Κάποιες φορές καμία λέξη δεν είναι αρκετή για να περιγράψεις αυτό που βιώνεις κάθε ημέρα στο γραφείο: άγχος, πίεση, ένταση, δημιουργικότητα. Από την στιγμή που φτάνεις στη δουλειά, ή ακόμα πιο σωστά από τη στιγμή που βλέπεις τα emails σου κάθε πρωί, μέχρι την ώρα που επιστρέφεις στο σπίτι, προσπαθείς να “χορέψεις” στον ρυθμό του υπερσυνδεδεμένου κόσμου του σήμερα. Και κάποιες φορές κάθε ανθρώπινο στοιχείο χάνεται. 

Ξέρεις όμως κάτι; Το ανθρώπινο στοιχείο είναι αυτό που κάνει μία δουλειά να έχει νόημα και σε κάνει πιο αποδοτικό και πιο γεμάτο. Πάρε για παράδειγμα την ευγνωμοσύνη: όταν εκφράζεις την εκτίμησή σου προς τους άλλους, τα οφέλη είναι και εσωτερικά. Όταν είσαι ευγνώμων είσαι περισσότερο γενναιόδωρος, νιώθεις λιγότερο άγχος και κοιμάσαι καλύτερα

Αν λοιπόν θέλεις να βοηθήσεις την ομάδα σου, και την εταιρεία σου γενικότερα, καλλιέργησε την ευγνωμοσύνη. Μην περιμένεις ότι τα πράγματα θα αλλάξουν σε μία μόλις ημέρα – σίγουρα όταν σκέφτεσαι τη δουλειά η ευγνωμοσύνη είναι το τελευταίο που σου έρχεται στο μυαλό. Και αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. Έχεις συνηθίσει να αισθάνεσαι ευγνωμοσύνη για τους φίλους, την οικογένειά σου και καθετί εκτός γραφείου. Υπάρχουν όμως τόσα πολλά στο περιβάλλον εργασίας (στρες, προθεσμίες, ανικανοποίητα αφεντικά), που δεν σε γεμίζουν. Ήρθε λοιπόν η ώρα να το αλλάξεις αυτό. Οι τρόποι που ακολουθούν θα σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις και να καλλιεργήσεις εσύ και η ομάδα σου την ευγνωμοσύνη:

1. Κάνε το “ευχαριστώ” μέρος κάθε συζήτησης 

Σε περιβάλλον με μεγάλη πίεση, όπως είναι το εργασιακό, καμία φορά η ευγένεια χάνεται. Προσπάθησε λοιπόν να λες περισσότερα ευχαριστώ στις κατ΄ιδίαν συζητήσεις, στα meetings και σε κάθε είδους συζητήσεις. Είναι ο πιο απλός και ειλικρινής τρόπος για να δείξεις στην ομάδα σου πόσο εκτιμάς τους ίδιους και την δουλειά τους. 

2. Βοήθησε την ομάδα σου να δημιουργήσει χρόνο για να διώξει το άγχος

Ρώτησε τους συναδέλφους σου πώς θέλουν να αποφορτίζονται – είτε αυτό σημαίνει περπάτημα, διαλογισμός ή stretching – και βοήθησέ τους να το καταφέρουν. Ποιος δεν θέλει να εργάζεται σε ένα περιβάλλον που ενδιαφέρεται για την ευεξία του;

3. Δείξε την ευγνωμοσύνη σου

Κάποια περιβάλλοντα εργασίας μπορεί να κάνουν τους εργαζομένους να νιώθουν απογοήτευση – εκείνοι δίνουν τα πάντα, αλλά δεν παίρνουν κάτι σε αντάλλαγμα. Καθιέρωσε κάτι ευχάριστο για να έχουν κάτι να περιμένουν. Για παράδειγμα μία φορά την εβδομάδα απολαύστε μαζί το μεσημεριανό σας ή φέρε στο γραφείο κάτι για να τους δείξεις την ευγνωμοσύνη σου. 

Διάβασε ακόμα:

Πώς η ουσιαστική επικοινωνία κάνει μία ομάδα καλύτερη

3 Τρόποι για να κερδίσεις την εμπιστοσύνη της ομάδας σου

Author(s)

  • Η συντακτική ομάδα του Thrive Greece αποτελείται από δημοσιογράφους και επιστημονικούς συνεργάτες από τον χώρο της υγείας και της ευεξίας, της αποδοτικότητας, της ψυχολογίας, της αυτοβελτίωσης, της διατροφής και του fitness.