο αν έχουμε ξεμπερδέψει με κάτι, μπορεί να αντικατασταθεί με άλλο που συνήθως έρχεται  στη συνέχεια, πολύ γρήγορα.

Γιατί όμως επιμένουμε να κάνουμε αυτό που ξέρουμε, ακόμα κι αν ξέρουμε ότι δεν είναι σωστό;

Παρόλο που ξέρουμε τον κίνδυνο της λανθασμένης απόφασης, δε θέλουμε να ξεβολευτούμε, αλλά να νιώθουμε ασφαλείς με μια συμπεριφορά που μας φαίνεται οικεία.

Πρέπει να τονίσουμε πως τα λάθη που κάνει ένας άνθρωπος δεν είναι αποτέλεσμα του κακού χαρακτήρα ή της ανικανότητάς του να διαχειριστεί μια κατάσταση, αλλά ένας λανθασμένος τρόπος σκέψης.

Πότε λοιπόν βελτιώνω τη ζωή μου;

Όταν αλλάζω τον τρόπο που σκέφτομαι! Όταν θέλω να πάρω μια απόφαση, χρειάζεται να ρωτήσω τον εαυτό μου: «Έχω πραγματικά ανάγκη να το κάνω;»

Οι περισσότεροι έχουμε μάθει «τι θέλουμε» και όχι τι «χρειαζόμαστε». Το «θέλω» είναι επιθυμία, ενώ το «χρειάζομαι» είναι ανάγκη. Άρα το «χρειάζομαι» είναι πιο ισχυρό, αφού η ανάγκη μια κινητοποιεί να δραστηριοποιηθούμε και γιατί όχι, να αλλάξουμε.

Όταν κυνηγάμε αυτό που θέλουμε ξεχνάμε αυτό που χρειαζόμαστε. Εξάλλου η καθημερινότητά μας βασίζεται στις επιθυμίες, κοιτάξτε γύρω σας από τις διαφημίσεις που μας βομβαρδίζουν ανελέητα.

Συνεπώς, όταν έχουμε στόχο την πραγματική μας ανάγκη τότε είναι σίγουρο πως γινόμαστε πιο αποφασιστικοί και παίρνουμε πιο σημαντικές και γρήγορες αποφάσεις.

Η εστίαση της πραγματικής ανάγκης και η ικανοποίησή της με πραγματικά μελετημένα βήματα, μάς κάνει να αισθανόμαστε επιτυχημένοι και ικανοποιημένοι.

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε  ότι για να πάρουμε μια απόφαση χρειαζόμαστε το χρόνο μας, να συλλέξουμε πληροφορίες για να δούμε όλες τις επιλογές που προκύπτουν.

Ποτέ δε σκεφτόμαστε ότι δεν έχουμε επιλογές! Αν δεν τις ξέρουμε, δίνουμε χρόνο να τις συνειδητοποιήσουμε, ρωτάμε, συλλέγουμε πληροφορίες και αντέχουμε να ακούσουμε ακόμα κι αυτά που δεν μας αρέσουν. Φυσικά, όταν μαθαίνουμε μια πληροφορία, είναι ανάγκη να την επιβεβαιώσουμε.

Κανείς δεν έρχεται σε μας και κανείς δεν ξέρει τις ανάγκες μας.

Συνεπώς εκφράζουμε τις ανάγκες μας και μέσω της λήψης των αποφάσεών μας τις διεκδικούμε. 

Έτσι όταν σταματάμε να λυπόμαστε τον εαυτό μας και συνειδητοποιούμε την ύπαρξη πολλών επιλογών, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι μπορούμε ν’ αναπτύξουμε τις επιλογές που μας έχουν προκύψει. Από μας εξαρτάται! Η αλήθεια είναι ότι οι επιλογές υπήρχαν πάντα, απλώς με τον τότε τρόπο σκέψης δεν τις βλέπαμε.

Άρα το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν έχουμε επιλογές αλλά ότι δεν τις βλέπουμε ή φοβόμαστε να τις δούμε.

Δε χρειαζόμαστε να είμαστε αυστηροί με τον εαυτό μας. Αρκεί να έχουμε τη δύναμη να εξετάσουμε τα αποτελέσματα παλιών αποφάσεων και να διδαχτούμε από αυτά, χωρίς να είμαστε σκληροί και επικριτικοί με τον εαυτό μας. Τα παλιά αποτελέσματα των παλιών αποφάσεων μας διαφωτίζουν και μας μαθαίνουν ότι τότε σκεφτόμασταν με λανθασμένο τρόπο. Εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας, κι αν δεν μπορούμε μόνοι μας, ένας Life Coach μπορεί να μας βοηθήσει.

Author(s)

  • Η Κλεονίκη Πανταζή είναι Φιλόλογος και Life Coach Εφήβων (Academic Coaching) και Ενηλίκων (Personal Coaching) αλλά και εγκύων(Coaching of pregnancy). Έχει φοιτήσει στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στη Φιλοσοφία. Ακόμα, έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Certificate in  Coaching-AC Accredited  (βαθμός 97/100) στο  ΕΚΠΑ. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει το μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ιατρική Σχολή Αθηνών με θέμα «Ανίχνευση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)». Τέλος, παρακολουθεί το πρόγραμμα «Διαχείριση του Στρες και Υγεία» στο ΕΚΠΑ. Μιλά την Αγγλική Γλώσσα. 'Εχει εργαστεί επί σειρά ετών ως καθηγήτρια φιλόλογος με ειδίκευση στα Αρχαία Ελληνικά και στην Νεοελληνική Γλώσσα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Είναι διευθύντρια σπουδών του Φροντιστηρίου Φιλολογικών μαθημάτων «Θεωρητικό». Η αγάπη της για τα παιδιά και η επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τη σύγχρονη εποχή, την ώθησε να ασχοληθεί με το Coaching Εφήβων(Academic Coaching)  σε ζητήματα διαχείρισης χρόνου, διαβάσματος, έλλειψης συγκέντρωσης, αυτοεκτίμησης, επικοινωνίας με τους άλλους κ.α., όπως και με το CoachingΕνηλίκων (Personal Coaching). για θέματα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. To Coaching of pregnancy βοηθά την μέλλουσα μητέρα να διαχειριστεί την εγκυμοσύνη, τη γέννα και τη λοχεία. Ως ομιλήτρια, έχει συμμετάσχει στην Εκπαιδευτική Ημερίδα Διδακτικής – Innovatebiz Seminars-   « Coaching και Εφηβεία». Ως εκπαιδεύτρια, έχει διεξαγάγει Μάθημα e- class  στην Innovatebiz Academy “My name is Teacher” με θέμα «Coaching  και εκπαίδευση» (2020) , καθώς και το Webinar «Lockdown στο σώμα αλλά όχι στο πνεύμα και στη ζωή»(Δεκ.2020.Φεβρ 2021). Είναι αρθρογράφος της εφημερίδας «Ενημέρωση» και στο Efiveia.gr