Αλήθεια, έχουμε σκεφτεί πώς αισθάνονται τα παιδιά που βρίσκονται μόνα τους στο σπίτι, όταν  εμείς οι μαμάδες πάμε για δουλειά;

Τα παιδιά δεν παίζουν ποτέ ελεύθερα έξω και δεν έχουν ποτέ ελεύθερο χρόνο να ηρεμήσουν, να παίξουν, να ονειρευτούν.

Ο έφηβος έχει αποστασιοποιηθεί από τις δραστηριότητές του σχολείου και «ξεφεύγει» κάνοντας πλοήγηση στο διαδίκτυο ενώ μέσα του αισθάνεται ότι «βράζει» κι ασφυκτιά!

Οι εντάσεις είναι συχνές, ο αποπροσανατολισμός δεδομένος, και η εργαζόμενη μητέρα παρακολουθεί με αμηχανία τη δυσλειτουργική συμπεριφορά των παιδιών της.

Πολλές φορές τα παιδιά φωνάζουν «βοήθεια» με το να γίνονται επιθετικά, να χρησιμοποιούν άσχημο λεξιλόγιο, να μένουν κλεισμένα στο δωμάτιό τους ή να είναι ευερέθιστα . Άλλα παιδιά όμως ζητάνε τη μαμά να είναι μαζί τους στο σπίτι.

Αυτό αποδεικνύει ότι τα παιδιά μας έχουν ανάγκη την φυσική παρουσία των γονιών τους, χρειάζονται την επικοινωνία αλλά και την ψυχική σύνδεση με τους γονείς τους. Τα σημάδια του εγκλεισμού έχουν ήδη εμφανιστεί και θα χρειαστεί χρόνος για να επουλωθούν τόσο για τους ανηλίκους όσο και για τους ενήλικες…

Πώς μπορεί η εργαζόμενη μητέρα να διαχειριστεί την παρουσία των παιδιών στο σπίτι, σε ώρα εργασίας ή το ό,τι λείπει η ίδια πολλές ώρες από το σπίτι;

Η μητέρα σήμερα έχει το ρόλο του «μάνατζερ» σε τρία επίπεδα:

Στο επίπεδο της φροντίδας της υγείας του παιδιού/εφήβου:

• Καθορίζει και προγραμματίζει με συνέπεια, μια υγιεινή διατροφή για τα μέλη της οικογένειας

• Φροντίζει την καθαριότητα και την τακτοποιημένη εικόνα του σπιτιού- δίνοντας «αρμοδιότητες  σπιτιού» σε όλα τα μέλη της οικογένειας

• Ορίζει κανόνες σχετικά με τον ύπνο των παιδιών καθώς και τη χρήση του κινητού, κυρίως στους εφήβους.

Στο επίπεδο του σχολείου:

• Βοηθά το παιδί της να φτιάξει ένα ημερήσιο/ εβδομαδιαίο πρόγραμμα .

• Τού μαθαίνει να βάζει μικρούς και εφικτούς στόχους

• Ενδιαφέρεται και ρωτά για τις επιδόσεις στο σχολείο

• Ελέγχει αν έχει εκπληρώσει τις σχολικές του υποχρεώσεις

• Επιβραβεύει την προσπάθεια, θέτει ξεκάθαρα όρια στην ανευθυνότητα 

Στο ψυχικό επίπεδο:

• Αισθάνεται το ρόλο της ως μητέρα, αγκαλιάζοντας τα παιδιά της και χρησιμοποιώντας όμορφα λόγια που θα συμβάλουν στην αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθησή- αναγκαία προϋπόθεση βέβαια, είναι να είναι αληθινά!  

• Εκδηλώνει την αγάπη της και δηλώνει τη συμπαράστασή της σε ό,τι απασχολεί το παιδί. Ως μητέρα καλείται αυτή να δώσει άμεσες λύσεις, ώστε το παιδί να αισθανθεί ασφαλές και αγαπημένο

• Ο έφηβος έχει ανάγκη από γονείς που ξέρουν ν’ ακούνε αυτά που τα ίδια λένε κι αυτά που δε λένε

Έτσι 

Μια εργαζόμενη μητέρα που ενδιαφέρεται για τα παιδιά της

• Ζει με τις ενοχές της

• Την υπερβολική κούρασή της

• Της έλλειψης επαρκούς χρόνου γι’αυτήν αλλά και για τους άλλους

• Την ανάγκη να εξελιχθεί ως άνθρωπος, ως επαγγελματίας ή ως επιστήμονας

Υπάρχει λύση; Φυσικά!

Η μητέρα οφείλει

• Να θέτει όρια στη συμπεριφορά των μελών της οικογένειας- τα έχουν ανάγκη

• Να κερδίζει το σεβασμό και την εμπιστοσύνη των παιδιών, κάνοντας κι αυτή το ίδιο

• Να διαπαιδαγωγεί τα παιδιά της με βάση τον προγραμματισμό και την εύρεση στόχων- οι στόχοι δημιουργούν το πλαίσιο για να υπάρχει μια ισορροπία και αρμονία στο σπίτι

Όμως

• Δεν προδίδει τα όνειρά της!

• Δε  ζει με ενοχές

• Έχει αυτοπεποίθηση με το να προγραμματίζει την εργασία της και να θέτει τους στόχους της

• Δεν υποκύπτει σε κάθε είδους κριτική

• Πιστεύει στον εαυτό της

Ακούμε τα παιδιά μας, τα κατανοούμε, τα αγαπάμε, τα υποστηρίζουμε ΑΛΛΑ δεν τα αφήνουμε να μας καθορίσουν ή να μας κρίνουν άδικα.

Κάθε μητέρα είναι η ηγέτης και η εμπνευστής στη ζωή των παιδιών της !!!

Αναγνωρίστε την, σεβαστείτε την, υποστηρίξτε την …και φυσικά αγαπήστε την. Το έχει ανάγκη!!!

Author(s)

  • Η Κλεονίκη Πανταζή είναι Φιλόλογος και Life Coach Εφήβων (Academic Coaching) και Ενηλίκων (Personal Coaching) αλλά και εγκύων(Coaching of pregnancy). Έχει φοιτήσει στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στη Φιλοσοφία. Ακόμα, έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Certificate in  Coaching-AC Accredited  (βαθμός 97/100) στο  ΕΚΠΑ. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει το μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ιατρική Σχολή Αθηνών με θέμα «Ανίχνευση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)». Τέλος, παρακολουθεί το πρόγραμμα «Διαχείριση του Στρες και Υγεία» στο ΕΚΠΑ. Μιλά την Αγγλική Γλώσσα. 'Εχει εργαστεί επί σειρά ετών ως καθηγήτρια φιλόλογος με ειδίκευση στα Αρχαία Ελληνικά και στην Νεοελληνική Γλώσσα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Είναι διευθύντρια σπουδών του Φροντιστηρίου Φιλολογικών μαθημάτων «Θεωρητικό». Η αγάπη της για τα παιδιά και η επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τη σύγχρονη εποχή, την ώθησε να ασχοληθεί με το Coaching Εφήβων(Academic Coaching)  σε ζητήματα διαχείρισης χρόνου, διαβάσματος, έλλειψης συγκέντρωσης, αυτοεκτίμησης, επικοινωνίας με τους άλλους κ.α., όπως και με το CoachingΕνηλίκων (Personal Coaching). για θέματα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. To Coaching of pregnancy βοηθά την μέλλουσα μητέρα να διαχειριστεί την εγκυμοσύνη, τη γέννα και τη λοχεία. Ως ομιλήτρια, έχει συμμετάσχει στην Εκπαιδευτική Ημερίδα Διδακτικής – Innovatebiz Seminars-   « Coaching και Εφηβεία». Ως εκπαιδεύτρια, έχει διεξαγάγει Μάθημα e- class  στην Innovatebiz Academy “My name is Teacher” με θέμα «Coaching  και εκπαίδευση» (2020) , καθώς και το Webinar «Lockdown στο σώμα αλλά όχι στο πνεύμα και στη ζωή»(Δεκ.2020.Φεβρ 2021). Είναι αρθρογράφος της εφημερίδας «Ενημέρωση» και στο Efiveia.gr