Έχετε αισθανθεί ότι στο τέλος της μέρας έχετε κουραστεί πάρα πολύ, αλλά δεν έχετε κάνει όσα θα θέλατε να κάνετε; Πολλοί άνθρωποι κοιτάζουν με απορία τη λίστα των υποχρεώσεών τους και συνειδητοποιούν ότι δεν έχουν κάνει ούτε τα μισά! Η Λίστα των Πράξεων θα μας δώσει τη δυνατότητα να δούμε με διαύγεια όσα θέλουμε να κάνουμε στη μέρα μας και να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα με λιγότερο κόπο.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι θα αισθανόμαστε δημιουργικοί, γεμάτοι ενέργεια και αυτοπεποίθηση.

Πώς θα δημιουργήσετε τη Λίστα των Πράξεων

  1. Το πρώτο πράγμα που θα κάνετε είναι να πάρετε ένα ημερολόγιο
  2. Την πρώτη μέρα της εβδομάδας γράφετε πάνω πάνω το σημαντικότερο στόχο σας αυτήν τη συγκεκριμένη περίοδο 
  3. Γράψτε κάθετα τους αριθμούς 1-5
  4. Γράψτε δίπλα από το (1) το σημαντικότερο βήμα που πρέπει να κάνετε σήμερα και στη συνέχεια σε κάθε νούμερο τα επόμενα σημαντικά βήματα 
  5. Στο τέλος της σελίδας αφιερώστε λίγα λεπτά στο τέλος της ημέρας να κάνετε μια επισκόπηση και να σημειώσετε τους λόγους που δεν κάνατε τη συγκεκριμένη πράξη

Την δεύτερη μέρα σημειώστε στο ημερολόγιο πάνω πάνω το στόχο της εβδομάδας και στη συνέχεια ακολουθείτε το ίδιο μοτίβο κάθε μέρα της εβδομάδας.

Την 7η μέρα αφιερώστε λίγο χρόνο να ξεφυλλίστε το ημερολόγιο των προηγούμενων ημερών  και διαβάστε όσα πετύχατε και διαβάστε τους λόγους για όσα δεν πετύχατε.

Θα εκπλαγείτε πόσα πράγματα θα συνειδητοποιήσετε για τη διαχείριση του χρόνου σας και για τον τρόπο που σκέφτεστε!

Να θυμάστε

  • Είναι σημαντική η σειρά προτεραιότητας των πράξεων – στόχων σας. Δεν πρέπει να αλλάζετε τη σειρά των πράξεων που έχετε καταγράψει, γιατί δεν επιτρέπετε στον εγκέφαλό σας να εστιάσει και να διαμορφώσει την στρατηγική του. Ποτέ δε γράφουμε πάνω από 5 πράξεις την ημέρα γιατί κάποια στιγμή θα σαστίσετε και το πιθανότερο είναι να τα παρατήσετε. Τα βήματα είναι απαραίτητο να είναι απλά και σαφή. Αν δεν μπορείτε να τα διατυπώσετε, τότε πρέπει να σκεφτείτε τι ακριβώς θέλετε.
  • Όλες οι πράξεις που καταγράφονται στη Λίστα, επιβάλλεται να εντάσσονται στο όραμα της εβδομάδας και να εξυπηρετούν αυτόν το συγκεκριμένο στόχο. Ο σκοπός σας είναι οι πράξεις που κάνετε τώρα να σας βοηθήσουν να προοδεύσετε
  • Είναι απαραίτητο  οι πράξεις να έχουν αριθμούς και σαφήνεια. Π,χ. «Θα τακτοποιήσω το δωμάτιό μου σε 20 λεπτά», «Θα γράψω 250 λέξεις εργασία» ή « θα τακτοποιήσω 3 ζητήματα στην εργασία μου»
  • Κάθε φορά που ολοκληρώνετε μια πράξη, διαγράψτε την και φουσκώστε από υπερηφάνεια! Επιτρέψτε στον εαυτός σας να ικανοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό!

Προσπαθήστε να είστε σαφείς και εστιασμένοι στις πράξεις σας κι όχι στα αποτελέσματα, γι’ αυτό βεβαιωθείτε τι ακριβώς έχετε να κάνετε. Είναι πολύ σημαντικό να είστε ρεαλιστές και να ξέρετε πόσα μπορείτε να κάνετε. Ένα βήμα κάθε φορά είναι πιο ωφέλιμο από ένα διασκελισμό τριών βημάτων!

Και φυσικά απαραίτητη προϋπόθεση για να ολοκληρώσετε τις Πράξεις σας , είναι να είστε αφοσιωμένοι. Γιατί αφοσιώνομαι σημαίνει πιστεύω στον εαυτό μου και στο στόχο μου!

Δομήστε τη μέρα σας με βάση τη Λίστα των Πράξεων και φροντίστε να τις ολοκληρώσετε τις πρωινές ώρες της ημέρας! Θα σας δώσει ενέργεια και ευελιξία να ασχοληθείτε το υπόλοιπο της μέρας με  άλλα ζητήματα κατά περίπτωση.

Θα έχω όμως κάνει τις Πράξεις που θα έχουν επίδραση στον οργανισμό μου και στη ζωή τη δική μου, αλλά και των άλλων! 

Έτσι θα έχω καταφέρει να βάζω τον εαυτό μου σε προτεραιότητα και βρίσκω ικανοποίηση στην κάθε μέρα της ζωής μου!

Διάβασε ακόμα:

Το φαινόμενο της επαγγελματικής μοναξιάς

Πώς να πετύχεις την καριέρα σου όντας εσωστρεφής;

Author(s)

  • Η Κλεονίκη Πανταζή είναι Φιλόλογος και Life Coach Εφήβων (Academic Coaching) και Ενηλίκων (Personal Coaching) αλλά και εγκύων(Coaching of pregnancy). Έχει φοιτήσει στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στη Φιλοσοφία. Ακόμα, έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Certificate in  Coaching-AC Accredited  (βαθμός 97/100) στο  ΕΚΠΑ. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει το μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ιατρική Σχολή Αθηνών με θέμα «Ανίχνευση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)». Τέλος, παρακολουθεί το πρόγραμμα «Διαχείριση του Στρες και Υγεία» στο ΕΚΠΑ. Μιλά την Αγγλική Γλώσσα. 'Εχει εργαστεί επί σειρά ετών ως καθηγήτρια φιλόλογος με ειδίκευση στα Αρχαία Ελληνικά και στην Νεοελληνική Γλώσσα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Είναι διευθύντρια σπουδών του Φροντιστηρίου Φιλολογικών μαθημάτων «Θεωρητικό». Η αγάπη της για τα παιδιά και η επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τη σύγχρονη εποχή, την ώθησε να ασχοληθεί με το Coaching Εφήβων(Academic Coaching)  σε ζητήματα διαχείρισης χρόνου, διαβάσματος, έλλειψης συγκέντρωσης, αυτοεκτίμησης, επικοινωνίας με τους άλλους κ.α., όπως και με το CoachingΕνηλίκων (Personal Coaching). για θέματα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. To Coaching of pregnancy βοηθά την μέλλουσα μητέρα να διαχειριστεί την εγκυμοσύνη, τη γέννα και τη λοχεία. Ως ομιλήτρια, έχει συμμετάσχει στην Εκπαιδευτική Ημερίδα Διδακτικής – Innovatebiz Seminars-   « Coaching και Εφηβεία». Ως εκπαιδεύτρια, έχει διεξαγάγει Μάθημα e- class  στην Innovatebiz Academy “My name is Teacher” με θέμα «Coaching  και εκπαίδευση» (2020) , καθώς και το Webinar «Lockdown στο σώμα αλλά όχι στο πνεύμα και στη ζωή»(Δεκ.2020.Φεβρ 2021). Είναι αρθρογράφος της εφημερίδας «Ενημέρωση» και στο Efiveia.gr