Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί είναι δύσκολο να μιλήσεις ανοιχτά.
-Πώς η ειλικρίνεια είναι σύμμαχός σου.


Είτε παρουσιάζεις ένα project σε μία συνάντηση είτε προτείνεις μια ιδέα σε μια ομάδα στελεχών, ένας συνάδελφος που σε διακόπτει στη δουλειά μπορεί να είναι μία στρεσογόνα εμπειρία. Πέρα από το γεγονός ότι είναι αγενές, η ίδια η διακοπή μπορεί να μην σε αφήσει να περάσεις το μήνυμα που θες και όταν συμβαίνει συχνά, μπορεί να μειώσει το πάθος σου και την ευχαρίστησή σου για τη δουλειά σου. 

Οι έρευνες δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι που τους διακόπτουν συνεχώς, έχουν περισσότερο στρες και δυσαρέσκεια σχετικά με τη δουλειά τους και υπάρχει λόγος για αυτό. “Το να σε διακόπτουν μπορεί να είναι αγχωτικό, γιατί είναι πρόκληση για τη θέση σου”, υποστηρίζει ο Joseph DeVito, Ph.D., συγγραφέας του The Interpersonal Communication Book. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι διακοπές δείχνουν ότι δεν είσαι τόσο σημαντικός, όσο το άτομο που σε διακόπτει. 

Η Rebecca Greenbaum, Ph.D., καθηγήτρια στο Rutgers School of Management and Labor Relations αναφέρει ότι για να αντιμετωπίσεις το γεγονός ότι σε διακόπτουν, πρέπει να αντιμετωπίσεις αυτούς που σε διακόπτουν, οι οποίοι είναι η πηγή του στρες σου. Και είτε είσαι εκ φύσεως εσωστρεφής, είτε εξωστρεφής, το να αντιμετωπίσεις αυτά τα άτομα κατάλληλα μπορεί να μοιάζει δύσκολο. 

Οι έρευνες δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι που τους διακόπτουν συνεχώς, έχουν περισσότερο στρες και δυσαρέσκεια σχετικά με τη δουλειά τους.

Αν παλεύεις διαρκώς να ακουστείς επειδή οι άλλοι σε διακόπτουν, ίσως πλέον δυσανασχετείς όταν πρέπει να πας στη δουλειά κι αυτό πρέπει να αλλάξει. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις. 

Μίλα με ενσυναίσθηση 

Μπορεί να είναι τρομακτικό να μιλήσεις ανοιχτά για το ότι σε διακόπτουν στη δουλειά, αλλά είναι σημαντικό να μην αποφύγεις την αντιπαράθεση ολοκληρωτικά. Στο κάτω-κάτω, γνωρίζουμε από την έρευνα ότι το να παραβλέπεις τα σημαντικά ζητήματα, μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες και καλό είναι να χρησιμοποιείς τη φωνή σου, όταν χρειάζεται. Σύμφωνα με την Greenbaum, το να αποφύγεις το ζήτημα μπορεί στην πραγματικότητα να χειροτερέψει τα πράγματα για αυτόν που διακόπτει, για το γραφείο, αλλά ίσως και για σένα. Αντ’ αυτού, κατάφυγε στη θετική αντιπαράθεση, δηλαδή προτίμησε να δώσεις ειλικρινές feedback, με τρόπο που να βελτιώνει την εταιρική κουλτούρα, διευκολύνοντας την κατά πρόσωπο συζήτηση. 

Διαφοροποίησε  την αντίδρασή σου ανάλογα με την περίσταση

Παρ’ όλο που οι διακοπές μπορεί να είναι απίστευτα αγενείς, θυμήσου ότι η επικοινωνία είναι συχνά υποκειμενική και κάτι που για σένα μπορεί να ισοδυναμεί με διακοπή, αυτό να μην ισχύει για κάποιον άλλον. Συνειδητοποίησε ότι μερικές διακοπές στα meetings στη δουλειά είναι φυσιολογικές, οπότε μην τις παίρνεις προσωπικά, υποστηρίζει ο  DeVito. Κι αν η διακοπή είναι ήπια, μπορείς να πεις στο συνάδελφό σου “Θα σε πείραζε να κρατήσεις αυτήν τη σκέψη;” ή “Άφησέ με να ολοκληρώσω.”  

Άλλαξε τη στάση σου 

Όταν ένας συνάδελφος σε διακόπτει διαρκώς, είναι αναμενόμενο να αρχίσεις να τον βλέπεις με αρνητική διάθεση και αυτή η αρνητικότητα μπορεί να σε αποτρέψει να είσαι χαρούμενος στη δουλειά. Αν έχεις ήδη μιλήσει ανοιχτά με ειλικρίνεια και ενσυναίσθηση, ίσως είναι ώρα να δείξεις ανωτερότητα και να του δώσεις το πλεονέκτημα της αμφιβολίας. Προσπάθησε να δεις τα πράγματα από την πλευρά του συναδέλφου σου κι αν χρειάζεται, συγχώρεσέ τον. Ίσως μπαίνεις στον πειρασμό να μείνεις αμετακίνητος στην άποψή σου για κάποιον που σε διακόπτει συνεχώς, αλλά είσαι άνθρωπος. Όλοι έχουμε αδυναμίες, αλλά θα είσαι πολύ πιο χαρούμενος, αν τις ξεπεράσεις. 

Διάβασε ακόμα:

Τι Σημαίνει Εργασιακή Ασφάλεια Για Έναν Millennial;

4 Λόγοι Για Να Είσαι Γενναιόδωρος Και Στο Γραφείο


Author(s)

  • Rebecca Muller

    Συντάκτρια Thrive Global

    Η Rebecca Muller είναι συντάκτρια του Thrive Global.