Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς πρέπει να μιλήσεις για το θέμα στο διευθυντή σου.
-Γιατί πρέπει να επιβραβεύεις τον εαυτό σου. 


Μερικές φορές, ανεξάρτητα με το τι κάνεις για να κερδίσεις το διευθυντή σου, υπάρχει κάποιος άλλος στην ομάδα που έχει ήδη κερδίσει την εύνοια και τη συμπάθειά του. Δυστυχώς, η ευνοιοκρατία στο γραφείο είναι πραγματική και μπορεί να είναι δύσκολο να τη διαχειριστείς.

Το να αγνοείς το φαινόμενο μπορεί να μοιάζει καλή ιδέα στην αρχή, αλλά μπορεί να ρίξει το ηθικό σου. Έρευνα από το The Journal of Values-Based Leadership δείχνει ότι η ευνοιοκρατία στη δουλειά συνδέεται με λιγότερη ικανοποίηση, καθώς και με αυξημένο στρες και δυσαρέσκεια. Μάλιστα, μπορεί να είσαι πιο επιρρεπής στην εργασιακή εξουθένωση αν είσαι διαρκώς αγχωμένος.

Αντί όμως να αισθάνεσαι αβοήθητος, αν είσαι το θύμα της ευνοιοκρατίας, ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές για να αντιμετωπίσεις την κατάσταση.

Να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου

Παρ’ όλο που η ευνοιοκρατία είναι κάτι που δεν περνάει από το χέρι σου, είναι σημαντικό να κάνεις ένα βήμα πίσω και να αξιολογήσεις την κατάσταση. Δες αντικειμενικά την απόδοσή σου. Πράγματι ο διευθυντής σου έχει αγαπημένους εργαζομένους ή είσαι υπερβολικά ευαίσθητος; Αν δεν είσαι πολύ καιρό στη δουλειά, μην περιμένεις να είσαι ο ευνοημένος. Το να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου θα σε βοηθήσει να αποφύγεις το αδικαιολόγητο στρες.

Μίλα ανοιχτά-αλλά με διακριτικότητα

Αν είσαι ξεκάθαρα θύμα ευνοιοκρατίας στο γραφείο-και οι συνθήκες δε βελτιώνονται-ίσως ήρθε η ώρα να συζητήσεις με τον εργοδότη σου για τη δυναμική της ομάδας. Το κλειδί, ωστόσο, είναι να επιλέξεις τις κατάλληλες λέξεις. Το να χρησιμοποιήσεις τη λέξη “ευνοιοκρατία”, “μεροληψία” ή “αγαπημένος εργαζόμενος” δεν θα είναι παραγωγικό. Αντιθέτως, στρέψε αλλού την προσοχή σου και ζήτα feedback για την απόδοσή σου και τις προσδοκίες του διευθυντή σου και έκφρασε το ενδιαφέρον σου για ευκαιρίες εξέλιξης και απόκτησης δεξιοτήτων.

Εστίασε αλλού

Δεν είναι ασυνήθιστο να αισθάνεσαι πικρία απέναντι σε ένα συνάδελφο που λαμβάνει ιδιαίτερη μεταχείριση-αλλά είναι αναποτελεσματικό. Θυμήσου ότι δεν ευθύνεται ο εργαζόμενος αν ευνοείται. Προσπάθησε να παραμείνεις συγκεντρωμένος στη δουλειά σου και άφησε τις ικανότητές σου να μιλήσουν για σένα. Στο τέλος, αυτό που μετράει είναι τα αποτελέσματα. Όσο ευχάριστος κι αν είναι ο ευνοημένος εργαζόμενος, αυτοί, που παράγουν τα καλύτερα αποτελέσματα, έχουν τη δύναμη. Ωστόσο, μην το παρακάνεις: η υπερβολική δουλειά μπορεί να οδηγήσει σε δυσαρέσκεια και μελλοντικά σε burnout.

Αναζήτησε την επιβεβαίωση μέσα σου

Είναι φυσιολογικό να αναζητάς την αναγνώριση ή την επιβράβευση από το διευθυντή σου, αλλά αν δεν τη λαμβάνεις, δώσε την εσύ στον εαυτό σου. Κάθε μέρα, προσπάθησε να αναγνωρίζεις τις επιτυχίες σου και να τις γιορτάζεις. Η συνειδητοποίηση της αξίας σου είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αγνοήσεις τα φαινόμενα ευνοιοκρατίας.

Διάβασε ακόμα:

7+1 Λόγοι Για Να Προσλάβεις Έναν Σκακιστή

Το Λεξιλόγιο Του Γραφείου. Πόσο Σωστά Το Χρησιμοποιείς;

Author(s)

  • Jessica Hicks

    Συντάκτρια Thrive Global

    Η Jessica Hicks είναι συντάκτρια του Thrive Global.