Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πόσο σημαντική είναι η περιέργεια στη δουλειά σου.
-Πώς να εξάψεις την περιέργειά σου.


Όταν κάνεις την ίδια δουλειά για καιρό, όσα σου έμοιαζαν αρχικά ως πρόκληση πλέον είναι η δεύτερη φύση σου και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να μην σε ενθουσιάζουν πια. Είναι βασικό λοιπόν, να έχεις σαν όπλο την περιέργειά σου ώστε να παραμείνεις ενεργητικός.

Όταν ο Zander Lurie πήρε τα ηνία της SurveyMonkey, σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου, στο οποίο είχε χάσει τον καλό του φίλο (και προηγούμενο Γενικό Διευθυντή της εταιρίας), Dave Goldberg, ξεκίνησε με το να λαμβάνει υπόψη του τις αξίες της εταιρείας, και ενθάρρυνε και τους υπαλλήλους της εταιρείας να κάνουν το ίδιο. Όπως γράφει και στο Harvard Business Review, μια λέξη του ήρθε στο μυαλό πρώτα: Η περιέργεια.

Αυτό είναι απόλυτα λογικό γιατί η SurveyMonkey λειτουργεί σαν εργαλείο που μας βοηθάει να κατανοήσουμε τι σκέφτονται οι γύρω μας. Το feedback από πελάτες και υπαλλήλους, έθεσε σαν προτεραιότητα ορισμένες συμπεριφορές που ενισχύουν την περιέργεια: Οι καλές ερωτήσεις, η ικανότητα να ακούς, το να μην είσαι στενόμυαλος, το να προκαλείς συνεχώς το status quo σου αλλά και το να γνωρίζεις πως τελικά, κανείς δεν έχει όλες τις απαντήσεις, γράφει μεταξύ άλλων ο Lurie.

Ο ίδιος λοιπόν, αποφάσισε να εξερευνήσει κατά πόσο εφαρμόζουμε την περιέργεια στη δουλειά μας. Και η αλήθεια είναι πως αν ξεκινήσουμε να το κάνουμε, μπορούμε να ωφεληθούμε πολύ περισσότερο από όσο νομίζουμε.

Παρακάτω θα βρεις τρία μαθήματα από τον ίδιο σχετικά με το πως να βάλεις την «περιέργεια» στον χώρο εργασίας σου και να γίνεις καλύτερος.

Ενθάρρυνε τους γύρω σου να κάνουν ερωτήσεις

Πόσο συχνά ρωτάς τους συναδέλφους σου μετά από κάποιο meeting ή κατά τη διάρκεια ενός project αν έχουν κάποια απορία ή αν θέλουν να επιπλέον πληροφόρηση για κάτι; Σίγουρα είναι εύκολο όταν σε μια συνάντηση ρωτούν για απορίες ή θολά σημεία να μην μιλήσεις, αλλά τελικά δεν θα εξάψεις την περιέργεια κανενός και εσύ, θα μείνεις στάσιμος.

Στο SurveyMonkey, ο Lurie τονίζει ότι όχι μόνο κάνουν όλοι ερωτήσεις στις συναντήσεις τους, αλλά υπάρχει και η «ερώτηση της εβδομάδας», που κάνουν οι πελάτες. Το να πει κάποιος σε κάποιον άλλον ότι η ερώτησή του ήταν ενδιαφέρουσα, λειτουργεί στην εταιρεία σαν βραβείο. Μάλιστα ο ίδιος ενθαρρύνει την κουλτούρα των ερωτήσεων με το να κάνει και εκείνος ερωτήσεις. «Ρώτα τους γύρω σου τι έχει αξία για εκείνους. Θα εκπλαγείς με τις απαντήσεις», λέει ο ίδιος. Δοκίμασέ το με την ομάδα σου και θα πειστείς και εσύ.

Ψάξε για τη διαφορετικότητα

Αν όλα τα άτομα μέσα στην εταιρεία έχουν την ίδια άποψη για όλα, τότε η διαφορετικότητα λείπει και καταλήγουν όλοι να είναι μονότονοι. Λάβε το παραπάνω υπόψη σου την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να προσλάβεις κάποιον γιατί αυτό που θα εξελίξει την εταιρεία, είναι το διαφορετικό. Ο Lurie πιστεύει ότι «όταν τα άτομα έχουν διαφορετικές ιδέες, ανταλλάσσουν απόψεις και τελικά κερδίζουν και οι δύο. Ο ένας, εξάπτει την περιέργεια του άλλου». Ο ίδιος λοιπόν, ψάχνει για υπαλλήλους που διαφέρουν μεταξύ τους. Ψάξε και εσύ ένα άτομο μέσα στην εταιρεία που εργάζεσαι, με το οποίο έχετε διαφορετικά πιστεύω και σίγουρα, τα όσα σου πει θα σου φανούν ενδιαφέροντα.

Δώσε προτεραιότητα σε ό,τι σου εξάπτει την περιέργεια

Επειδή είναι από τα αισθήματα που δημιουργούνται αυθόρμητα, μοιάζει περίεργο το να δώσεις προτεραιότητα σε ό,τι σου εξάπτει την περιέργεια γιατί πολύ απλά, δεν ξέρεις πότε θα νιώσεις ότι θέλεις να μάθεις κάτι πιο βαθιά. Όμως, μη νιώθεις ότι πρέπει οπωσδήποτε να είσαι περίεργος για όλα. Το θέμα είναι να δημιουργήσεις ένα περιβάλλον εργασίας που δίνει βάση στην δημιουργικότητα και έτσι αναδεικνύει τον χαρακτήρα του κάθε ανθρώπου. Ο Lurie λέει ότι η περιέργεια είναι σαν μυς και τελικά μπορεί να γυμναστεί. «Το να είσαι περίεργος και να θέλεις να μάθεις πράγματα εις βάθος απαιτεί χρόνο και χώρο, και συχνά αυτό το ξεχνάμε», τονίζει.

«Όμως εμείς πιστεύουμε βαθιά ότι το να εξάπτουμε την περιέργεια των υπαλλήλων μας, τους βοηθάει να είναι πιο αποδοτικοί, να σκέφτονται έξω από τα συνηθισμένα και να επικοινωνούν καλύτερα», κλείνει λέγοντας.

Διάβασε ακόμα:

Πώς το mindfulness σε βοηθάει να ξεπεράσεις την κόπωση και να γίνεις καλύτερος επαγγελματίας

7 στόχοι που πρέπει να βάλεις στη δουλειά σου και πώς να τους πραγματοποιήσεις

Author(s)

  • Elizabeth Yuko

    Συντάκτρια Thrive Global

    Η Elizabeth Yuko είναι συγγραφέας, συντάκτρια στο Thrive Global και ειδική σε θέματα υγείας.