Πιθανόν γνωρίζεις την AbbVie. Μία παγκόσμια βιοφαρμακευτική εταιρεία προσανατολισμένη στην έρευνα και στην ανάπτυξη καινοτόμων, προηγμένων θεραπειών για μερικές από τις πιο σύνθετες και σοβαρές ασθένειες που πλήττουν τους ανθρώπους. Σε περισσότερες από 70 χώρες, οι άνθρωποι της AbbVie εργάζονται καθημερινά για να εξελίξουν τις θεραπευτικές επιλογές για τους ασθενείς. Όχι όμως μόνο αυτό. Σίγουρα όχι μόνο πλέον  αυτό. H Υπεύθυνη Επικοινωνίας της AbbVie Μελίνα Θωμαΐδου, εξηγεί όλα όσα έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια έτσι ώστε η εταιρεία να νοιάζεται συνολικά για τον άνθρωπο κι όχι μόνο για την θεραπεία του.

Κυρία Θωμαΐδου, τι βλέπουμε να έχει αλλάξει στις φαρμακευτικές εταιρείες τα τελευταία χρόνια; 

Τα τελευταία χρόνια η προσέγγιση των φαρμακευτικών εταιρειών έχει διαφοροποιηθεί, έχοντας γίνει περισσότερο ασθενοκεντρική. Στο παρελθόν, όλο το βάρος εστιαζόταν στην επένδυση στην έρευνα και ανάπτυξη καινοτόμων φαρμάκων και την εκπαίδευση και ενημέρωση των γιατρών. Φυσικά αυτά δεν έχουν αλλάξει καθώς είναι καίριας σημασίας, όμως από το 2010 και πάντα στο πλαίσιο ενός απαραίτητα αυστηρού κώδικα δεοντολογίας, οι φαρμακευτικές εταιρείες έχουν προσπαθήσει να πλησιάσουν τις πραγματικές ανάγκες του ασθενή, να αναγνωρίσουν και να εντοπίσουν  τα κενά σε όλο του το ταξίδι, από τη στιγμή της έναρξης των συμπτωμάτων της νόσου, μέχρι τη στιγμή της διάγνωσης και την έναρξη της θεραπείας του. Είχε ήδη διαπιστωθεί ότι υπήρχαν -και υπάρχουν ακόμα- κενά στην ενημέρωση των ασθενών και ότι πολλοί ασθενείς καθυστερούν πολλά χρόνια να φτάσουν στον εξειδικευμένο ιατρό, ώστε να εξασφαλιστεί η ορθή και έγκαιρη διάγνωση. Αυτή ήταν η αφετηρία αλλαγής προσέγγισης του ασθενή και ενημέρωσής του για την έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση για την πάθησή του. Στόχος μας είναι να ανακαλύπτουμε συνεχώς καινοτόμα, ασφαλή και αξιόπιστα φάρμακα, τα οποία καλύπτουν θεραπευτικά κενά και συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση της υγείας των ανθρώπων.

Καινοτόμο φάρμακο… εννοείτε με λιγότερες παρενέργειες;

H φιλοσοφία της AbbVie είναι η προσφορά στον άνθρωο και η παροχή ασφαλών και αποτελεσματικών θεραπευτικών λύσεων οι οποίες προκύπτουν από πολυετη έρευνα και κλινικές μελέτες. Στόχος μας είναι κάθε μας φαρμακευτικό σκεύασμα να είναι αποτελεσματικό, ώστε να κάνει τη ζωή του ασθενή που ζει μ’ ένα χρόνιο νόσημα και λαμβάνει θεραπεία εφ’ όρου ζωής, πιο εύκολη. Μας ενδιαφέρει επομένως η καθημερινότητα του ασθενή και πώς αυτή θα γίνει καλύτερη, πώς η ποιότητα της ζωής του θα βελτιωθεί χάρη στη θεραπεία του.  Έτσι, μεταξύ άλλων, εξετάζουμε το φάρμακο να είναι πιο αποτελεσματικό και στην πιο κατάλληλη μορφή. Για παράδειγμα, αν το φάρμακο είναι ενέσιμο ή δισκίο, το σχεδιάζουμε ανάλογα ώστε να εξυπηρετεί καλύτερα τον ασθενή στην καθημερινότητά του. Παράλληλα, υποστηρίζουμε διαρκώς προγράμματα που βοηθούν τον ασθενή να κατανοήσει καλύτερα το νόσημά του, αλλά και την ανάγκη συμμόρφωσης στη θεραπεία του. Φυσικά, κύριος στόχος στο τέλος της ημέρας είναι να ανακαλύψουμε καινοτόμες θεραπείες και να θεραπεύουμε όσο περισσότερους ασθενείς μπορούμε. 

Μιλήστε μας για τους συλλόγους ασθενών. Είστε δίπλα τους από ό,τι έχω καταλάβει περισσότερο ενεργά από ποτέ. 

Παλιότερα υπήρχε η πεποίθηση ότι ο ασθενής απευθύνεται σε έναν σύλλογο ασθενών για ψυχολογική υποστήριξη και για να μην νιώθει μόνος με το νόσημά του. Οι σύλλογοι ασθενών τα τελευταία χρόνια παγκοσμίως και στην Ελλάδα έχουν κάνει άλματα, αποτελούν τη  φωνή του ασθενή και ενεργούν σε τρεις πυλώνες, όπως η διεκδίκηση δικαιωμάτων και η χάραξη πολιτικής υγείας, η ενδυνάμωση των μελών τους και η ενημέρωση του κοινού. Ο πρώτος πυλώνας είναι ότι έχουν δημιουργήσει Ενώσεις και Ομοσπονδίες, διότι έχουν συνειδητοποιήσει  ότι ‘η ισχύς εν τη ενώσει’ φέρνει σημαντικά αποτελέσματα είτε πάσχεις από καρκίνο, ρευματικό νόσημα ή HIV κι ότι η σιωπή δεν βοηθάει στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων. Ο δεύτερος πυλώνας είναι η οργανωμένη ενδυνάμωση των ίδιων των μελών τους με workshops, εκπαιδευτικά σεμινάρια και ψυχολογική υποστήριξη προς τα μέλη τους. Ο τρίτος πυλώνας είναι η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του κοινού. Στο πλαίσιο αυτό συνεργαζόμαστε όλοι μαζί, ώστε να πραγματοποιούμε ουσιαστικές και χρήσιμες εκστρατείες – Disease Awareness. Η εξωστρέφεια όλων των εμπλεκομένων είναι απαραίτητη ώστε το κοινό να ενημερωθεί ορθά και έγκυρα για κάθε νόσημα, ενώ παράλληλα είναι καίριας σημασίας γιατί προωθεί την πρόληψη, καθώς ‘κάλλιον το προλαμβάνειν ή το θεραπεύειν’.

Kύριος στόχος στο τέλος της ημέρας είναι να ανακαλύψουμε καινοτόμες θεραπείες και να θεραπεύουμε όσο περισσότερους ασθενείς μπορούμε. 

Εκστρατείες ενημέρωσης για θέματα υγείας. Τις βλέπουμε και τις ακούμε όλο και πιο συχνά πλέον. Θεωρείτε ότι επιτυγχάνεται ο στόχος τους; 

Ναι, σαφώς επιτυγχάνεται ο στόχος, καθώς ενημερώνονται όλο και περισσότεροι άνθρωποι, ασθενείς και οι οικογένειές τους – αυτό είναι γεγονός. Αυτές οι εκστρατείες, όμως, για να έχουν αποτέλεσμα πρέπει να έχουν συνέχεια και συνέπεια, και να προβάλλουν ένα ξεκάθαρο και κατανοητό μήνυμα για το κοινό. Είναι πολύ σημαντικό οι εκστρατείες αυτές να προωθούν ένα πολύ στοχευμένο και ορθό μήνυμα, επιστημονικά τεκμηριωμένο αλλά και εύληπτο για το ευρύ κοινό, ώστε να αποφεύγονται οι «παγίδες» της παραπληροφόρησης, των fake news και της κακής διαχείρισης της πληροφορίας, που αποτελούν πλέον ένα πολύ μεγάλο μέρος της σύγχρονης ζωής.

Θεωρείτε ότι υπάρχουν κενά στην ενημέρωση σε ό,τι αφορά θέματα υγείας;

Ναι, υπάρχουν ακόμα κενά, παρόλο που σήμερα βρισκόμαστε σε πολύ καλύτερο σημείο αναφορικά με την ενημέρωση του κοινού. Όμως υπάρχει ακόμα πεδίο βελτίωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν δέκα χρόνια οι ασθενείς με ρευματικά νοσήματα δεν είχαν σχεδόν καθόλου πρόσβαση στην ενημέρωση και, έτσι, ο ασθενής δεν μπορούσε να αναγνωρίσει τα συμπτώματά του γρήγορα και έγκαιρα. Επιπλέον η ειδικότητα του ρευματολόγου δεν ήταν γνωστή στο ευρύ κοινό, με αποτέλεσμα ένας ασθενής που ένιωθε πόνο στις αρθρώσεις να απευθύνεται σε άλλες ειδικότητες ιατρών, πιθανόν να λαμβάνει αναποτελεσματικές θεραπείες και ενδεχομένως να υποβάλλεται σε περιττές χειρουργικές επεμβάσεις. Σήμερα αυτό έχει αλλάξει. Η ενημέρωση του κοινού που επιδιώκουμε οδηγεί πιο γρήγορα τον ασθενή στον σωστό γιατρό. Ένας ενημερωμένος ασθενής έχει τη δύναμη να σχεδιάσει μαζί με τον γιατρό του τη θεραπεία του και να ζήσει τη ζωή του με μεγαλύτερη ελευθερία. 

Έχω την εντύπωση ότι αυτές οι εκστρατείες δεν εξασφαλίζουν μόνο μεγαλύτερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση, αλλά εγείρουν και την ενσυναίσθηση όλων;

Απόλυτα! Η  ενσυναίσθηση είναι μια απαραίτητη αρετή για όλους, για τη φαρμακευτική εταιρεία, τον εκπρόσωπο της φαρμακευτικής εταιρείας, τον γιατρό, τον δημοσιογράφο που μεταφέρει το μήνυμα ή υπογράφει ένα άρθρο, το οικογενειακό περιβάλλον του ασθενούς, τον σύλλογο ασθενών. Η ενσυναίσθηση, δηλαδή η κατανόηση της ψυχικής κατάστασης ενός άλλου ατόμου, μας δίνει τη δυνατότητα να συνταυτιστούμε, άρα και να εργαστούμε πιο αποτελεσματικά για να συνδράμουμε στη βελτίωση του τρόπου ζωής του.

Και όλοι οι υπόλοιποι που είναι έξω από αυτό; 

Ακόμα και αν δεν σε αφορά προσωπικά κάποιο νόσημα, η ενημέρωση χτίζει την ενσυναίσθηση όλων μέσω μιας βασικής αλήθειας: είμαστε όλοι εν δυνάμει ασθενείς. Αυτό που σήμερα έχει συμβεί σε κάποιον που δεν γνωρίζω, μπορεί να συμβεί σε εμένα ή σε κάποιο αγαπημένο μου πρόσωπο, αύριο. Όμως η γνώση που αποκτάμε από τις εκστρατείες ενημέρωσης, ότι όλοι έχουμε τη δυνατότητα μέσω της πρόληψης να μειώσουμε το ενδεχόμενο να νοσήσουμε βαριά από μια ασθένεια που μπορεί να καθορίζει την καθημερινότητά μας, είναι ένα μεγάλο κέρδος. Το να μαθαίνουμε περισσότερα για μια ασθένεια και τους ασθενείς που αφορά η νόσος, είναι ένας τρόπος να μάθουμε τι συμβαίνει γύρω μας, να καταλαβαίνουμε περισσότερο τους άλλους, να νοιαζόμαστε, αλλά και να αναλαμβάνουμε δράση με την οποία μπορούμε να αφήσουμε το δικό μας προσωπικό αποτύπωμα. Η αλήθεια είναι ότι στοχεύουμε σε κοινωνίες με πιο υψηλή ενσυναίσθηση μέσα από τις εκστρατείες ευαισθητοποίησης. Αυτός είναι ένας σημαντικός στόχος. 

Η εταιρεία σας έχει βραβευθεί ως best workplace. Στόχος είναι να έχετε ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο όχι μόνο προς τους ασθενείς, αλλά και ως προς τους εργαζομένους σας; Σωστά; 

Το ανθρώπινο “πρόσωπο” είναι ζητούμενο όλων των μεγάλων εταιρειών, και δη των φαρμακευτικών, αφού ο άνθρωπος είναι η βάση της δραστηριότητάς τους.

Νιώθω περήφανη που δουλεύω σε μια εταιρεία που ήταν ανθρωποκεντρική πολύ πριν χρησιμοποιηθεί ευρέως ο όρος αυτός. Η AbbVie είναι οι άνθρωποί της. Αυτό αντανακλάται στην ηγεσία της εταιρείας, αλλά κυρίως αποδεικνύεται από την επιθυμία μας να πετύχουμε την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, την οποία ενστερνιζόμαστε και αγωνιζόμαστε για να την διασφαλίσουμε. 

Στοχεύουμε σε κοινωνίες με πιο υψηλή ενσυναίσθηση μέσα από τις εκστρατείες ευαισθητοποίησης.

Έχουμε επενδύσει πάρα πολύ στην εξασφάλιση της ευεξίας των εργαζομένων και την αποφόρτιση των συναδέλφων μας από το στρες. Μερικά από αυτά που παρέχουμε είναι το αντι-στρες μασάζ μια φορά το μήνα κατά τη διάρκεια του ωραρίου σε όλους τους εργαζόμενους, τα υγιεινά σνακ τα οποία είναι διαθέσιμα στην κουζίνα της εταιρείας, η τήρηση του lunch break, η διαμόρφωση των χώρων μας με meditation spots κι έναν κήπο zen, όπου ο καθένας μπορεί να δουλέψει με μεγαλύτερη ηρεμία οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Δεν μας ενδιαφέρει η εικόνα αλλά η ουσία, και οι εργαζόμενοί μας δεν επιβάλλεται να κάθονται αποκλειστικά στη θέση του γραφείου τους, αμίλητοι μπροστά σε μια οθόνη, για να δουλέψουν αποδοτικά. 

Την εργασία από το σπίτι… την πιστεύετε; 

Ναι! Την πιστεύω όχι μόνο εγώ προσωπικά, αλλά ολόκληρη η εταιρεία. Και δεν επιβάλλεται να δουλεύουμε μόνο μια φορά την εβδομάδα από το σπίτι, αλλά όσο θέλουμε και όσο το έχουμε ανάγκη πάντα σε συνεννόηση με τον προϊστάμενό μας, εφόσον ολοκληρώνονται αποτελεσματικά τα projects τα οποία είναι υπό την ευθύνη μας. Το lockdown και η πανδημία επιβεβαίωσε, μ’ έναν βίαιο τρόπο η αλήθεια είναι, σε πολλές επιχειρήσεις οι οποίες ένιωθαν ανασφάλεια να υιοθετήσουν έναν τέτοιο τρόπο εργασίας, ότι η εργασία από το σπίτι είναι εφικτή και αποτελεσματική. Στην AbbVie, όμως, μας χαρακτηρίζει ο ανοιχτός και μοντέρνος τρόπος σκέψης και δράσης, οπότε είμασταν ήδη εξοικειωμένοι με αυτόν τον τρόπο εργασίας μέσα από τη χρήση των κατάλληλων συστημάτων και καναλιών εργασίας.  Στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι αυτό το ευέλικτο επιχειρησιακό μοντέλο αποδείχθηκε άκρως αποτελεσματικό, καθώς ο εργαζόμενος δουλεύει με πάθος και πιο ευχάριστα, αποδίδοντας περισσότερο. 

Iσορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Καταφέρνετε να  το εξασφαλίσετε αυτό για τους εργαζόμενους σας στην πράξη; 

Δεν μας ενδιαφέρει να στηρίζουμε το work – life balance στα λόγια, αλλά στις πράξεις! Στην AbbVie υπάρχει απόλυτος σεβασμός για την προσωπική ζωή των εργαζομένων και αποτρέπουμε κάθε περιττή επικοινωνία πέραν του ωραρίου μας, σε αργίες ή Σαββατοκύριακα. Ταυτόχρονα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας ώστε η καθημερινότητά μας στα γραφεία μας να προάγει την ευεξία, την ηρεμία και τη δημιουργικότητα των συναδέλφων μας. Θέλουμε όλοι να καταφέρουν να πετύχουν την καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους σε συνθήκες που επικρατεί ο σεβασμός και η αξιοκρατία.

Υπάρχει πάντως η φήμη -και φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά- ότι στις φαρμακευτικές έχετε σκληρά και διευρυμένα ωράρια, πολλές υποχρεώσεις και υπερβολικό φόρτο εργασίας. Ισχύει; 

Ο φόρτος εργασίας σαφώς και κατά περιόδους μπορεί να είναι μεγάλος. Δεν είναι όμως αυτός ο κανόνας και δεν είναι αυτή η επιδίωξη της εταιρείας, καθώς δεν αξιολογεί τις ώρες εργασίας ως τεκμήριο αποδοτικότητας και παραγωγικότητας. Βεβαίως, όταν κατέχεις μια θέση ευθύνης, είναι αναμενόμενο η εργασία σου να μην περιορίζεται σ’ ένα τυπικό οκτάωρο. Όμως όλες οι παροχές που εξασφαλίζει η AbbVie για κάθε εργαζόμενο, ο ευέλικτος τρόπος εργασίας, οι συνθήκες εργασίας σε χώρους υψηλής αισθητικής και λειτουργικότητας και βέβαια οι προοπτικές προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης, συνθέτουν ένα περιβάλλον εργασίας το οποίο πραγματικά αποδεικνύει ότι η εταιρεία σέβεται κάθε άνθρωπο ξεχωριστά. Το ωράριο, όμως, στην AbbVie πρέπει να πούμε ότι το τηρούμε ευλαβικά. 

Και πώς εξασφαλίζεται η αποδοτικότητα; Πώς προλαβαίνετε;

Η αποδοτικότητα είναι συνάρτηση πολλών παραμέτρων. Χάρη στην εξαιρετική οργάνωση της εταιρείας, των ξεκάθαρων διαδικασιών, των ηλεκτρονικών  συστημάτων και άλλων εργαλείων που διαθέτουμε, σε συνδυασμό με τη διαρκή εκπαίδευση για τη σωστή διαχείριση του χρόνου μας, καταφέρνουμε να ολοκληρώνουμε γρήγορα, σωστά και αποτελεσματικά τις εργασίες μας. Κυρίως έχουμε μάθει να αντιλαμβανόμαστε τις προτεραιότητες, τι πρέπει να γίνει οπωσδήποτε σήμερα και τι μπορεί να περιμένει μέχρι αύριο. Επίσης είναι σαφές το οργανόγραμμα της εταιρείας μας και ουσιαστική η περιγραφή της θέσης κάθε εργαζομένου. Είναι απολύτως σαφή τα όρια σχετικά με το ποιος, κάνει τι οπότε δεν υπάρχουν επικαλύψεις ή ασάφειες.

Έχουμε επενδύσει πάρα πολύ στην εξασφάλιση της ευεξίας των εργαζομένων και την αποφόρτιση των συναδέλφων μας από το στρες.

Στοχεύετε και στις μεταξύ σας καλύτερες σχέσεις σε συναδελφικό επίπεδο; 

Υπάρχει πολύ μεγάλη συνεργασία, δεδομένου ότι πιστεύουμε στη δύναμη της ομάδας κι όχι της μονάδας. Επενδύουμε πόρους και χρόνο στο team building μέσα από κοινωνικές δράσεις και δράσεις εθελοντισμού που μας δίνουν την ευκαιρία, μεταξύ άλλων, να δεθούμε περισσότερο μέσα από έναν κοινό σκοπό.  Θα αναφέρω, επίσης, τον «θεσμό» του “Gift” που δίνουμε όταν προκύπτει κάποια σύγκρουση μεταξύ συναδέλφων. Είναι το ακρώνυμο του good intentional feedback. Για εμάς είναι ένα δώρο όταν προκύπτει μια σύγκρουση να δώσεις την ευκαιρία να λύσεις τη διαφορά σου με τον συνάδελφό σου και να προχωρήσεις. Δεν εστιάζουμε στο αν έγινε κάτι λάθος και ποιος έχει την ευθύνη. Εξετάζουμε πώς θα διορθωθεί, θα λυθεί και θα διευθετηθεί ομαλά και οριστικά.  

Με ποιον τρόπο επιτυγχάνεται το unplug μετά την επιστροφή στο σπίτι; Καταφέρνετε εύκολα να αποκοπείτε από τις σκέψεις που αφορούν τη δουλειά;

Η δουλειά μας είναι μέρος της ζωής μας. Όμως οι διαχωριστικές γραμμές είναι απαραίτητες για να είσαι χρήσιμος και στην προσωπική και στην επαγγελματική σου ζωή. Με προσωπική δουλειά έχω καταφέρει τα τελευταία επτά χρόνια να επιστρέφω στο σπίτι όχι μόνο σωματικά, αλλά κυρίως πνευματικά. Η αλήθεια είναι ότι επειδή με παθιάζει και αγαπώ πολύ τη δουλειά μου, ένας τρόπος για να κάνω unplug είναι να μιλήσω για αυτήν στα αγαπημένα μου πρόσωπα. Στο σύντροφό μου, στους φίλους μου, στα παιδιά μου. Δεν υπάρχει ένας ‘μαγικός διακόπτης’ για να αποσυνδεθώ. Όμως καθώς το εργασιακό μας περιβάλλον στηρίζεται σε υγιείς βάσεις, καταφέρνω να περάσω στη ζώνη της προσωπικής ζωής με την οικογένειά μου χωρίς περιττά άγχη. 

Ποιο είναι το gift της Μελίνας προς τον εαυτό της;

Τρεις φορές την εβδομάδα θα κάνω ένα αφρόλουτρο ακούγοντας την αγαπημένη μου μουσική, για να χαλαρώσω πραγματικά. Σε πιο μακροπρόθεσμη βάση, μέσα στο τρίμηνο ή εξάμηνο, στοχεύω σε ένα ταξίδι πάντα με τους αγαπημένους μου ανθρώπους. Στόχος μου δηλαδή δεν είναι  ο προορισμός, είναι η επαφή και η επικοινωνία με τους δικούς μου ανθρώπους. Δεν μπορώ να φανταστώ ένα καλύτερο δώρο για εμένα από την ουσιαστική επαφή με τους ανθρώπους που εκτιμώ και αγαπώ, να μαθαίνω απ’ αυτούς, να αλληλοϋποστηριζόμαστε και να μεγαλώνουμε μαζί.

Η AbbVie είναι μία παγκόσμια βιοφαρμακευτική εταιρεία, προσανατολισμένη στην έρευνα. Δέσμευσή της αποτελεί η ανάπτυξη καινοτόμων, προηγμένων θεραπειών για μερικές από τις πιο σύνθετες και σοβαρές ασθένειες παγκοσμίως. Αποστολή της εταιρείας είναι να αξιοποιήσει την εμπειρία της, τους αφοσιωμένους ανθρώπους της και τη μοναδική προσέγγισή της στην καινοτομία, ώστε να βελτιώσει σημαντικά τις θεραπείες σε τέσσερις θεραπευτικές κατηγορίες: ανοσολογία, ογκολογία, ιολογία και νευρολογία. Σε περισσότερες από 70 χώρες, οι άνθρωποι της AbbVie εργάζονται καθημερινά για να εξελίξουν τις θεραπευτικές επιλογές για τους ασθενείς παγκοσμίως. 

Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Allergan, δημιουργείται μια βιοφαρμακευτική εταιρεία με ηγετική θέση σε πέντε βασικούς θεραπευτικούς τομείς: Ανοσολογία, Αιματολογία, Οφθαλμολογία, Νευρολογία και Αισθητική Ιατρική.

Διάβασε ακόμα:

Aθηνά Σταύρου: “Ο θεσμός εργασίας από το σπίτι θα ενισχυθεί”.

Αλεξία Μπρη: “Ο ρόλος των επιχειρήσεων είναι καθοριστικός, αφού μπορούν να επηρεάσουν θετικά την εξέλιξη της κοινωνίας”

Author(s)

  • Φλώρα Κασσαβέτη

    Δημοσιογράφος Υγείας και Ευεξίας

    Η Φλώρα Κασσαβέτη είναι δημοσιογράφος υγείας ευεξίας. Υπήρξε Αρχισυντάκτρια στο περιοδικό Forma και περιοδικό Παιδί και Νέοι Γονείς και στα site Τhriveglobal.gr και Bestofyou.gr του Ομίλου Αntenna.