Έχετε σκεφτεί πόσο μεγάλη επίδραση έχει ο λόγος μας στον εαυτό μας και στους άλλους;

Είναι αλήθεια πως ο λόγος έχει μεγάλη επίδραση στον άνθρωπο, και σ’ αυτόν που τον λέει και σ’ αυτόν που τον ακούσει. 

Ο λόγος είναι ένα ζωντανό στοιχείο του ανθρώπου που γεννιέται μέσα απ’ αυτόν. Με το λόγο εκφράζει τις σκέψεις του, τα συναισθήματά του, τους φόβους και τις ανησυχίες του αλλά και τα κίνητρά του, τις προσδοκίες του. 

Συνεπώς, αν κάποιος ξέρει ν’ ακούει, μπορεί να καταλάβει τα πάντα! Πόσο μάλλον αν μπορεί ν’ ακούει και τον εαυτό του!

Ο λόγος δημιουργείται από λέξεις. Οι λέξεις έχουν και τη σημασία τους αλλά και την ενέργειά τους. Θυμηθείτε πότε χαρήκατε με τα όμορφα κομπλιμέντα που σας έκανε κάποιος, πότε θυμώσατε ή στεναχωρηθήκατε με τις άσχημες κουβέντες που εισπράξατε.

Ο τρόπος που μιλάμε επηρεάζει τον τρόπο σκέψης μας, τη συμπεριφορά μας και τη ζωή μας;

Φυσικά! Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν αρνητικές λέξεις ,είναι τοξικοί. Τοξικοί με τους άλλους ,αλλά και με τον εαυτό τους. Νομίζουν πως με την προσβολή μπορούν να επιβληθούν, να εδραιώσουν τη θέση τους σε μια σχέση προσωπική ή επαγγελματική. Η αλήθεια είναι ότι το μόνο που καταφέρνουν είναι να φέρουν την τοξικότητα στο περιβάλλον, την υπερένταση, τη δυστυχία.

Έχει γίνει πείραμα, με ένα βάζο που είχε ρύζι σε νερό. Κάθε μέρα του μιλούσαν άσχημα, με αποτέλεσμα το ρύζι να σαπίσει! Το ίδιο συμβαίνει και στον άνθρωπο που ακούει άσχημα λόγια με σκληρό τόνο στη φωνή του άλλου. Αρρωσταίνει!

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως είναι ζωτικής σημασίας να σκεφτόμαστε με θετικές λέξεις και να μιλάμε έτσι, ώστε να εκπέμπουμε ηρεμία και καλοσύνη.

Είναι εφικτό αυτό;

Φυσικά!

  • Αρχίστε αυτή τη στιγμή να καταγράφετε σε ένα χαρτί όσες άσχημες λέξεις χρησιμοποιείτε και σε ποιους
  • Σκεφτείτε τη σχέση που έχετε τώρα με αυτούς τους ανθρώπους
  • Αναλογιστείτε αν θέλετε να τη βελτιώσετε αυτή τη σχέση
  • Σε κάθε λέξη που σημειώσατε, βάλτε στη θέση της μια άλλη λέξη θετική, ευγενική
  • Σκεφτείτε τα θετικά που έχει ο άλλος στον οποίο απευθύνεστε
  • Μην κάνετε διπλές σκέψεις. Όταν μιλάτε να κοιτάζετε στον συνομιλητή σας στα μάτια και να χαμογελάτε.
  • Όταν χρειάζεται να λύσετε κάποιες διαφορές με κάποιον, μιλήστε ειλικρινά, με σαφήνεια και κυρίως όταν μιλάτε, μη θυμώνετε. Προσπαθήστε να είστε χαλαροί, ήρεμοι και ό,τι λέτε, να το λέτε χωρίς συναίσθημα. Θα εκπλαγείτε από το αποτέλεσμα!
  • Χρησιμοποιείτε συχνά τη λέξη «ευχαριστώ»
  • Εκφράζετε τα συναισθήματά σας στον άλλον
  • Να τολμάτε να λέτε «σ΄αγαπώ»

Οι όμορφες λέξεις λειτουργούν σαν βάλσαμο στην ψυχή αυτού που το λέει και πλημμυρίζει θετική ενέργεια και αυτοπεποίθηση αυτόν που τ’ ακούει. Οι όμορφες λέξεις είναι τα χρώματα, με τα οποία «χρωματίζουμε» τη ζωή μας. Αναλογιστείτε, τι θα θέλατε σπίτι σας, έναν πίνακα με θαμπά, γκρι χρώματα και ασχήμια στο περιεχόμενό του ή ένα όμορφο χρωματιστό πίνακα που δημιουργεί ευχάριστη διάθεση στο χώρο;

Η ευγένεια εκπέμπει αποδοχή, καλοσύνη, αγάπη. Ο όμορφος θετικός λόγος δημιουργεί όμορφες σχέσεις που στηρίζονται στην αγάπη και στο σεβασμό. Μας μένει ν’ αποφασίσουμε αν θέλουμε μια μουντή, γκρι ζωή με κίνδυνο να αρρωστήσουμε ή μια χαρούμενη, φωτεινή καθημερινότητα που θα μας «φορτίζει» με τη θετική της ενέργεια , την αγάπη, τη χαρά της!

Author(s)

  • Η Κλεονίκη Πανταζή είναι Φιλόλογος και Life Coach Εφήβων (Academic Coaching) και Ενηλίκων (Personal Coaching) αλλά και εγκύων(Coaching of pregnancy). Έχει φοιτήσει στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στη Φιλοσοφία. Ακόμα, έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Certificate in  Coaching-AC Accredited  (βαθμός 97/100) στο  ΕΚΠΑ. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει το μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ιατρική Σχολή Αθηνών με θέμα «Ανίχνευση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)». Τέλος, παρακολουθεί το πρόγραμμα «Διαχείριση του Στρες και Υγεία» στο ΕΚΠΑ. Μιλά την Αγγλική Γλώσσα. 'Εχει εργαστεί επί σειρά ετών ως καθηγήτρια φιλόλογος με ειδίκευση στα Αρχαία Ελληνικά και στην Νεοελληνική Γλώσσα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Είναι διευθύντρια σπουδών του Φροντιστηρίου Φιλολογικών μαθημάτων «Θεωρητικό». Η αγάπη της για τα παιδιά και η επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τη σύγχρονη εποχή, την ώθησε να ασχοληθεί με το Coaching Εφήβων(Academic Coaching)  σε ζητήματα διαχείρισης χρόνου, διαβάσματος, έλλειψης συγκέντρωσης, αυτοεκτίμησης, επικοινωνίας με τους άλλους κ.α., όπως και με το CoachingΕνηλίκων (Personal Coaching). για θέματα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. To Coaching of pregnancy βοηθά την μέλλουσα μητέρα να διαχειριστεί την εγκυμοσύνη, τη γέννα και τη λοχεία. Ως ομιλήτρια, έχει συμμετάσχει στην Εκπαιδευτική Ημερίδα Διδακτικής – Innovatebiz Seminars-   « Coaching και Εφηβεία». Ως εκπαιδεύτρια, έχει διεξαγάγει Μάθημα e- class  στην Innovatebiz Academy “My name is Teacher” με θέμα «Coaching  και εκπαίδευση» (2020) , καθώς και το Webinar «Lockdown στο σώμα αλλά όχι στο πνεύμα και στη ζωή»(Δεκ.2020.Φεβρ 2021). Είναι αρθρογράφος της εφημερίδας «Ενημέρωση» και στο Efiveia.gr