Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:
-Γιατί δεν πρέπει να έχεις πολλούς συνεταίρους.
-Γιατί είναι σημαντικό να δείχνεις στους πελάτες σου ότι νοιάζεσαι.
Όταν αποφασίζεις να ξεκινήσεις τη δική σου εταιρεία, μαθαίνεις από πολύ νωρίς ότι δεν είναι καθόλου εύκολο. Για την ακρίβεια, είναι από τα πιο δύσκολα πράγματα που καλούμαστε να κάνουμε στην επαγγελματική μας ζωή. Θέλει γερό στομάχι για να δεχτείς το γεγονός ότι μπορεί να αποτύχεις, ότι μπορεί να χάσεις την επένδυση και τον χρόνο σου. Θέλει διπλωματία και υπομονή. Θέλει επιμονή και πείσμα.
Φυσικά, ακόμα και όλα τα παραπάνω να ισχύουν, κανένας δεν μπορεί να σου εγγυηθεί πως η επιτυχία θα έρθει και θα χτυπήσει την πόρτα σου. Παρόλα αυτά, η γνώση και οι εμπειρίες που αποκτά κανείς από το επιχειρείν είναι κάτι μαγικό.
Κάπως έτσι λοιπόν, απέτυχε και η δική μου πρώτη εταιρεία! Την δεύτερη εταιρεία μου, βέβαια, κατόρθωσα να την πουλήσω. Σίγουρα, δεν θα είχε γίνει κάτι τέτοιο, εάν δεν είχα βιώσει την αποτυχία της πρώτης. Χάρη σε όλα όσα προηγήθηκαν, μπόρεσα να καταλάβω ότι όλα συμβαίνουν για κάποιον λόγο. Ότι όλα στην ζωή είναι μαθήματα εάν το επιτρέψουμε. Αλλά κυρίως, έμαθα ποια είναι κάποια σημεία κλειδιά που μπορούν να κάνουν μια επιχείρηση να μεγαλώσει πιο γρήγορα, πιο σταθερά και να πουλάει περισσότερο.
Πώς λοιπόν, η αποτυχία βοηθάει στις πωλήσεις; Δίνοντας σου τα παρακάτω μαθήματα:
Μάθημα 1ο: Μην έχεις 18 συνεταίρους
Είχαμε φτάσει σε τέτοιο σημείο, που προφανώς από κάποια στιγμή και μετά δεν ήμασταν μια τυπική startup επιχείρηση αφού η γραφειοκρατία για να πάρουμε ακόμα και την πιο απλή απόφαση του τύπου «που θα φάμε το μεσημέρι», μπορούσε να διαρκέσει μέχρι και 45 ολόκληρα λεπτά! Το λέω και ούτε εγώ μπορώ να το πιστέψω!
Το μάθημα μου; Λίγοι και καλοί συνεργάτες φέρνουν το βέλτιστο αποτέλεσμα, διατηρώντας την εταιρική δομή ευέλικτη και γρήγορη μπροστά στις κρίσιμες αποφάσεις των αρχικών σταδίων.
Μάθημα 2ο: Μην περιμένεις απαντήσεις
Όταν προσπαθείς να φέρεις νέους πελάτες στην επιχείρηση σου, συμβαίνει κάτι. Και είναι κάτι για το οποίο δεν μιλάει ποτέ κανείς.
Οι περισσότεροι πελάτες, όπως είναι φυσιολογικό, χρειάζονται κάποιο διάστημα μέχρι να πάρουν την απόφαση τους (ειδικά αν οι υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι κάτι καινοτόμο ή κάτι που έχει μεγάλο ανταγωνισμό – για παράδειγμα τα social media που προσφέρει η δική μου εταιρεία). Ωστόσο, δεν μπορείς απλά να στέλνεις προτάσεις συνεργασίας και να περιμένεις με σταυρωμένα τα χέρια για μια απάντηση.
Το μάθημα μου; Πρέπει να είσαι εκεί, να δείχνεις ότι νοιάζεσαι. Να βλέπεις τους πελάτες σου περισσότερο σαν συνεργάτες παρά σαν ένα ακόμη νούμερο στο Profit & Loss αρχείο σου. Η δική μας δουλειά, λοιπόν, είναι να νοιαζόμαστε και να κάνουμε follow up! Ειδικά εάν ξέρεις ότι μπορείς να φέρεις μεγάλη αλλαγή σε κάποια εταιρεία και να βοηθήσεις πραγματικά, οι ντροπές δεν χωράνε! Το ζήτημα είναι η εξέλιξη.
Μάθημα 3ο: Κάνε αυτό στο οποίο είσαι καλός, όσο καλύτερα μπορείς
Όλα εκεί καταλήγουν! Από τότε που ήμουν 16 χρονών ήξερα πολύ καλά ποια είναι τα δύο πράγματα που θέλω σίγουρα να κάνω στην ζωή μου.
- Να μιλάω με κόσμο
- Να προσφέρω λύσεις με ανορθόδοξους τρόπους
Ήταν για μένα πολύ ευρηματικό το να προσπαθώ να κάνω τα πράγματα διαφορετικά και να τα βλέπω να δουλεύουν καλύτερα. Ηρεμούσε το μυαλό μου που πάντα τρέχει! Έτσι κατάλαβα ότι μου αρέσουν οι πωλήσεις. Όχι αυτές που σε πείθουν να πάρεις κάτι που δεν χρειάζεσαι. Αυτές που σου δίνουν προστιθέμενη αξία.
Στην πρώτη εταιρεία λοιπόν, έκανα τον οικονομικό σχεδιασμό. Δεν πήγε καλά. Και προσπαθούσα να κάνω και κομμάτια του development. Επίσης δεν πήγε καλά! Γιατί; Επειδή δεν έκανα το μοναδικό πράγμα στο οποίο είμαι καλή επειδή ακριβώς αγαπώ να το κάνω: Πωλήσεις.
Το μάθημα μου; Εάν αγαπάτε το product development κάντε αυτό και βρείτε συνεργάτες για τις πωλήσεις ή τα social media. Εάν λατρεύετε τα οικονομικά και τα PnL charts, απογειώστε τα. Ταυτόχρονα, κάντε outsource το management ή βρείτε ένα συνεργάτη που αγαπάει να το κάνει. Επιτυχημένος δεν είναι αυτός που έχει περισσότερα χρήματα, επιτυχημένος είναι αυτός που κάνει κάθε μέρα αυτό που αγαπάει και γίνεται όλο και καλύτερος. Όλο και πιο αποδοτικός. Και εμείς λατρεύουμε τα Social Media και τις online πωλήσεις!
Αρχική δημοσίευση από την Ιωάννα Φωτοπούλου στο epixeiro.gr.
Διάβασε ακόμα:
Ιωάννα Φωτοπούλου: «Σημασία Έχει Να Δουλεύουμε Λιγότερο Αλλά Πιο Αποδοτικά»