Έχει ξεκινήσει ο μήνας των στόχων, της προσπάθειας, της γνώσης και σήμερα οι μαθητές επιστρέφουν στα θρανία. Τα παιδιά, οι γονείς κι οι δάσκαλοι μπαίνουν στη νέα σχολική χρονιά με ενθουσιασμό και χαρά. Δε λείπει βεβαίως και το σχετικό άγχος, αφού γονείς και δάσκαλοι επιθυμούν να έχουν μια πετυχημένη χρονιά, κατά την οποία θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό με στόχο πάντοτε την ανάπτυξη των παιδιών.

Οι συμβουλές μου προς τους γονείς:

  1. Θέστε από κοινού στόχους για την καινούργια χρονιά. Σημειώστε, μαζί με το παιδί, τι θα ήθελε να πετύχει αυτή τη χρονιά ώστε να είναι ορατό και αποτυπωμένο το τι επιθυμεί να εκπληρώσει.
  2. Συμφωνήστε στο πρόγραμμα που θα τηρηθεί, δηλαδή την ώρα του ύπνου, του διαβάσματος, των εξωσχολικών δραστηριοτήτων, του παιχνιδιού και των φίλων
  3. Δημιουργήστε τον προσωπικό του χώρο διαβάσματος, ο οποίος θα είναι τακτοποιημένος και χωρίς πράγματα ικανά να του αποσπάσουν τη προσοχή
  4. Ετοιμάστε υγιεινά γεύματα. Κάντε μια λίστα με το τι αρέσει στο παιδί και συμπεριλάβετέ τα
  5. Επικοινωνήστε, σε τακτά διαστήματα, με τον δάσκαλο. Προετοιμάστε τις ερωτήσεις που έχετε ώστε να μην τις ξεχάσετε κατά τη συνάντησή σας. Μοιραστείτε μαζί του τυχόν σημαντικές πληροφορίες που αφορούν στο παιδί σας όπως και τα πράγματα που του αποσπούν την προσοχή ή τα μαθήματα/εργασίες/διαγωνίσματα που τον δυσκολεύουν.
  6. Διατηρήστε καλή και συχνή επικοινωνία με το παιδί σας, σε μια ενεργητική ακρόαση, ώστε να έχετε γνώση των δυσκολιών που ενδεχομένως αντιμετωπίζει και της ψυχικής του ισορροπίας. Επιβραβεύετέ το σε κάθε του προσπάθεια, η οποία πάντα είναι πιο σημαντική από τα λάθη.

Οι συμβουλές μου προς τους δασκάλους:

  1. Αφιερώστε χρόνο στο να γνωριστείτε με κάθε ένα παιδί -και εκείνα μαζί σας και μεταξύ τους-, μέσα από διάφορες δραστηριότητες και συζητήσεις.
  2. Καθιερώστε μια καλή και τακτική επικοινωνία με τους γονείς, ούτως ώστε εάν υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα να λυθεί ταχύτερα. 
  3. Να είστε συνεπείς με τους κανόνες που θέτετε μέσα στην τάξη. Με τα μικρότερης ηλικίας παιδιά θα βοηθούσε ένα σύστημα ανταμοιβής για την καλή τους συμπεριφορά.
  4. Εναλλάξτε τους τρόπους με τους οποίους κάνετε μάθημα, ώστε να κρατήσετε τα παιδιά σε εγρήγορση και ενεργητική συμμετοχή. 
  5. Διατηρήστε μια σχετική ρουτίνα μέσα στην τάξη όσον αφορά τη χρήση της τουαλέτας, το μάζεμα στο τέλος της μέρας, την ανάθεση εργασιών μέσα στην τάξη κλπ.
  6. Εντάξτε στο πρόγραμμα των μαθητικών ασκήσεων την αυτοαξιολόγηση των παιδιών. Κάθε παιδί είναι διαφορετικό και πρέπει να συγκρίνεται μονάχα με τον καλύτερό του εαυτό. Δοκιμάστε την αυτοαξιολόγηση και θα δείτε ότι όλα τα παιδιά -ακόμη και τα πιο «αδύναμα» μαθησιακά- θα γράψουν κάτι θετικό για τον εαυτό τους. Έτσι ενισχύεται και η αυτοπεποίθησή τους. Γράψτε κάτω από την απάντηση κάθε παιδιού θετικά σχόλια. Ακόμη, σε κάθε εργασία αντί να κάνετε παρατηρήσεις μπορείτε να επικεντρωθείτε και να αφήστε ένα θετικό σχόλιο στον μαθητή, όπως «αυτή τη φορά τα πήγες φανταστικά!».

Γονείς και δάσκαλοι, μάθετε στα παιδιά να μην επικρίνουν τον εαυτό τους για τα λάθη τους παρά ενθαρρύνετέ τα να αγαπήσουν τον εαυτό τους για αυτό που είναι και για αυτό που μπορούν να γίνουν.

Author(s)

  • Η Κατερίνα Παπαϊωάννου έχει σπουδάσει στο τμήμα Ηχοληψίας και Μουσικών Οργάνων στο Α.Τ.Ε.Ι. Κεφαλληνίας. Η Μουσική ήταν για εκείνη ανέκαθεν αυτή που ρύθμιζε το συναίσθημα, τη διάθεση, ακόμη και τις αποφάσεις της. Πέραν, όμως, από την Μουσική, πάντα της άρεσε να διαβάζει και να αναζητά τη γνώση. Τον τελευταίο χρόνο, έκανε ένα από τα όνειρά της πραγματικότητα και σπούδασε στην Global Academyof Coaching, Life Coach. Ασχολείται με το Kids Life Coaching γιατί αγαπάει τα παιδιά και θέλει να τα βοηθήσει να μάθουν τις δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν στην υπόλοιπη ζωή τους ώστε να γίνουν ηγέτες του εαυτού τους.