Πόσες φορές έχουμε πιάσει τον εαυτό μας να κάνει άσχημες σκέψεις για ανθρώπους και άσχημα σενάρια για καταστάσεις; Πόσες φορές έχουμε σκεφτεί άσχημα πράγματα για τον εαυτό μας και περιμένουμε κάποιον άλλο να μας τα αναιρέσει; Αυτό δηλώνει έλλειψη αυτοπεποίθησης.

Η αυτοπεποίθηση μάς βοηθά να βλέπουμε ρεαλιστικά τον εαυτό μας μέσα από τα δικά μας μάτια και χωρίς να περιμένουμε την αυτό-επιβεβαίωση από κάποιον άλλον. 

Μάς βοηθά να ασκούμε την αυτοκριτική, μας χωρίς να χρειάζεται να «μαστιγώνουμε» τον εαυτό μας αλλά με τη λογική ότι είναι ο μόνος τρόπος για να αντιλαμβανόμαστε όσα συμβαίνουν γύρω μας και την επίδραση που έχουν αυτά σε εμάς.

Φυσικά, με την αυτοκριτική δίνουμε στον εαυτό μας την ευκαιρία να μην τον δικαιολογούμε, λέγοντας ότι «πάντα φταίνε οι άλλοι», αλλά να τον βελτιώνουμε και να τον εξελίσσουμε.

Όταν σκέφτομαι αρνητικά, αισθάνομαι θυμό για μένα ή τους άλλους και δεν αξιοποιώ το μυαλό μου και τις ικανότητές μου για να χειριστώ καταστάσεις και για να λύσω τα προβλήματά μου για μια καλύτερη ζωή.

Η σκέψη είναι το δυνατό μου όπλο για να δημιουργήσω τον κόσμο μου. Είναι θέμα επιλογής, αν θέλω να ζω στο θυμό, στην κακία, τη μιζέρια και στην μοναξιά ή θέλω να νιώθω πλήρης, ικανοποιημένος, καλοπροαίρετος και άξιος να αγαπήσω και να αγαπηθώ.

Μέσα από τις σκέψεις μας φαίνεται πόσο πιστεύουμε στον εαυτό μας και πόσο εστιάζουμε στα δικά μας θέλω και προσδοκίες. Η καθημερινότητά μας είναι ένας διαρκής αγώνας όπου δοκιμάζουμε τις αντοχές, την αυτό-πειθαρχία μας στις δικές μας υποχρεώσεις και τις υποχρεώσεις των αγαπημένων μας. Δοκιμάζεται όμως και η πίστη μας στον εαυτό μας.

Συνεπώς για να βγούμε από το φαύλο κύκλο των αρνητικών σκέψεων που «ρουφάει» την ενέργειά μας:

1.Μπορούμε να εστιάζουμε στα θετικά μιας κατάστασης και στη θετική πλευρά των πραγμάτων

Με αυτό τον τρόπο ανατροφοδοτούμε τον εαυτό μας με δύναμη και αισιοδοξία. Δε μας ενδιαφέρει τι κάνουν οι άλλοι, αλλά πώς εμείς θα φτάσουμε στην εκπλήρωση του στόχου μας. Η ικανοποίηση που θα λάβουμε είναι απερίγραπτη!

2.Όταν εστιάζουμε στα θετικά του χαρακτήρα μας και της προσωπικότητάς μας

Γνωρίζετε τι είστε; Ποιοι είστε; Καιρός να το μάθετε! Μόνο με την γνώση του εαυτού μας μπορούμε να μάθουμε ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε. Έτσι δε χρειάζεται να υπεργενικεύουμε την αρνητική εικόνα του εαυτού μας, ισχυριζόμενοι πόσο ανίκανοι είμαστε, πόσο άτυχοι και πόσο κακοί είναι οι άλλοι. Αν εγώ βλέπω τον εαυτό μου και τη ζωή μου αρνητικά, γιατί να μου τα αλλάξει κάποιος άλλος;

3.Μπορώ να έχω μια ρεαλιστική αντίληψη της πραγματικότητας αλλά και του εαυτού μου

Δε χρειάζεται να υποτιμώ ή να υπερτιμώ τον εαυτό μου. Μπορώ να τον αποδεχτώ, να αντέξω τα μειονεκτήματά του και τις αδυναμίες του και να αποφασίσω να με βελτιώσω, χωρίς υπερβολικές προσδοκίες αλλά με μικρούς και εφικτούς στόχους. Κανείς δεν είναι τέλειος , εξάλλου η α-τέλειά μας είναι που μας κάνει ανθρώπινους και γοητευτικούς, αρκεί να γνωρίζουμε πως έχουμε την ευθύνη της βελτίωσης του εαυτού μας!

4.Οφείλουμε να αναγνωρίζουμε τα όρια των δυνατότητων μας

Αν δε γνωρίζουμε τι μπορούμε, δεν έχουμε τη δύναμη να βάλουμε όρια και στις απαιτήσεις των άλλων. Οι απαιτήσεις των άλλων πολλές φορές, μάς κάνουν να σκεφτόμαστε πόσο αδικημένοι είμαστε.

5.Αποφεύγουμε να συγκρινόμαστε με άλλους

Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός στη ζωή. Δεν υπάρχουν συνταγές! Κάθε άνθρωπος οφείλει να κάνει τις επιλογές του με τα δικά του θέλω και όνειρα. Η θέληση και η προσπάθεια εξασφαλίζει στον καθέναν αυτό που του αξίζει να πάρει από τη ζωή. 

6.Δοκιμάζουμε νέα πράγματα, αποκτούμε νέες εμπειρίες

Μη μένετε παθητικοί και εγκλωβισμένοι στις αρνητικές σας σκέψεις. Μην εστιάζετε σε τι ΔΕΝ μπορείτε, αλλά σε τι μπορείτε να κάνετε. Αποκτήστε νέες εμπειρίες και δείτε μέσα από αυτές τον εαυτό σας. Θα εκπλαγείτε!

Η σκέψη μας ρυθμίζει τον οργανισμό μας να είναι δραστήριος ή παθητικός και αδρανής. Η απόφαση όμως μπορεί να την αλλάξει. Θετική σκέψη σημαίνει χαρά, ικανοποίηση και ψυχική- πνευματική υγεία.

Author(s)

  • Η Κλεονίκη Πανταζή είναι Φιλόλογος και Life Coach Εφήβων (Academic Coaching) και Ενηλίκων (Personal Coaching) αλλά και εγκύων(Coaching of pregnancy). Έχει φοιτήσει στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στη Φιλοσοφία. Ακόμα, έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Certificate in  Coaching-AC Accredited  (βαθμός 97/100) στο  ΕΚΠΑ. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει το μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ιατρική Σχολή Αθηνών με θέμα «Ανίχνευση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)». Τέλος, παρακολουθεί το πρόγραμμα «Διαχείριση του Στρες και Υγεία» στο ΕΚΠΑ. Μιλά την Αγγλική Γλώσσα. 'Εχει εργαστεί επί σειρά ετών ως καθηγήτρια φιλόλογος με ειδίκευση στα Αρχαία Ελληνικά και στην Νεοελληνική Γλώσσα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Είναι διευθύντρια σπουδών του Φροντιστηρίου Φιλολογικών μαθημάτων «Θεωρητικό». Η αγάπη της για τα παιδιά και η επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τη σύγχρονη εποχή, την ώθησε να ασχοληθεί με το Coaching Εφήβων(Academic Coaching)  σε ζητήματα διαχείρισης χρόνου, διαβάσματος, έλλειψης συγκέντρωσης, αυτοεκτίμησης, επικοινωνίας με τους άλλους κ.α., όπως και με το CoachingΕνηλίκων (Personal Coaching). για θέματα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. To Coaching of pregnancy βοηθά την μέλλουσα μητέρα να διαχειριστεί την εγκυμοσύνη, τη γέννα και τη λοχεία. Ως ομιλήτρια, έχει συμμετάσχει στην Εκπαιδευτική Ημερίδα Διδακτικής – Innovatebiz Seminars-   « Coaching και Εφηβεία». Ως εκπαιδεύτρια, έχει διεξαγάγει Μάθημα e- class  στην Innovatebiz Academy “My name is Teacher” με θέμα «Coaching  και εκπαίδευση» (2020) , καθώς και το Webinar «Lockdown στο σώμα αλλά όχι στο πνεύμα και στη ζωή»(Δεκ.2020.Φεβρ 2021). Είναι αρθρογράφος της εφημερίδας «Ενημέρωση» και στο Efiveia.gr