Η έρευνα της Deloitte για τους Gen Zs και τους Millennials αποκαλύπτει ότι οι δύο γενιές «παλεύουν» για ισορροπία και υποστηρίζουν την αλλαγή, ανησυχούν για το κόστος ζωής και για την κλιματική αλλαγή. H ανησυχία για το κόστος ζωής μπορεί να είναι σύμπτωμα της εποχής, αλλά αφορά επίσης και ζητήματα που αυτές οι γενιές εκφράζουν τα τελευταία 11 χρόνια που διεξάγεται η έρευνα. Μόλις το 25% των Gen Zs και 21% των Millennials δήλωσαν ότι μπορούν να πληρώσουν με άνεση τα μηνιαία τους έξοδα, και σχεδόν οι μισοί ζουν με το άγχος για τον επόμενο μισθό. Περίπου τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η οικονομική ανισότητα αυξάνεται, και μόνο το 28% πιστεύει ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας τους θα βελτιωθεί τον επόμενο χρόνο. 

Η Μεγάλη Παραίτηση συνεχίζεται

Το 43% των Gen Zs και το 33% των Μillennials έχουν πέρα από την κύρια εργασία τους και μια δουλειά μερικής ή πλήρους απασχόλησης. Η αφοσίωση των εργαζομένων είναι αυξημένη σε σχέση με την περσινή έρευνα, πιθανώς επειδή πολλοί άλλαξαν δουλειά τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο, τέσσερις στους δέκα Gen Zs και σχεδόν ένας στους τέσσερις Μillennials θέλουν ακόμη να παραιτηθούν από τη δουλειά τους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, και σχεδόν το ένα τρίτο θα το έκανε χωρίς να έχει βρει άλλη εργασία. Ο μισθός, τα προβλήματα ψυχικής υγείας στον χώρο εργασίας και η εργασιακή εξουθένωση καταγράφονται ως οι κύριοι λόγοι παραίτησης τα τελευταία δύο χρόνια. Οι ερωτηθέντες βλέπουν την ευέλικτη εργασία ως έναν τρόπο για να βρουν ισορροπία στη ζωή τους, ενώ ο εταιρικός σκοπός εξακολουθεί να είναι καθοριστικός για την προσέλκυση και τη διατήρηση των εργαζομένων.

Προσωπικές προσπάθειες για το περιβάλλον

Αυξανόμενη έμφαση δίνουν αυτές οι γενιές στη δράση για το κλίμα – τόσο σε ατομικό όσο και σε επίπεδο οργανισμών. Τρία τέταρτα των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι ο κόσμος βρίσκεται σε οριακό σημείο ως προς την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, και σχεδόν δύο τρίτα έχουν ήδη επηρεαστεί προσωπικά από έντονα καιρικά φαινόμενα. Εννιά στους δέκα ερωτηθέντες καταβάλλουν προσπάθειες να προστατέψουν το περιβάλλον, πρωταρχικά εστιάζοντας σε καθημερινές ενέργειες, όπως το να χρησιμοποιούν μεταχειρισμένα και ανακυκλώσιμα προϊόντα ή με το να αγοράζουν τοπικά και βιολογικά τρόφιμα. Μόνο λίγοι ερωτηθέντες υποστηρίζουν ότι οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις κάνουν αρκετά για να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή. Η Έκθεση του 2022 αντικατοπτρίζει τις απαντήσεις της έρευνας 14.808 Generazion Zs και 8.412 Μillennials, από συνολικά 46 χώρες. Η έρευνα διεξήχθη με τη χρήση διαδικτυακής αυτοσυμπληρούμενης συνέντευξης, μεταξύ 24 Νοεμβρίου 2021 και 4 Ιανουαρίου 2022.

Author(s)

  • Ελίνα Δελενίκα

    Head of Content Thrive Greece

    Η Ελίνα Δελενίκα είναι Head of Content του Thrive Greece.