Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί είναι σημαντικό να συστηθείς στο πρώτο meeting.
-Πώς θα σε βοηθήσουν τα κοινά χόμπι!


Μέρος μίας καινούργιας δουλειάς αποτελεί και ο ενθουσιασμός για την πρώτη συνάντηση / γνωριμία με τους συναδέλφους σου και η καλλιέργεια των μεταξύ σας σχέσεων. Με την τηλεργασία όμως να έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, το να ξεκινήσεις μία καινούργια δουλειά εργαζόμενος από το σπίτι, σίγουρα μπορεί να αποτελεί μία πρόκληση. Γιατί χωρίς την face-to-face αλληλεπίδραση που θα είχες υπό κανονικές συνθήκες με τους συναδέλφους σου είτε κατά την διάρκεια των meetings είτε των διαλειμμάτων σας, το “bonding” με την καινούργια σου ομάδα μέσω υπολογιστή είναι λίγο δύσκολο. Όχι όμως και ακατόρθωτο. Γιατί μπορείς να έχεις ουσιαστική επαφή με τους καινούργιους συναδέλφους σου ακόμα και αν δουλεύεις από το σπίτι, λέει η Risa Mish, J.D., Καθηγήτρια management στο Πανεπιστήμιο Cornell. “Οι ψηφιακές σχέσεις ενδεχομένως χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να καλλιεργηθούν” εξηγεί η ίδια, “αν όμως το προσπαθήσεις θα το καταφέρεις”. 

Τα tips που ακολουθούν θα σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις:

1. Στο πρώτο meeting συστήσου

Έχε στο μυαλό σου πως κάθε μέλος της καινούργιας σου ομάδας έχει τη δική του to-do list με τα δικά του tasks και φυσικά δεν μπορεί να υποθέσει ότι θα πρέπει να δώει το λόγο στο καινούργιο πρόσωπο που βλέπει στο Zoom. “Μπορείς να ρωτήσεις τον διευθυντή σου αν έχει πρόβλημα να πάρεις το λόγο και να συστηθείς στην υπόλοιπη ομάδα σε αυτό το πρώτο ψηφιακό meeting,” σε συμβουλεύει η Mish. “Κάνε μία μικρή εισαγωγή για τον εαυτό σου και αναφέρσου όχι μόνο στην προηγούμενή σου δουλειά, αλλά και σε μερικά πράγματα που ενδεχομένως σε φέρουν πιο κοντά με ένα από τα μέλη της ομάδας, όπως για παράδειγμα από πού είσαι ή τι σου αρέσει να κάνεις εκτός δουλειάς”.

2. Αναζήτησε τις μικρο-αλληλεπιδράσεις

Το να καλλιεργήσεις τη σχέση με τους συναδέλφους σου απαιτεί χρόνο, επομένως θα πρέπει να θυμάσαι ότι είναι σημαντικό να συστηθείς. Προσπάθησε σε κάθε ευκαιρία να κάνεις σύντομες συζητήσεις, οι οποίες θα σε βοηθήσουν να γνωρίσεις καλύτερα τουςσυναδέλφους σου. “Μπορείς να ξεκινήσεις με μικρές Αναζήτησε τις μικρο-αλληλεπιδράσεις των 15 λεπτών ή ακόμα μικρότερες”, λέει η Mish. “Έτσι χτίζονται οι σχέσεις”.

3. Προσπάθησε να βρεις κοινά στοιχεία

Ένα κοινό ενδιαφέρον, χόμπι ή background, αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο για να επικοινωνήσεις με κάποιον και να ξεκινήσεις μία συζήτηση για θέματα που δεν αφορούν στη δουλειά. Η Mish σου προτείνει να ρίξεις μία ματιά στο background των νέων σου συναδέλφων για να μπορείς να ανοίξεις ένα θέμα συζήτησης μαζί τους.

4. Πρότεινε μία follow-up συζήτηση 

Αν το meeting σας τελείωνει, μην διστάσεις να πάρεις το λόγο και να προτείνεις μία follow-up συνάντηση προτού αποχωρίσουν όλοι από αυτό. Η Mish σου προτείνει να πεις κάτι τέτοιο “θέλει κανείς να κανονίσουμε ένα 15λεπτο ψηφιακό καφέ μέσα στη βδομάδα για να γνωριστούμε καλύτερα;”

5. Έχε υπομονή

Να θυμάσαι ότι το να καλλιεργήσεις ουσιαστικές σχέσεις απαιτεί χρόνο. Μετά από όλα όσα ζούμε τα τελευταία σχεδόν 2 χρόνια, είναι πολύ φυσικό να χρειαζόμαστε χρόνο για να συνδεθούμε. “Επειδή λοιπόν είναι ένα δύσκολο διάστημα και για τους συναδέλφους σου, να θυμάσαι ότι ίσως δεν έχουν την ενέργεια ή και την διάθεση για να πάρουν μία πρωτοβουλία για κοινωνικοποίηση” εξηγεί η Mish. “Έχε λοιπόν υπομονή.”

Διάβασε ακόμα:

Νέα θέση εργασίας; Πώς θα επιτύχεις από την 1η ημέρα

Συμβουλές αυτοφροντίδας για την καταπολέμηση του άγχους

Author(s)

  • Rebecca Muller

    Συντάκτρια Thrive Global

    Η Rebecca Muller είναι συντάκτρια του Thrive Global.