Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να επικοινωνείς και να αλληλεπιδράς καλύτερα με τους γύρω σου.
-Πώς θα προβάλλουμε τα καλύτερα και δυνατότερα σημεία αυτού που πραγματικά είμαστε.   


Η φροντίδα της προσωπικής μας εικόνα και φήμης, το λεγόμενο «personal branding», δεν είναι εγωκεντρικό, ψυχρό και υπερφίαλο.

Τρεις λανθασμένες αντιλήψεις που μας κρατούν μακριά από το το χρησιμότερο εργαλείο επαγγελματικής εξέλιξης, το personal branding.

Παρά την κρίση στην αγορά εργασίας και τον κλιμακούμενο ανταγωνισμό στον επιχειρηματικό κόσμο δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν ακόμα ενδοιασμούς για το personal branding. Οι περισσότερες έρευνες καταλήγουν πως οι αιτίες για αυτούς τους ενδοιασμούς συγκλίνουν σε 3 βασικές παρανοήσεις. Η πρώτη θεωρεί το personal branding μια διαδικασία εγωκεντρική και εγωιστική, η οποία εμμέσως πλην σαφώς θα αποδώσει αυτά τα χαρακτηριστικά σε όποιον την χρησιμοποιήσει. 

Η δεύτερη παρανόηση έχει να κάνει με τον γενικότερο φόβο ότι αν θεωρήσουμε τον εαυτό μας σαν «brand», θα του στερήσουμε την ζεστή και ανθρώπινη διάσταση του. Και η τρίτη περιστρέφεται γύρω από την στερεοτυπική άποψη ότι είναι υπερφίαλα επιφανειακό και ως τέτοιο αφορά όσους δεν έχουν κάτι ουσιαστικό να προβάλουν οπότε “κατασκευάζουν” την παρουσία τους σε κάτι σημαντικότερο από αυτό που στην πραγματικότητα είναι.   

Μύθος 1ος – Το personal branding δεν είναι εγωκεντρικό 

Όπως αναφέρει και δημοσίευμα του Harvard Business Review “το χτίσιμο μιας δυνατής ταυτότητας ηγέτη μέσω του personal branding επιτρέπει σε όλα τα  θετικά και ισχυρά χαρακτηριστικά  να γίνουν γνωστά στους συνεργάτες του ώστε όλοι μαζί σαν ομάδα να παράγουν το μέγιστο της αξίας” και όχι απλά να λειτουργήσει για την μονόδρομη προβολή του.  

Κανείς δεν μπορεί να ανέβει τη σκάλα της ιεραρχίας εάν η αξία που προσφέρει μέσα από την εργασία του δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή. Κανείς επίσης δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνος του στο εργασιακό περιβάλλον και ένα από τα θετικά στοιχεία να μας προσφέρει η φροντίδα του personal branding είναι η καλύτερη επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους γύρω μας. Αυτού του είδους η επικοινωνία φέρνει καλύτερα αποτελέσματα και επηρεάζει θετικά την ζωή και την εξέλιξη των επαγγελματιών και των ομάδων σε όποιον κλάδο και σε όποια θέση κι αν βρίσκονται.

Μύθος 2ος – Το personal branding είναι ψυχρό και απρόσωπο

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον career coach και τον executive coach είναι να εξηγήσει στους επαγγελματίες που καλείται να υποστηρίξει, μια σκληρή αλήθεια. Είτε μας αρέσει είτε όχι, είτε το διαλέξαμε είτε όχι, είτε το κάναμε συνειδητά είτε συνέβη υποσυνείδητα, όλοι έχουμε ήδη συνδεθεί με κάποια χαρακτηριστικά στα μάτια και το μυαλό των άλλων. Κι έχουμε κριθεί -ειδικά στον επιχειρηματικό και επαγγελματικό χώρο- με όρους που θυμίζουν μάρκετινγκ προϊόντος. Κάποιος έχει κληθεί να απαντήσει για το αν είμαστε αξιόπιστοι ή όχι, για το αν θα επιτυγχάναμε τους στόχους σαν να είμαστε ένα προϊόν -ή ένα εργαλείο- και αν η συνεργασία μαζί μας θα ήταν ευχάριστη και αποδοτική ή όχι. 

Συνεπώς το ερώτημα δεν είναι αν θέλουμε να επενδύσουμε στο personal branding. Αλλά αν το personal branding που ήδη έχουμε είναι αυτό που θέλουμε και μας αξίζει να έχουμε. Αν ανταποκρίνεται στο ποιοι πραγματικά είμαστε, στους στόχους που έχουμε και στις αξίες που μας χαρακτηρίζουν. Αν μας βοηθά  να διεκδικήσουμε ευκαιρίες και προοπτικές, να εξελιχτούμε και να προσθέσουμε αξία σε μας αλλά και στον οργανισμό μέσα στο οποίο δραστηριοποιούμαστε. 

Μύθος 3ος– Το personal branding δεν προβάλει μια ψεύτικη εικόνα

Ο ρόλος ενός αποτελεσματικού coach δεν είναι να χτίσει μια ψεύτικη ταυτότητα για λογαριασμό μας, αλλά μέσω του personal branding να μας βοηθήσει να εντοπίσουμε και να προβάλλουμε τα καλύτερα και δυνατότερα σημεία αυτού που πραγματικά είμαστε.   

Μέσα από το personal branding έχουμε τη θαυμάσια ευκαιρία να παρουσιάσουμε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας ώστε να μας ταιριάξει με ρόλους που θα μας επιτρέψουν να αναπτυχθούμε αλλά και να προσφέρουμε  στην εταιρεία που θα μας δώσει την ευκαιρία. Αυτό όχι μόνο δεν είναι μια διαδικασία επιφανειακής προβολής αλλά λειτουργεί μόνο όταν έχει προηγηθεί μια σε βάθος ανάλυση των ποιοτικών μας χαρακτηριστικών, των στόχων και των αξιών μας. Σε αυτού του τύπου την επαγγελματική αυτογνωσία ο ρόλος του coach είναι κομβικός. 

Έτσι την επόμενη φορά που θα απορρίψετε αυτόματα την ιδέα του personal branding αναρωτηθείτε: Για ποιους λόγους θέλω να με γνωρίζουν ή να με θυμόνται οι άλλοι; Ποιες αξίες και επιτεύγματα αξίζει να αναδεικνύω;

Πώς θέλω να με περιγράφουν οι συνεργάτες μου; Ή ακόμη καλύτερα εντοπίστε τον κατάλληλο για εσάς coach και αφήστε εκείνον να σας ρωτήσει και να εκμαιεύσει τις σωστές απαντήσεις.

Διάβασε ακόμα:

Coaching και ψυχοθεραπεία: Ποια η διαφορά;

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να αναπτύξεις τα ηγετικά σου χαρακτηριστικά

Author(s)

  • Μαρία Παπάζογλου

    Career & Executive Coach, Corporate Trainer και Master NLP Practitioner

    Η Μαρία Παπάζογλου είναι πιστοποιημένη Career & Executive Coach, Corporate Trainer και Master NLP Practitioner και ιδρύτρια του www.mentorascoach.com. Έχοντας πολυετή εμπειρία σε πολυεθνικούς οργανισμούς, εξειδικεύεται στο Coaching και το Corporate Training. Υποστηρίζει στελέχη και επιχειρηματίες να επιτύχουν επαγγελματικούς στόχους, να βελτιστοποιήσουν τις δυνατότητες τους και να επιτύχουν υψηλές αποδόσεις (high-performance) με στόχο τα μέγιστα δυνατά οφέλη για τους ίδιους και τις επιχειρήσεις τους. Τους εμπνέει να βελτιώσουν τη ζωή τους και να γίνουν ο καλύτερος τους εαυτός #beyourbestself, μέσα από προσωπικές συνεδρίες, εταιρικές εκπαιδεύσεις, ομιλίες, άρθρα, videos. Είναι απόφοιτος Οικονομικών Πανεπιστημίου Πειραιώς και έχει σπουδάσει coaching ολοκληρώνοντας προγράμματα πιστοποιημένα από τους συνδέσμους ICF, EMCC, AC, ενώ εξακολουθεί να μετεκπαιδεύεται τακτικά στις ΗΠΑ από τους Tony Robbins, Jack Canfield και Brendon Burchard. Έχει πιστοποιηθεί ως Master NLP και χρησιμοποιεί τεχνικές NLP στις συνεδρίες. Είναι μέλος σε ICF Global, Greece και ANLΡ. Αρθρογραφεί και είναι τακτική ομιλήτρια σε συνέδρια.