Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί να βγάλεις τις πυτζάμες σου.
-Πώς να μην χάσεις το χιούμορ σου.


Τις τελευταίες μέρες μεγάλες εταιρίες επέλεξαν την εργασία εξ αποστάσεως, ενώ ταυτόχρονα εφαρμόζεται το μέτρο της κοινωνικής απόστασης σε πολλές χώρες. Τη δουλειά εξ αποστάσεως συνήθως τη φανταζόμαστε σαν εργασία από τον καναπέ, με ένα laptop και μία κούπα καφέ, αλλά η νέα πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική.   

Τώρα και για τις επόμενες εβδομάδες δουλειά από το σπίτι θα σημαίνει απομόνωση. Η ιδέα είναι να διατηρήσουμε απόσταση τουλάχιστον 2 μέτρων, για να ελαχιστοποιήσουμε την πιθανότητα μετάδοσης του κορονοϊού. Ωστόσο, κοινωνική απόσταση δεν σημαίνει να κλειστείς σε μία τρύπα και να αποσυνδεθείς. Είναι γεγονός ότι βιώνουμε μία πρωτόγνωρη πανδημία και μία άνευ προηγουμένου κοινωνική συνδεσιμότητα. Όλοι διαθέτουμε μια ποικιλία εργαλείων για να παραμείνουμε κοινωνικά συνδεδεμένοι, όσο φυσικά απομονωμένοι κι αν είμαστε. 

Υπάρχει, επίσης, το θέμα αυτών που θα πρέπει να απομονωθούν στο σπίτι, αλλά χωρίς τη δυνατότητα να εργαστούν από εκεί. Καθώς μπαρ, εστιατόρια, γυμναστήρια, θέατρα κλείνουν τις πόρτες τους, εκατομμύρια εργαζόμενοι θα πρέπει να μείνουν σπίτι, χωρίς να δουλεύουν. Οπότε, σε οποιαδήποτε μορφή κοινωνικής απόστασης κι αν βρίσκεσαι, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις για να ελαττώσεις το στρες: 

Διατήρησε την πρωινή σου ρουτίνα, γιατί τη χρειάζεσαι: Ίσως δεν το συνειδητοποιείς, αλλά οι καθημερινές σου ρουτίνες έχουν μεγαλύτερη σημασία τώρα από ποτέ. Οι προσωπικές ρουτίνες και τα καθημερινά σχέδια δημιουργούν μια αίσθηση σιγουριάς και ελέγχου, ειδικότερα σε αβέβαιους καιρούς. Προσπάθησε να ακολουθήσεις τη ρουτίνα μιας συνηθισμένης εργάσιμης μέρας. Οπότε, ξύπνα, κάνε ντους και ντύσου, όπως θα έκανες συνήθως. Κάνε ό,τι μπορείς για να βγάλεις τις πυτζάμες σου, γιατί αυτό πρόκειται να κρατήσει καιρό. 

Διαμόρφωσε το χώρο σου: Για να διατηρήσεις μια αίσθηση φυσιολογικότητας, φρόντισε να αντιμετωπίσεις τα ψηφιακά σου meetings σαν να γίνονταν από κοντά. Καλό είναι να δημιουργήσεις ένα ωραίο background, όταν κάνεις μια βιντεοκλήση. Δείχνεις ότι ενδιαφέρεσαι για το πώς παρουσιάζεις τον εαυτό σου, αλλά είναι και μια ευκαιρία να δείξεις το προσωπικό σου στυλ.

Μείνε σε επαφή, απλά απόφυγε τη σωματική επαφή: Η κοινωνική στήριξη είναι σημαντική για να μειώσεις το στρες, γι’ αυτό το λόγο η διατήρηση κοινωνικής επαφής θα είναι απαραίτητη για να προσαρμοστείς στις νέες συνθήκες. Προσπάθησε να καθιερώσεις μια τακτική ρουτίνα επικοινωνίας με τους συναδέλφους σου, είτε δουλεύεις, είτε όχι. Χρησιμοποίησε την τεχνολογία: Google hangouts, Facetime, Zoom, LinkedIn messenger, όλα είναι καλές λύσεις. Κι αν κάνεις βιντεοκλήσεις, φρόντισε να ενεργοποιήσεις την κάμερα. Η δυνατότητα να δεις τον άλλον θα βελτιώσει τις κοινωνικές σου αλληλεπιδράσεις και θα σου δώσει κίνητρο να βγεις από τις πυτζάμες σου. 

Πλύσου σαν χειρουργός: Ο κανόνας των 20 δευτερολέπτων είναι περισσότερο από ό,τι οι περισσότεροι από εμάς έχουμε συνηθίσει, αλλά το οφείλουμε στην οικογένειά μας, στους γείτονες και στους ανθρώπους που κάνουν delivery να είμαστε όσο πιο καθαροί γίνεται. 

Γέλα με τον εαυτό σου, είναι εντάξει: Δεν πρέπει να αντιμετωπίζεις αψήφιστα μια δύσκολη κατάσταση, αλλά το να προσεγγίσεις αυτές τις αλλαγές με λίγο χιούμορ κάνει την κατάσταση πιο εύκολη. Το να πάρεις τον εαυτό σου πολύ σοβαρά θα οδηγήσει σε αρνητική ψυχολογία που ποτέ δεν βοηθά στις δύσκολες στιγμές. 

Όλοι διαθέτουμε μια ποικιλία εργαλείων για να παραμείνουμε κοινωνικά συνδεδεμένοι, όσο φυσικά απομονωμένοι κι αν είμαστε. 

Κατά έναν περίεργο τρόπο, η εργασία εξ αποστάσεως, σε συνδυασμό με μία υγιή διαδικτυακή επικοινωνία μπορεί να σε βοηθήσει να γνωρίσεις τους συναδέλφους σου καλύτερα, από ό,τι αν βρισκόσασταν μαζί στο γραφείο. Πλέον, ανακατεύουμε πραγματικά την επαγγελματική και την προσωπική ζωή περισσότερο από ποτέ. Οπότε, αγάπησε το χώρο σου, απόλαυσε τα διαλείμματα και γέλα με τον εαυτό σου όσο περισσότερο γίνεται. 

Διάβασε ακόμα:

Κορονοϊός: Τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στον πλανήτη

Ένα βήμα πιο κοντά στη θεραπεία του COVID-19

Author(s)

  • Dr. Woody Woodward

    Καθηγητής coaching & οργανωσιακής συμβουλευτικής

    Ο Dr. Woody Woodward είναι Καθηγητής coaching & οργανωσιακής συμβουλευτικής και είναι ο συγγραφέας του best seller βιβλίου καριέρας The You Plan.