Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Αν τελικά οι άνθρωποι δουλεύουν περισσότερο στην τηλεργασία.
-Πώς να μην αναλωθείς σε περιττά meetings.


Την ώρα που η πανδημία έχει αλλάξει τον τρόπο που ζούμε και που εργαζόμαστε, η ανάγκη για προστασία μας έχει αναγκάσει να αλλάξουμε και τον τρόπο που επικοινωνούμε. Μιας και η τηλεργασία έχει πλέον υιοθετηθεί από εκατομμύρια εταιρείες σε όλο τον πλανήτη, τα εταιρικά meetings γίνονται μέσω ψηφιακών εφαρμογών. Η πιο δημοφιλής εφαρμογή είναι το Zoom, το οποίο σύμφωνα με επίσημα στοιχεία χρησιμοποιείται από 12,9 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Ωστόσο, η ευρεία χρήση του συνεπάγεται ορισμένα μειονεκτήματα.

Ένα από αυτά είναι, σύμφωνα με έρευνα του Jeremy Bailenson, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Stanford, το «Zoom Fatigue». Το «Zoom Fatigue», είναι ουσιαστικά η «εξουθένωση/burnout λόγω του Zoom», την οποία και βιώνουν αρκετοί εργαζόμενοι.

Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι είναι οι εξής:

-Οι συναντήσεις γίνονται πιο εύκολα, άρα και πιο συχνά.

-Ορισμένοι δεν έχουν τον κατάλληλο χώρο για να εργαστούν και νιώθουν άβολα με την χρήση κάμερας, μιας και οι συνεργάτες τους μπορούν να δούνε το πού εργάζονται.

-Απρόοπτα που μπορεί να συμβούν, όπως παιδιά που μπαίνουν στο πλάνο ή το τηλέφωνο που χτυπάει κ.ο.κ.

-Τεχνικά προβλήματα όπως κακός ήχος, κακή ποιότητα εικόνας.

Ακόμα, μια ανάλυση των meetings και των emails 3,1 εκατομμυρίων ανθρώπων σε 16 μεγάλες πόλεις διαπίστωσε ότι λόγω της τηλεργασίας η μέση εργάσιμη μέρα αυξήθηκε κατά 8,2% ή 48,5 λεπτά κατά τη διάρκεια των πρώτων εβδομάδων της πανδημίας. Οι εργαζόμενοι, επίσης, συμμετείχαν σε περισσότερα Zoom meetings, τα οποία ωστόσο διήρκεσαν λιγότερο, συγκριτικά με πριν. 

Η ομάδα των ερευνητών συνέκρινε τη συχνότητα και τον χρόνο των email που στάλθηκαν εντός του οργανισμού 8 εβδομάδες πριν την έναρξη της καραντίνας και 8 εβδομάδες μετά και κατά μέσο όρο διαπίστωσαν ότι:

-Οι εργαζόμενοι έστειλαν 5,2% περισσότερα email τη μέρα.

-Τα emails είχαν 2,9% περισσότερους παραλήπτες.

-Περίπου 8,3% των email στάλθηκαν εκτός ωραρίου εργασίας.

Επιπλέον, οι ερευνητές ανέλυσαν τις προσκλήσεις σε meeting -την ποσότητα, τη διάρκεια και τον αριθμό των συμμετεχόντων- και παρατήρησαν ότι:

-Οι άνθρωποι συμμετείχαν σε 13% περισσότερα meetings.

-Κάθε meeting διήρκεσε 12 λεπτά ή 20% λιγότερο, μειώνοντας τον αριθμό των ωρών meeting κατά 12%, ή 19 λεπτά.

-Ο αριθμός των προσκεκλημένων αυξήθηκε κατά 2 ή 14%.

Mερικές συμβουλές για να μην ξοδεύετε τον πολύτιμο χρόνο σας σε ανούσια meetings

-Κάθε meeting πρέπει να έχει μια ξεκάθαρη agenda και αναμενόμενα αποτελέσματα. 

-Η προηγούμενη ενημέρωση πάνω στα θέματα του meeting είναι απαραίτητη.

-Μην θεωρείτε δεδομένα τα 30λεπτα meetings. Εξετάστε το ενδεχόμενο κάποιο να περιοριστεί στα 15.

-Μπορείτε να κάνετε ένα walking meeting, τηρώντας τους κανόνες προστασίας. Δεν υπάρχει παγκόσμιος κανόνας ότι κάθε εικονική επαφή πρέπει να είναι στο Zoom, στο Skype και στο WebEx.

Ο κανόνας των 3 meetings την ημέρα θα σας βοηθήσει να παραμείνετε συγκεντρωμένοι στις πιο σημαντικές εκκρεμότητές σας.

-Προσκαλέστε μόνο τους απαραίτητους συμμετέχοντες, για να κάνετε τα meetings σας πιο μικρά σε διάρκεια.

-Προγραμματίστε ένα κενό από το ένα meeting στο άλλο, ώστε στο ενδιάμεσο να αποφορτιστείτε. 30 λεπτά είναι ένα καλό χρονικό διάστημα για ανασυγκρότηση.

Διάβασε ακόμα:

Πώς να κάνεις το νέο σου αφεντικό, το νέο σου μέντορα

Οι 3 μύθοι για το personal branding

Author(s)

  • Ελίζα Σακκά

    Content Editor

    Η Ελίζα Σακκά είναι content editor και social media manager.