Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να ζητάς feedback.
-Γιατί πρέπει να μάθεις να αναθέτεις.


Έχεις φτάσει σε ένα σημείο της καριέρας σου όπου μπορείς να προσθέσεις στο profile στο LinkedIn σου ως skill το “management experience”. Καταρχάς συγχαρητήρια! Μία διευθυντική θέση είναι πολύ σημαντικό κατόρθωμα. Από την άλλη όμως κρύβει διάφορες παγίδες: αν για παράδειγμα έχεις έλλειψη εμπειρίας ή αυτοπεποίθησης, ενδέχεται να μην είσαι αποτελεσματικός στο νέο σου ρόλο.

Πώς όμως μπορείς να αποφύγεις τις πιο συνηθισμένες παγίδες που μπορεί να σου βάλουν τρικλοποδιά; Αν γνωρίζεις τα πιθανά εμπόδια, και το πώς θα τα ξεπεράσεις, είναι σίγουρα μία καλή αρχή. 

Παγίδα #1: Κάνεις ότι τα ξέρεις όλα

Το να έχεις όλες τις απαντήσεις δεν είναι απαραίτητο προσόν για να ηγείσαι μίας ομάδας. Κάποιοι ωστόσο πιστεύουν ότι είναι. Μην κάνεις κι εσύ το ίδιο λάθος. Και αντί να ασκείς επιπλέον πίεση στον εαυτό σου, να σκέφτεσαι ότι είσαι σε φάση προσαρμογής και εκμάθησης. “Καλό είναι λοιπόν να ενημερώσεις τους συναδέλφους σου ότι θα τους ρωτάς πολλά πράγματα, μέχρι να μάθεις”, σε συμβουλεύει ο Ben Dattner, executive coach, καθηγητής του New York University. 

Παγίδα #2: Κάνεις τις αλλαγές πολύ γρήγορα

Πολλοί ηγέτες, είτε έχουν πολλά χρόνια προϋπηρεσίας, είτε όχι, έχουν την τάση να κάνουν αλλαγές πολύ γρήγορα. “Αυτό συμβαίνει γιατί θέλουν να αποδείξουν την αξία τους όσο το δυνατόν συντομότερα” εξηγεί ο Dattner. Κάνε ένα βήμα πίσω και περίμενε. Μην βιαστείς να προχωρήσεις σε μεγάλες αλλαγές. Μην ξεχνάς άλλωστε ότι το μυστικό για εκείνες, είναι τα μικρά βήματα. 

Παγίδα #3: Έχεις επικριτικό ύφος 

“Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσεις και να χτίσεις γερές σχέσεις με την ομάδα σου,” υποστηρίζει ο Dattner. Και η επικοινωνία είναι το κλειδί. Αν το feedback σου είναι αρνητικό ή επικριτικό, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να δυσαρεστήσεις τον συνάδελφό σου. Τι μπορείς να κάνεις; Ο Dattner σε συμβουλεύει να κάνεις το εξής: μίλησε στην ομάδα σου χρησιμοποιώντας φιλικό τόνο, έτσι ώστε να μη νομίζουν ότι τους κάνεις παρατήρηση. 

Παγίδα #4: Αναλαμβάνεις πάρα πολλά 

Η Sarah Brazaitits, καθηγήτρια του Columbia University, υποστηρίζει ότι οι νέοι managers πολλές φορές δυσκολεύονται να αφήσουν πίσω τους τη σκληρή δουλειά που έκαναν πριν πάρουν προαγωγή. Και όχι μόνο αυτό. Αισθάνονται ότι πρέπει να λένε συνεχώς “ναι” σε κάθε task που εμφανίζεται μπροστά τους. Τι προτείνει λοιπόν; Μάθε να αναθέτεις! “Σαν manager θα πρέπει να βλέπεις τη μεγάλη εικόνα: τα trends, τους ανταγωνιστές και τις ευκαιρίες για να μπορείς να φτιάχνεις τη στρατηγική σου βάσει αυτών”. Εμπιστεύσου την ομάδα σου και ανάθεσέ τους πράγματα, έτσι ώστε να μπορείς εσύ να ασχοληθείς με μεγαλύτερες ευθύνες.

Παγίδα #5: Δεν ζητάς feedback 

Ίσως ζητάς feedback μόνο από τον προϊστάμενό σου. Η Brazaitits όμως σε συμβουλεύει να ζητάς από όλη την ομάδα σου. Με αυτόν τον τρόπο δείχνεις ένα πιο φιλικό πρόσωπο και ενισχύεις τη μεταξύ σας σχέση. 

Διάβασε ακόμα:

«Συγχαρητήρια, Είσαι Έτοιμος Για Manager!»

Οδηγίες Για Managers: Πώς Θα Προστατέψεις Την Ομάδα Σου Από Το Burnout