Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να φροντίσεις την εμφάνιση σου.
-Πώς θα καταφέρεις να περιορίσεις τα έκτακτα.


Η νέα εποχή της τηλεργασίας ήρθε για να προσφέρει πολλά οφέλη στους εργαζόμενους και όχι μόνο στις επιχειρήσεις. Κι ενώ στην αρχή της πανδημίας άκουγα αρκετούς να έχουν επιφυλάξεις για το πώς θα λειτουργήσει αυτό, φαίνεται πως πλέον όλοι έχουν οργανωθεί και εξοικειωθεί με το νέο εργασιακό μοντέλο. 

Κατά τη διάρκεια των συνεδριών coaching με στελέχη που στοχεύουν στην καλύτερη οργάνωση και ικανοποίηση μέσα από την εργασία τους, έχουν αναδειχθεί καλές πρακτικές έτσι ώστε να προσαρμοστούμε απόλυτα σε αυτή τη νέα συνθήκη και να μπορέσουμε να απολαύσουμε τη θετική της πλευρά. Μοιράζομαι μαζί σας παρακάτω τα 6 σημεία-κλειδιά για να κάνουμε την τηλεργασία ακόμα πιο αποδοτική. 

Δημιουργούμε έναν λειτουργικό χώρο εργασίας

Οργανώνουμε και εξοπλίζουμε το γραφείο μας ξεκινώντας με την εργονομία της θέσης εργασίας. Διαλέγουμε ένα τραπέζι και ένα κάθισμα που υποστηρίζουν το σώμα μας κατάλληλα έτσι ώστε να έχουμε μια σωστή στάση. Ταυτόχρονα φροντίζουμε για επαρκή φωτισμό, τον απαιτούμενο τεχνικό εξοπλισμό (έναν λειτουργικό υπολογιστή, ηχεία, μικρόφωνο, ακουστικά), γρήγορη και σταθερή σύνδεση ίντερνετ αλλά και ένα τακτοποιημένο background που θα φαίνεται κατά τη διάρκεια των βιντεο-κλήσεων. 

Φροντίζουμε την εμφάνισή μας

Περιποιούμαστε τον εαυτό μας ακριβώς με τον τρόπο που θα κάναμε εάν είχαμε φυσική παρουσία στο γραφείο. Αντίστοιχα φροντίζουμε να τηρήσουμε τον ενδυματολογικό κώδικα που ταιριάζει ανά περίπτωση όταν συμμετέχουμε σε διαδικτυακές συσκέψεις. Αυτό μας βοηθάει να κρατήσουμε θετική την ψυχολογία μας και να διατηρήσουμε την ενέργειά μας σε υψηλά επίπεδα. Διατηρούμε επίσης μια σωστή επαγγελματική εικόνα κάθε φορά που συμμετέχουμε σε μια βιντεο-κλήση καθώς το personal branding συνεχίζει να αποτελεί κορυφαία δεξιότητα και στην digital εποχή. 

Ακολουθούμε ένα πρόγραμμα

Συχνά ακούω από στελέχη πως έχουν χάσει τον έλεγχο του ωραρίου και καταλήγουν τα εργάζονται ασταμάτητα και να εξαντλούν τον εαυτό τους και την ενέργειά τους. Αυτό οδηγεί στα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα κι έτσι βλέπουν την απόδοσή τους να μειώνεται. Ως εκ τούτου, θεωρείται απαραίτητο να διατηρούμε τις προκαθορισμένες “ώρες εργασίας” και αυτό να το επικοινωνούμε με έναν εποικοδομητικό τρόπο στους συνεργάτες μας. Εξασφαλίζουμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα κατηγοριοποιώντας τις εργασίες μας ανά προτεραιότητα και θέτοντας κανόνες και υγιή όρια. Παραμένουμε συγκεντρωμένοι στις προγραμματισμένες εργασίες που χρειάζεται να ολοκληρωθούν κάθε μέρα και αποφεύγουμε όλα αυτά που στο περιβάλλον της οικίας μας μπορούν να διασπάσουν την προσοχή μας και να μας καθυστερήσουν.

Ενθαρρύνουμε τις διαδικτυακές συσκέψεις με ανοικτή κάμερα 

Έτσι διατηρούμε πιο ζωντανή την επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους συνεργάτες και τους πελάτες μας. Παράλληλα η χρήση της κάμερας μας βοηθάει να είμαστε περισσότερο συγκεντρωμένοι και ενεργοί και είναι επίσης μια θαυμάσια ευκαιρία να αναδείξουμε ακόμα καλύτερα τον επαγγελματικό μας εαυτό.

Αποφεύγουμε την «μη-απαραίτητη» πληροφορία

Περιορίζουμε την διακίνηση περιττών emails που σπαταλούν τον χρόνο τον δικό μας και των συνεργατών μας και μπορεί να αποπροσανατολίζουν. Και ενώ στελέχη με τα οποία συζητώ παραπονούνται για αλυσιδωτές προγραμματισμένες διαδικτυακές συσκέψεις που δεν τους αφήνουν χρόνο να ασχοληθούν με όσα καλούνται να διεκπεραιώσουν, οι ειδικοί συστήνουν να περιορίσουμε σημαντικά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων καθώς και τον αριθμό συμμετεχόντων για λόγους αποτελεσματικότητας, σαφήνειας αλλά κυρίως για καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου. 

Προετοιμαστείτε για τα έκτακτα 

Στις περιπτώσεις που στο σπίτι υπάρχουν μικρά ή και μεγαλύτερα παιδιά μπορούμε να ενημερώσουμε τους συνεργάτες και τους προϊσταμένους μας στην περίπτωση που συγκεκριμένες συνθήκες ή η φροντίδα τους μπορεί να δημιουργήσουν θέμα και να  προσαρμόσουμε το κοινό μας πρόγραμμα αναλόγως. Δεν διστάζουμε να ζητήσουμε βοήθεια ή να ενημερώσουμε αν προκύψει κάποια έκτακτη κατάσταση. Έχουμε πάντα ένα πλάνο αντιμετώπισης εκτάκτων περιπτώσεων όπως π.χ. στην περίπτωση που ένα παιδί αρρωστήσει ή αν υπάρχει πρόβλημα με την σύνδεση σας στο ίντερνετ.

Με την τηλεργασία να έχει έρθει για να μείνει όπως μαρτυρούν όλα τα στατιστικά, χρειάζεται όλοι να εξοικειωθούμε με την νέα πραγματικότητα αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της και αξιοποιώντας αντίστοιχα τις ευκαιρίες που έχει να μας προσφέρει. 

Διάβασε ακόμα:

Πώς θα ξεχωρίσετε μέσα από το βιογραφικό σας;

Πώς να επιλέξεις τον κατάλληλο Coach

Author(s)

  • Μαρία Παπάζογλου

    Career & Executive Coach, Corporate Trainer και Master NLP Practitioner

    Η Μαρία Παπάζογλου είναι πιστοποιημένη Career & Executive Coach, Corporate Trainer και Master NLP Practitioner και ιδρύτρια του www.mentorascoach.com. Έχοντας πολυετή εμπειρία σε πολυεθνικούς οργανισμούς, εξειδικεύεται στο Coaching και το Corporate Training. Υποστηρίζει στελέχη και επιχειρηματίες να επιτύχουν επαγγελματικούς στόχους, να βελτιστοποιήσουν τις δυνατότητες τους και να επιτύχουν υψηλές αποδόσεις (high-performance) με στόχο τα μέγιστα δυνατά οφέλη για τους ίδιους και τις επιχειρήσεις τους. Τους εμπνέει να βελτιώσουν τη ζωή τους και να γίνουν ο καλύτερος τους εαυτός #beyourbestself, μέσα από προσωπικές συνεδρίες, εταιρικές εκπαιδεύσεις, ομιλίες, άρθρα, videos. Είναι απόφοιτος Οικονομικών Πανεπιστημίου Πειραιώς και έχει σπουδάσει coaching ολοκληρώνοντας προγράμματα πιστοποιημένα από τους συνδέσμους ICF, EMCC, AC, ενώ εξακολουθεί να μετεκπαιδεύεται τακτικά στις ΗΠΑ από τους Tony Robbins, Jack Canfield και Brendon Burchard. Έχει πιστοποιηθεί ως Master NLP και χρησιμοποιεί τεχνικές NLP στις συνεδρίες. Είναι μέλος σε ICF Global, Greece και ANLΡ. Αρθρογραφεί και είναι τακτική ομιλήτρια σε συνέδρια.