Η ολοένα εντονότερη ομοιογένεια των προϊόντων και υπηρεσιών, αποτελεί σήμερα πραγματικό πονοκέφαλο για τις διοικήσεις των επιχειρήσεων, στην προσπάθειά τους να κατασκευάσουν ένα εξαιρετικό προφίλ για την εταιρική τους ταυτότητα.

Ως αποτέλεσμα αυτής της τακτικής, η διαχωριστική γραμμή στην ταυτότητα των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων, γίνεται ολοένα και πιο δυσδιάκριτη. Η απόπειρα κατάδυσης στα άδυτα της συμπεριφοράς των καταναλωτών, προκειμένου να διαπιστώσουν ποιες είναι εκείνες οι παράμετροι που τoους οδηγούν να επιλέξουν μία συγκεκριμένη εταιρεία έναντι μίας άλλης, αποτελεί πλέον συνηθισμένη τακτική, καθώς διευρύνεται συνεχώς η επιστήμη της ψυχολογίας του καταναλωτή.

Η Εταιρική Υπευθυνότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική, περισσότερο δε από ποτέ σε εποχές κρίσεων. Αποτελεί το σημείο στο οποίο συναντώνται οι προτιμήσεις του καταναλωτή με τις αξίες της εταιρείας και τις κοινωνικές επιθυμίες και ανάγκες.

Οι επονομαζόμενες «υπεύθυνες» επιχειρήσεις, όσες δηλαδή ηγούνται στην αγορά με τις δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας, δεν εκπλήσσουν απλώς τους ανταγωνιστές τους με τις αιφνίδιες κινήσεις τους, αλλά επιλέγουν επιπρόσθετα να θέσουν στο επίκεντρο της στρατηγικής τους αυτό που ονομάζεται Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ).

Σε μία έρευνα που διενεργήσαμε στην APSON EKE σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά, ανακαλύψαμε ότι η ΕΚΕ είναι μία έννοια στενά συνδεδεμένη με τις οικονομικές αποδόσεις τους. Με άλλα λόγια, οι επιχειρήσεις που ηγούνται του κλάδου τους και υποχρεώνουν τους ανταγωνιστές τους να αντιδρούν στις δικές τους αποφασιστικές και καινοτόμες στρατηγικές ΕΚΕ, επιτυγχάνουν την κερδοφορία και ισχυρή παρουσία τους στην αγορά, μέσα από τις δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον όμως είναι το γεγονός ότι, όπως προκύπτει από την έρευνα της ΑPSON EKE, το θεμελιώδες στοιχείο που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ηγούνται στον κλάδο τους λανσάροντας καινοτόμες στρατηγικές ΕΚΕ, είναι το γεγονός ότι μεγεθύνεται εξαιρετικά η προστιθέμενη αξία της εταιρείας, καθώς αντιμετωπίζεται ως επένδυση και πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Γεγονός αποτελεί πάντως ότι, η αναγνωρισιμότητα μίας εταιρείας μέσα από τις ιδιότητες που της προσδίδει η ΕΚΕ, συνιστά σήμερα εργαλείο που εφαρμόζεται λίγο πολύ σε αρκετές επιχειρήσεις. Βέβαιο είναι δε, ότι οι σύγχρονες «υπεύθυνες» επιχειρήσεις, οφείλουν να εστιάσουν περισσότερο στην εμπλοκή του ανώτατου management, αφού χωρίς τη στήριξη και κατεύθυνση των ανωτάτων στελεχών, δεν μπορεί να υπάρξει στρατηγική ΕΚΕ.

Αρχική δημοσίευση από τον Νίκο Πέντσα στο epixeiro.gr.

Author(s)

  • epixeiro.gr

    Η επιχειρηματικότητα στο προσκήνιο

    Tο epixeiro.gr είναι η μεγαλύτερη ηλεκτρονική πύλη για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Μετά από αρκετά χρόνια παρουσίας, αποτελεί πλέον το μέσο μιας άμεσης, συνεχούς και διαδραστικής επικοινωνίας της επιχειρηματικής κοινότητας, ενθαρρύνοντας και στηρίζοντας ενεργά επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και δράσεις που δημιουργούν προστιθέμενη αξία. Αποτελεί επίσης έναν χώρο όπου νεοσύστατες και υφιστάμενες επιχειρήσεις -μικρές, μεσαίες ή μεγάλες-, υποψήφιοι επενδυτές, ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιώτες, και φοιτητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις γνώσεις που τους δίνονται για να ενισχύσουν την επιχειρηματική τους κουλτούρα. Το epixeiro.gr επιδιώκει να προσφέρει γνώση και να δίνει έμπνευση μέσα από το πλούσιο περιεχόμενό του, προσφέροντας στο αναγνωστικό του κοινό το know-how πάνω από 500 αρθρογράφων που αποτελούν ειδήμονες στον χώρο τους.