Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να προβληματίσει η ερώτηση “είστε παντρεμένοι”.
-Γιατί πρέπει να δείξεις ότι είσαι ευχάριστος.


Πολλές φορές μία καλή στρατηγική είναι να περιμένεις το απρόσμενο. Έτσι όσο καλή προετοιμασία και αν έχεις κάνει για το τι μπορεί να αντιμετωπίσεις σε μία συνέντευξη για εργασία ή όση εμπειρία και αν έχεις από συνεντεύξεις, μία αδύναμη απάντηση μπορεί να καταστρέψει την καλή εικόνα και πορεία της συνέντευξης.

Ακολουθούν κάποια παραδείγματα περίεργων και ιδιαίτερων ερωτήσεων!

1.Έχετε κατοικίδια;

Αυτή η ερώτηση μπορεί είναι κάπως περίεργη, ωστόσο κάποιοι υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού πιστεύουν ότι αυτό αποκαλύπτει στοιχεία του χαρακτήρα των υποψηφίων.

2.Είστε παντρεμένοι;

Αυτή η ερώτηση μπορεί να θεωρηθεί από αδιάκριτη έως και παράνομη, καθώς δείχνει ότι η εταιρεία κάνει διακρίσεις και εν ολίγοις η απάντηση θα επηρεάσει και το αποτέλεσμα της συνέντευξης. Ένας καλός τρόπος για να απαντήσεις είναι για παράδειγμα να ρωτήσεις πώς αυτό σχετίζεται με τη θέση εργασίας, αν και από μόνη της η ερώτηση τις περισσότερες φορές δείχνει τις διαθέσεις του εργοδότη. Από την απάντηση θα καταλάβεις πρώτα απ’ όλα γιατί ρωτάνε και τελικά θα μάθεις αν κι εσύ ενδιαφέρεσαι γι’ αυτή τη θέση, καθώς μπορεί να πάρεις πληροφορίες που δεν θα σου αρέσουν, όπως υπερβολικά ωράρια εργασίας, έλλειψη παροχών και άλλα.

3.Πώς θα σας περιέγραφαν οι φίλοι σας;

Όσο αθώα και αν φαίνεται αυτή η ερώτηση σκέψου καλά την απάντηση, ώστε να αναδεικνύονται τα στοιχεία του χαρακτήρα σου που εσύ θέλεις και σχετίζονται με τη θέση. Χρησιμοποίεισαι χιούμορ και ενθουσιασμό, περιγράφοντάς σε σαν ένα άνθρωπο ικανό και πρόσχαρο που οι φίλοι έχουν την χαρά να συναναστρέφονται, γιατί όχι και ο υποψήφιος εργοδότης;

4.Γιατί απολυθήκατε από την τελευταία σας δουλειά;

Αυτή είναι μία ερώτηση «αγκάθι» που καλό θα ήταν να προσπαθήσεις να την αποφύγεις. Αν δεν υπάρχει κανένας τρόπος να την αποφύγεις προετοιμάσου με τις σωστές απαντήσεις! Καταρχάς σε καμία περίπτωση μην ρίξεις όλες τις ευθύνες στον προηγούμενο εργοδότη σου καθώς αυτό μπορεί να σου γυρίσει boomerang. Προσπάθησε να είσαι σύντομος και ειλικρινής όσο γίνεται, παρουσιάζοντάς το περισσότερο ως μία κοινή συμφωνία και απόφαση και όχι ως μία πικρή ανακοίνωση. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι καλό να δείξεις ούτε απογοήτευση αλλά ούτε και απελπισία, άλλωστε κάθε εμπειρία καλή ή κακή μας πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα.

5.Γιατί να επιλέξουμε εσάς;

Και τέλος η ναυαρχίδα των ερωτήσεων! Γιατί να επιλέξουν εσένα; Σκέψου την πιθανή απάντηση και προετοιμάσου κατάλληλα. Απάντηση του τύπου γιατί είμαι ο καλύτερος, όσο και να ισχύει ή να θέλεις να το πιστεύεις, δεν πείθει! Συνόψισε τα στοιχεία του χαρακτήρα σου που ταιριάζουν με τη θέση, βάλε σε μία σειρά την εμπειρία που έχεις και θα σε βοηθήσει να αντεπεξέλθεις και παρουσίασε τον εαυτό σου ως έναν άνθρωπο που εκείνοι θα χάσουν αν δεν τον έχουν και όχι εσύ αν δεν σε πάρουν. Άλλωστε δεν πρέπει να προσπαθείς να ξεγελάσεις κανέναν, το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι να βγουν όλοι κερδισμένοι.

Οπότε μην φοβάσαι, βρες ποιος είσαι επαγγελματικά, προετοιμάσου κατάλληλα και βγες στον επαγγελματικό στίβο. Αν πιστεύεις εσύ στον εαυτό σου, θα πιστέψουν και οι άλλοι! 

Αρχική δημοσίευση στο epixeiro.gr

Διάβασε ακόμα:

Πώς Θα Αυξήσεις Την Επαγγελματική Σου Αυτοπεποίθηση Σε Ένα Μήνα

11 Απλοί Τρόποι Να Κάνεις Το Αφεντικό Σου Να Σε Αγαπήσει

Author(s)

  • epixeiro.gr

    Η επιχειρηματικότητα στο προσκήνιο

    Tο epixeiro.gr είναι η μεγαλύτερη ηλεκτρονική πύλη για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Μετά από αρκετά χρόνια παρουσίας, αποτελεί πλέον το μέσο μιας άμεσης, συνεχούς και διαδραστικής επικοινωνίας της επιχειρηματικής κοινότητας, ενθαρρύνοντας και στηρίζοντας ενεργά επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και δράσεις που δημιουργούν προστιθέμενη αξία. Αποτελεί επίσης έναν χώρο όπου νεοσύστατες και υφιστάμενες επιχειρήσεις -μικρές, μεσαίες ή μεγάλες-, υποψήφιοι επενδυτές, ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιώτες, και φοιτητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις γνώσεις που τους δίνονται για να ενισχύσουν την επιχειρηματική τους κουλτούρα. Το epixeiro.gr επιδιώκει να προσφέρει γνώση και να δίνει έμπνευση μέσα από το πλούσιο περιεχόμενό του, προσφέροντας στο αναγνωστικό του κοινό το know-how πάνω από 500 αρθρογράφων που αποτελούν ειδήμονες στον χώρο τους.