Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να δείχνεις την εκτίμησή σου στην ομάδα σου.
-Πόσο σημαντικό είναι να ακούς τους υπαλλήλους σου.


Πολλά είναι τα άτομα που βιώνουν μια κατάσταση άβολη, εκείνη της αναμονής της πολυπόθητης προαγωγής που όμως δεν έρχεται ποτέ. Δεν έρχεται γιατί η προαγωγή απαιτεί δέσμευση και σκληρή δουλειά, για να αλλάξει ο τίτλος των καθηκόντων, κάτι που δεν φαίνεται να συμβαίνει.

Μπορεί κάποιος να δουλεύει σκληρά, να βάζει τα συμφέροντα της επιχείρησης πάνω από όλα, παρόλα αυτά δεν παίρνει πάλι προαγωγή. Οι θέσεις σε ένα υψηλότερο επίπεδο δίνονται με ευθύνες της ηγεσίας και ο υπάλληλος πρέπει να μπορεί να διοικεί, να εμπνέει την ομάδα και να παίρνει την ομάδα με το μέρος του. Ανεξάρτητα από το πόσο καλός είναι στην τρέχουσα θέση του, μάλλον δεν είναι κατάλληλος για την θέση του επόμενου επιπέδου.

Ιδανική θεωρείται η επαγγελματική εξέλιξη ενός εργαζόμενου να εξαρτάται κυρίως από τις επαγγελματικές του ικανότητες και δεξιότητες και όχι από τον χαρακτήρα του. Όμως, σύμφωνα με τους επιστήμονες, υπάρχουν κάποιοι τύποι ανθρώπων που έχουν λιγότερες πιθανότητες για προαγωγή και αυτό οφείλεται στον χαρακτήρα τους, χωρίς να σχετίζεται με την αποτελεσματικότητα τους στην εργασία που κάνουν. Ποιοι είναι αυτοί;

Τα άτομα που τους αρέσει το κουτσομπολιό

Το να είναι ένα άτομο επικοινωνιακό στο χώρο της εργασίας είναι μια σημαντική ικανότητα, αρκεί να μην περάσει μια κόκκινη γραμμή, αυτή που αρχίζει το κουτσομπολιό. Δηλαδή, να διαδίδει φήμες για τους συναδέλφους του, ανεξάρτητα αν αληθεύουν ή δεν ισχύουν, είναι μια αποκλίνουσα ιδιαιτερότητα του χαρακτήρα, που δείχνει ανευθυνότητα και αναξιοπιστία για να τον εμπιστευτούν.

Τα άτομα που είναι πνιγμένοι στη δουλειά

Οι εργαζόμενοι που θέλουν να είναι αποτελεσματικοί, βρίσκουν τρόπους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των προϊσταμένων τους. Αυτοί που αναλαμβάνουν να κάνουν περισσότερα από αυτά που μπορούν χωρίς να ζητήσουν βοήθεια όταν πνίγονται, θα δυσκολευτούν να πάρουν τις αποφάσεις που χρειάζονται.

Οι αρνητικοί με τους συναδέλφους τους

Όταν απορρίπτουν άμεσα προτάσεις συναδέλφων τους, δεν έχουν ένα καλό λόγο για τον άλλο, παραπονιούνται συνέχεια και δεν προσπαθούν να βελτιώσουν την εργασία τους, τα άτομα αυτά δύσκολα γίνονται αρεστά από τους διευθυντές.

Οι υπερ-αγχωμένοι

Το να είναι κάποιος μέλος ομάδας σχετίζεται και με την ευθύνη που λαμβάνει για τυχόν λάθη του και στο να εντοπίζει τις αδυναμίες του. Αν θεωρεί τον εαυτό του συνεχώς ένα θύμα και κατηγορεί τους άλλους, ότι φταίνε για τις χαμηλές αποδόσεις του, τότε δύσκολα θα έχει την αποδοχή των συναδέλφων του. Δεν θα κερδίσει την εμπιστοσύνη τους, και κατά συνέπεια ούτε και των προϊσταμένων ή των διευθυντών του.

Οι εκρηκτικοί

Οι συναισθηματικές εξάρσεις και τα άτομα που βγάζουν θυμό και νεύρα, δεν γίνονται αποδεκτά από τους συναδέλφους τους, ειδικά όταν δεν το συνειδητοποιούν και φέρνουν σε δυσκολία ανυποψίαστους συναδέλφους τους. Επίσης και οι διευθυντές που δυσκολεύονται να διαχειριστούν τον θυμό τους δημιουργούν ατμόσφαιρα φόβου, κάτι που δημιουργεί τοξικό κλίμα και δεν είναι αποτελεσματικό για την καλή απόδοση στην εργασία.

Αυτοί που τα ξέρουν όλα

Ένας εργοδότης θέλει ανθρώπους με κατάρτιση και γνώσεις, με καλή διάθεση για μάθηση και για να μοιραστούν τις γνώσεις τους με το υπόλοιπο προσωπικό. Αν όμως κάποιος διορθώνει συνεχώς τους συναδέλφους του, θέλει και επιμένει να ακολουθούν όλοι τις ιδέες του και τις στρατηγικές του, δείχνει ότι ξέρει περισσότερα από τους άλλους και θεωρεί τον εαυτό του εξυπνότερο, τότε κινδυνεύει να αποξενωθεί. Αποδυναμώνει, έτσι, τη θέση του για προαγωγή όταν χρειαστεί να δοθούν προαγωγές στο προσωπικό.

Εάν λοιπόν και εσύ διαπιστώσεις πως όσο και εάν προσπαθείς δεν παίρνεις προαγωγή, ίσως θα πρέπει να αλλάξεις κάποια πράγματα στη συμπεριφορά σου και να γίνεις πιο ευέλικτος.

Αρχική δημοσίευση από τη Μαρία Δ. Σινανίδου στο epixeiro.gr

Διάβασε ακόμα:

Το Λεξιλόγιο Του Γραφείου. Πόσο Σωστά Το Χρησιμοποιείς;

Τα 4 Μυστικά Για Να Γίνεις Χαρούμενος Εργαζόμενος

Author(s)

  • epixeiro.gr

    Η επιχειρηματικότητα στο προσκήνιο

    Tο epixeiro.gr είναι η μεγαλύτερη ηλεκτρονική πύλη για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Μετά από αρκετά χρόνια παρουσίας, αποτελεί πλέον το μέσο μιας άμεσης, συνεχούς και διαδραστικής επικοινωνίας της επιχειρηματικής κοινότητας, ενθαρρύνοντας και στηρίζοντας ενεργά επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και δράσεις που δημιουργούν προστιθέμενη αξία. Αποτελεί επίσης έναν χώρο όπου νεοσύστατες και υφιστάμενες επιχειρήσεις -μικρές, μεσαίες ή μεγάλες-, υποψήφιοι επενδυτές, ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιώτες, και φοιτητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις γνώσεις που τους δίνονται για να ενισχύσουν την επιχειρηματική τους κουλτούρα. Το epixeiro.gr επιδιώκει να προσφέρει γνώση και να δίνει έμπνευση μέσα από το πλούσιο περιεχόμενό του, προσφέροντας στο αναγνωστικό του κοινό το know-how πάνω από 500 αρθρογράφων που αποτελούν ειδήμονες στον χώρο τους.