Παρακολουθώντας στο διαδίκτυο τις αναρτήσεις περί πανελληνίων, διαβάζω συνεχώς  για το άγχος και τον πανικό των παιδιών και των γονέων  σε αναμονή των περιβόητων αυτών εξετάσεων. Και αναρωτιέμαι…. Μήπως πρέπει να το δούμε αλλιώς;

Ας αρχίσουμε από την αρχή. Καταρχάς, υπάρχει η πεποίθηση ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι κάτι το τρομακτικό, το φοβερό, το ανυπόφορο! Παντού κυκλοφορούν οδηγίες για τις τελευταίες μέρες, για το άγχος, για το πώς θα συμπεριφερθούν οι γονείς. Το ζήτημα όμως είναι μόνο οι τελευταίες μέρες;

 Πότε ένας μαθητής έχει άγχος;

  • ‘Όταν δεν έχει μελετήσει όσο χρειάζεται
  • Όταν δεν έχει ξεκάθαρη γνώση της ύλης
  • Όταν αισθάνεται ανασφαλής, επειδή δεν έχει την κατάλληλη γι’ αυτόν καθοδήγηση από τους δασκάλους του
  • Όταν καταλαβαίνει  ότι δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της περίστασης των πανελληνίων…

Τι σημαίνει αυτό;

Σημαίνει ότι το μέσα τού καθενός ξέρει ακριβώς τι γίνεται… ο καθένας ξέρει ποια είναι η αλήθεια του.

Μπορώ να κάνω κάτι γι’ αυτό;

Φυσικά! Αντί να αγχώνομαι και να χάνω την ενέργειά μου στο άγχος- για σκεφτείτε το λίγο!- μπορώ  να αναγνωρίσω τι μου συμβαίνει και να οργανώσω το διάβασμά μου, έστω και την τελευταία στιγμή.

Πώς μπορώ να το κάνω;

Αρχικά να μη φοβάμαι! Φτάνει πια ο φόβος που κυριαρχεί τους πάντες!

Κάνω ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ! 

  • Οργανώνω την ύλη και επισημαίνω απορίες .Ζητάω βοήθεια από τους καθηγητές μου σ’ αυτά που εγώ έχω έλλειψη και δε διαβάζω «στον αυτόματο»
  • Εντείνω το διάβασμά μου
  • Διαβάζω όσες ασκήσεις έχω κάνει όλη τη χρονιά
  • Διαβάζω τα διαγωνίσματά της χρονιάς και εστιάζω στα διορθωμένα λάθη μου
  • Διαχειρίζομαι το χρόνο μου και αφήνω το κινητό στο ντουλάπι!

Έχω δει μαθητές με την προσπάθεια τους να καλύψουν τα λίγα κενά της τελευταίας στιγμής, να πετυχαίνουν το στόχο τους – με τη βοήθεια  του κατάλληλου καθηγητή και της τύχης φυσικά!

Όμως η προσπάθεια μόνο κέρδος φέρνει!

Όσο για τις ημέρες των εξετάσεων χρειάζεται όλοι να δείξουν ψυχραιμία!

Το βασικό είναι ότι όσο συνειδητοποιημένος είσαι τόσο πιο ψύχραιμος γίνεσαι!

Οι πανελλήνιες εξετάσεις χρειάζονται συγκέντρωση και σύνεση. Ούτε υπερβολική αισιοδοξία, ούτε υπερβολική απαισιοδοξία. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι να πας να γράψεις όσα ξέρεις. Κανείς δεν πρόκειται να σε κατηγορήσει ή να σε κάνει να νιώσεις ενοχές. Χρειάζεσαι μόνο το μαχητικό πνεύμα που αρμόζει στην  ηλικία σου και στην περίσταση!

Με τις σχολικές  εξετάσεις ερχόμαστε αντιμέτωποι με τον εαυτό μας και με τις ευθύνες μας. Μαθαίνουμε να κερδίζουμε αλλά και να χάνουμε. Βλέπουμε πόσο πιστοί μπορούμε να είμαστε στο στόχο μας και πόσο επιμονή και υπομονή έχουμε. Είναι ένα μάθημα ζωής που μας κάνει καλύτερους.

Βασικά , είναι η πρώτη φορά που ο έφηβος προσπαθεί ο ίδιος να πετύχει το  μεγάλο στόχο του. Γι’ αυτό χρειάζεται ενθάρρυνση και άμεση υποστήριξη από τους γονείς και τους δασκάλους του.

Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα παιδιά που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις είναι τραυματισμένα από μια μακρά περίοδο εγκλεισμού και ελλιπούς διδασκαλίας λόγω covid. Είναι ταλαιπωρημένα από μια φετινή χρονιά ,που ενώ όλα «λειτουργούσαν», στην ουσία υπολειτουργούσαν λόγω της νόσησης  μαθητών και διδασκόντων.

Υποστηρίζουμε τα παιδιά, τονίζοντας μόνο τα θετικά τους και επαινώντας την προσπάθειά τους.

Δεν αναφέρουμε λάθη του παρελθόντος και εστιαζόμαστε στο παρόν και στη διαδικασία που επιβάλλεται να ανταπεξέλθουν.

Γιατί ό άνθρωπος δε βλέπει το αδύνατο, βλέπει με θέληση τα ωραία που τον περιμένουν!

Καλή δύναμη!!! 

Καλή Τύχη σε όλους!!!

Author(s)

  • Η Κλεονίκη Πανταζή είναι Φιλόλογος και Life Coach Εφήβων (Academic Coaching) και Ενηλίκων (Personal Coaching) αλλά και εγκύων(Coaching of pregnancy). Έχει φοιτήσει στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στη Φιλοσοφία. Ακόμα, έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Certificate in  Coaching-AC Accredited  (βαθμός 97/100) στο  ΕΚΠΑ. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει το μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ιατρική Σχολή Αθηνών με θέμα «Ανίχνευση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)». Τέλος, παρακολουθεί το πρόγραμμα «Διαχείριση του Στρες και Υγεία» στο ΕΚΠΑ. Μιλά την Αγγλική Γλώσσα. 'Εχει εργαστεί επί σειρά ετών ως καθηγήτρια φιλόλογος με ειδίκευση στα Αρχαία Ελληνικά και στην Νεοελληνική Γλώσσα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Είναι διευθύντρια σπουδών του Φροντιστηρίου Φιλολογικών μαθημάτων «Θεωρητικό». Η αγάπη της για τα παιδιά και η επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τη σύγχρονη εποχή, την ώθησε να ασχοληθεί με το Coaching Εφήβων(Academic Coaching)  σε ζητήματα διαχείρισης χρόνου, διαβάσματος, έλλειψης συγκέντρωσης, αυτοεκτίμησης, επικοινωνίας με τους άλλους κ.α., όπως και με το CoachingΕνηλίκων (Personal Coaching). για θέματα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. To Coaching of pregnancy βοηθά την μέλλουσα μητέρα να διαχειριστεί την εγκυμοσύνη, τη γέννα και τη λοχεία. Ως ομιλήτρια, έχει συμμετάσχει στην Εκπαιδευτική Ημερίδα Διδακτικής – Innovatebiz Seminars-   « Coaching και Εφηβεία». Ως εκπαιδεύτρια, έχει διεξαγάγει Μάθημα e- class  στην Innovatebiz Academy “My name is Teacher” με θέμα «Coaching  και εκπαίδευση» (2020) , καθώς και το Webinar «Lockdown στο σώμα αλλά όχι στο πνεύμα και στη ζωή»(Δεκ.2020.Φεβρ 2021). Είναι αρθρογράφος της εφημερίδας «Ενημέρωση» και στο Efiveia.gr