Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποιο είναι το πιο αποτελεσματικό στυλ ηγεσίας.
-Πώς πρέπει να δίνεις feedback.


Όλοι οι managers θέλουν να δουν τους εργαζομένους τους να ευημερούν, αλλά μπορεί να είναι δύσκολο να διατηρηθεί μια ισορροπία μεταξύ της καθοδήγησης και της στήριξης. Παρόλο που κάποιοι managers νομίζουν ότι ο καλύτερος τρόπος για να ηγηθούν είναι να δίνουν διαρκώς συμβουλές, πρόσφατη έρευνα υποστηρίζει ότι το coaching στους εργαζομένους είναι πιο αποτελεσματικό στυλ ηγεσίας. Δυστυχώς, το ποσοστό των managers που χρησιμοποιούν το coaching ως στυλ ηγεσίας είναι μικρό. Για την ακρίβεια, μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Harvard Business Review δείχνει ότι η πλειοψηφία των managers λειτουργούν ως σύμβουλοι, αντί για coaches. Με άλλα λόγια, καθοδηγούν τις ομάδες τους κάνοντας micromanagement και δίνοντας συμβουλές, όχι βοηθώντας τους να βρουν τις δικές τους λύσεις. 

Παρόλο που οι managers που δίνουν συχνά συμβουλές μπορεί να έχουν καλές προθέσεις, οι καλύτεροι managers είναι αυτοί που βοηθούν τους εργαζομένους τους να θέτουν εφικτούς στόχους, να δίνουν εποικοδομητικό feedback και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση. Ακολουθούν 3 απλά Μικροβήματα για να αποφύγετε τις παγίδες της ηγεσίας και να γίνετε ένας καλύτερος και πιο αποτελεσματικός ηγέτης.

Ξεκινήστε την κάθε μέρα λέγοντας σε όλους ποιος είναι ο στόχος 

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από να τελειώνει ένα meeting με την αίσθηση ότι δεν πετύχατε αυτό που θέλατε. Μια εύκολη λύση είναι να ξεκινάτε κάθε meeting θέτοντας έναν εφικτό στόχο για την ομάδα και επιτρέποντας στους εργαζομένους σας να δουλέψουν προς αυτόν το στόχο ως ομάδα. Δηλώνοντας αμέσως και ξεκάθαρα το σκοπό του meeting, οι managers μπορούν να ενισχύσουν το αίσθημα της ενότητας γύρω από την επίτευξη ενός στόχου.  

Πριν από την επόμενη ατομική συνάντηση, κάντε μια παύση και σκεφτείτε πριν δώσετε feedback 

Λαμβάνοντας υπόψη την άποψη του υπαλλήλου σας κάνετε ένα μεγάλο βήμα στη διαδικασία του feedback, αλλά το να λάβετε υπόψη και τη δική σας διάθεση είναι εξίσου σημαντικό. Αν αισθάνεστε αγχωμένοι, βιαστικοί ή εξουθενωμένοι, είναι πιο πιθανό να δώσετε feedback χωρίς ενσυναίσθηση και συμπόνια, ακόμα και ακούσια. Στην επόμενη σύσκεψή σας, πριν δώσετε οποιοδήποτε feedback, δοκιμάστε να κάνετε μια παύση και να τσεκάρετε την συναισθηματική σας ευεξία. Ως ηγέτες, αυτή είναι η ευκαιρία σας να καθοδηγήσετε τους εργαζομένους σας προς τη σωστή κατεύθυνση και να τους επιτρέψετε να βρουν τα δικά τους μονοπάτια προς την επιτυχία. 

Κάθε φορά που έχετε εποικοδομητικό feedback, μοιραστείτε το με ενσυναίσθηση 

Πάνω απ’ όλα, η εξάσκηση της ενσυναίσθησης είναι το κλειδί για να γίνετε ένας αποτελεσματικός ηγέτης και να ενδυναμώσετε τις σχέσεις εργαζομένου-manager. Η ενσυναίσθηση επιτρέπει στις ομάδες να ενισχύσουν μια πιο υγιή και ενωτική εταιρική κουλτούρα. Ακόμα και όταν κάνετε κριτική, να θυμάστε να είστε ευθείς, ευγενικοί και να δείχνετε κατανόηση. Αυτό δείχνει στους εργαζομένους ότι δεν προσπαθείτε να τους μειώσετε, αλλά να τους δώσετε το feedback που χρειάζονται για να αναπτυχθούν ως άτομα.

Διάβασε ακόμα:

Το προφίλ του ιδανικού ηγέτη στην Ελλάδα του μέλλοντος

Ξεπερνώντας το φόβο, την ομίχλη και την κόπωση στην ηγεσία