Η προετοιμασία των παιδιών για τις εξετάσεις σίγουρα διαφέρει από το καθημερινό διάβασμα και τις συνθήκες που ισχύουν στη ρουτίνα τους. Έχουμε συνδυάσει τις εξετάσεις και την έκβασή τους με έναν καλό βαθμό. «Πώς τα πήγες, πώς έγραψες;» Οι εξετάσεις, όμως, δημιουργούν σχεδόν πάντοτε και με βεβαιότητα ακριβείας άγχος, το οποίο στέκεται εμπόδιο στο να αποδώσει σωστά το παιδί στις εξετάσεις. Το άγχος προκαλεί απώλεια κινήτρων και αυξάνει την αντίσταση για μια σωστή προετοιμασία, που τίποτα δεν θα την νικήσει.

Θέστε έναν στόχο με το παιδί σας. Έναν στόχο, ο οποίος δεν σχετίζεται με τους βαθμούς. Δημιουργήστε μικρά βήματα όσο αφορά την όλη διαδικασία της προετοιμασίας.

Θέστε ρεαλιστικούς στόχους. Ένα παιδί που με τα βίας πετυχαίνει τους μαθησιακούς στόχους είναι δύσκολο να «γράψει¨, άρα μπορείτε να συζητήσετε με τον δάσκαλο για το ποιος μπορεί να είναι ο ρεαλιστικός στόχος του παιδιού σας, καθώς και τους τρόπους επίτευξης του. Έτσι, θα δείτε την απόδοση του παιδιού σας με διαφορετικό πρίσμα. Δεν έχει νόημα να πιέσετε ένα παιδί του 15 να γράψει για 20, ούτε ένα παιδί που είναι αδιάφορο για ένα μάθημα (π.χ. Θρησκευτικά) να αριστεύσει σε αυτό. Το παιδί θα αντιδράσει και είναι λογικό. Άρα, βάλτε στόχο μία μέση οδό ώστε και το παιδί να δει ότι τελικά τα καταφέρνει χωρίς όμως να πιεστεί για το 20, απλώς και μόνο για να το φέρει. 

Αφιερώστε χρόνο για να μελετήσετε τους ρεαλιστικούς μαθησιακούς στόχους και προετοιμάστε το παιδί σας με στοχευμένο, θετικό, υποστηρικτικό κι ενθαρρυντικό τρόπο. Θα δείτε αποτέλεσμα.

Για να προετοιμάσετε σωστά το παιδί, καλό είναι να ξεκινήσει νωρίς τη μελέτη για να προετοιμαστεί δίχως άγχος. Το δε βράδυ πριν τις εξετάσεις καλό είναι να μην διαβάσει και να κοιμηθεί νωρίς.

Αναλόγως το παιδί, η συγκέντρωση σε ένα πράγμα διαρκεί συνήθως 15 με 30 λεπτά. Κι αυτό είναι μια πληροφορία που καλό είναι να λάβετε στα υπόψιν σας. Οπότε βοηθήστε τα παιδιά να απορροφήσουν τμήμα-τμήμα τη γνώση για κάθε μάθημα, ώστε να παραμείνει στη μνήμη ό,τι μόλις έμαθαν. Μετά τα 30 λεπτά, η προσοχή συνήθως φθίνει.

Τέλος, δοκιμάστε γνωστές μεθόδου, όπως είναι οι κάρτες ευρετηρίου, τα κουίζ, ο χάρτης μυαλού και πολλά άλλα. 

Ας επικεντρωθούμε στη μάθηση, ας αφαιρέσουμε την πίεση και τα αποτελέσματα θα έρθουν πιο ομαλά και αυξημένα.

Author(s)

  • Η Κατερίνα Παπαϊωάννου έχει σπουδάσει στο τμήμα Ηχοληψίας και Μουσικών Οργάνων στο Α.Τ.Ε.Ι. Κεφαλληνίας. Η Μουσική ήταν για εκείνη ανέκαθεν αυτή που ρύθμιζε το συναίσθημα, τη διάθεση, ακόμη και τις αποφάσεις της. Πέραν, όμως, από την Μουσική, πάντα της άρεσε να διαβάζει και να αναζητά τη γνώση. Τον τελευταίο χρόνο, έκανε ένα από τα όνειρά της πραγματικότητα και σπούδασε στην Global Academyof Coaching, Life Coach. Ασχολείται με το Kids Life Coaching γιατί αγαπάει τα παιδιά και θέλει να τα βοηθήσει να μάθουν τις δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν στην υπόλοιπη ζωή τους ώστε να γίνουν ηγέτες του εαυτού τους.