Στα επόμενα 5 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς να προσαρμοστείτε στην καινούργια εργασιακή κουλτούρα.
-Έξυπνες λύσεις για τη διαχείριση της επαναφοράς, 



Οι οργανισμοί παντού περιμένουν με ανυπομονησία και σχεδιάζουν να επανέλθουν, καθώς η εξάπλωση του κορονοϊού αποκλιμακώνεται και μπορούμε να οραματιστούμε τη νέα μας κανονικότητα.

Αλλά αυτό που πιθανότατα διαπιστώνουν οι ηγετικές ομάδες σε όλο τον κόσμο είναι ότι βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητο έδαφος, χωρίς ιστορικό μοντέλο επιτυχίας σχετικά με τον τρόπο ασφαλούς και αποτελεσματικής επιστροφής στην εργασία μετά από μια πανδημία. Οι εργαζόμενοί σας μπορεί να κάνουν ερωτήσεις όπως:

– Προσπαθούμε απλώς να επιστρέψουμε στο φυσιολογικό το συντομότερο δυνατό;
– Χρησιμοποιούμε την επιστροφή μας για να κάνουμε μικρές αλλαγές στην επιχείρησή μας, προκειμένου να διασφαλίσουμε την επιβίωση κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης οικονομικής κατάστασης;
– Αξιοποιούμε όσα μάθαμε από την εξ αποστάσεως εργασία ουσιαστικά για να αυξήσουμε το εργατικό μας δυναμικό και να βελτιώσουμε την επιχειρηματική μας κουλτούρα;
– Μετασχηματίζουμε την επιχείρηση και την κουλτούρα του οργανισμού μας κατά την επανένταξη για να επωφεληθούμε από αυτόν τη μοναδική συγκυρία στην ιστορία;

Η προσπάθεια να βρείτε το σωστό μονοπάτι για τον οργανισμό σας κατά τη διάρκεια αυτής της άνευ προηγουμένου χρονικής στιγμής μπορεί σας να προκαλεί φόβο ή απογοήτευση, αλλά το να έχετε περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις σημαίνει ότι βρίσκεστε ήδη στο σωστό σημείο του δρόμου. Όταν βιάζεστε να βρείτε απαντήσεις, πιθανότατα προσπαθείτε να σκεφτείτε με τον παλιό τρόπο για να λύσετε νέα προβλήματα και αυτό σας εκθέτει στο ρίσκο να μείνετε ακινητοποιημένοι και να μην μπορείτε να τα ξεπεράσετε. Το κλειδί σε αυτήν την κατάσταση δεν είναι να βρείτε τις σωστέ απαντήσεις. Το κλειδί είναι να βρείτε τις σωστές ερωτήσεις που οφείλετε να κάνετε.

Αυτό το άρθρο χρησιμεύει ως «οδικός χάρτης» για κάθε επιχείρηση που αγωνίζεται να βρει και να μάθει πώς να προσεγγίσει την επανένταξή της. Περιέχει έναν συνδυασμό ερωτήσεων και προσεγγίσεων που θα σας οδηγήσουν γρήγορα να καθορίσετε την κατεύθυνση σας, να αναπτύξετε πολλαπλά σχέδια σεναρίων καθώς έχουν προκύψει νέες πληροφορίες και να αναπτύξετε στρατηγικά σχέδια επικοινωνίας για όλους τους εμπλεκόμενους. Θα είστε σε θέση να πλησιάσετε την επαναφορά με ανωτερότητα, με σαφήνεια και με αυτοπεποίθηση.

Μαθαίνοντας από το ψηφιακό περιβάλλον και τις επιπτώσεις του COVID-19

1.Με ποιους τρόπους αυξήσαμε την αποδοτικότητα επιλέγοντας ένα ψηφιακό περιβάλλον;

– Αποτελεσματικότητα συνάντησης (λιγότερος χρόνος μετακίνησης σε μια συνάντηση εντός του κτιρίου, μεταξύ κτιρίων και μεταξύ πόλεων).
– Διατήρηση της προσοχής των ατόμων (μικρότερες συναντήσεις με λιγότερα θέματα που είναι πιο ουσιώδη για όλους τους εμπλεκόμενους).
– Η κοινωνική αποστασιοποίηση σε συνάρτηση με την καλύτερη σωματική υγεία (Η κοινωνική αποστασιοποίηση και ο καθαριότητα όχι μόνο προστάτευσαν τα άτομα από την COVID-19, αλλά είχαν ως αποτέλεσμα λιγότερους ανθρώπους να απουσιάζουν από τη γρίπη, τα κρυολογήματα, τις αλλεργίες και τις βρογχικές μολύνσεις).
– Μειωμένα έξοδα μετακινήσεων.
– Η εργασία ήταν προσανατολισμένη στα αποτελέσματα, αντί για χρόνο ή την προσπάθεια (λιγότερο αποδοτικοί στη μικροδιαχείριση, αλλά με περισσότερη εστίαση στη διαχείριση αποτελεσμάτων και προσδοκιών).

2. Με ποιους τρόπους μειώθηκε η αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου;

– Αστοχίες στον συντονισμό και την επικοινωνία.
– Δυνατότητα να αποδοθεί ελάχιστη ευθύνη στους άλλους.
– Αδυναμία εκτέλεσης έργου λόγω του εξοπλισμού ή της τεχνολογίας που διαθέτει το γραφείο και δεν μπορεί να υπάρξει στο σπίτι.
– Διαταραχή και διάσπαση της προσοχής λόγω της εργασίας από το σπίτι, που προκαλεί διακοπές των συναντήσεων, μη διαθεσιμότητας, αντιμετώπιση ζητημάτων ζώνης ώρας.

3. Ποιες είναι οι ικανότητες των ηγετών που προσαρμόστηκαν καλά σε ένα ψηφιακό περιβάλλον έναντι εκείνων που δεν προσαρμόστηκαν καλά;

– Επίδειξη φροντίδας και σύνδεσης με τους υπαλλήλους τους επικοινωνώντας μαζί τους προσωπικά.
– Πληροφορούσαν τακτικά τους άλλους, κι αν όχι καθημερινά, πάντως με συνεχώς ανανεωμένη πληροφόρηση σχετικά με αλλαγές, αποκαθιστούσαν την αλήθεια σε σχέση με τις φήμες και απομάκρυναν τους ανούσιους φόβους.
– Παρείχαν σαφή καθοδήγηση, ενημέρωναν για τις προσδοκίες και τις προτεραιότητες, παρέχοντας ταυτόχρονα στους ανθρώπους την ευελιξία να προσαρμόζουν το πρόγραμμα εργασίας τους με βάση το περιβάλλον του σπιτιού τους και την αναγκαιότητά τους να υποστηρίζουν την οικογένειά τους.

4. Πώς βελτιώθηκε η ομαδική εργασία κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πώς θα διατηρηθούν αυτές οι συμπεριφορές μετά την επαναφορά;

– Πιο συχνές και αποτελεσματικές συναντήσεις μέσω προσωπικής επαφής και επικοινωνίας, ενώ δεν έπαυαν να παραμένουν επικεντρωμένοι στην επίλυση προβλημάτων.
– Αυξημένη υποστήριξη μεταξύ τους ως συμπαίκτες με αυξημένη επικοινωνία χρησιμοποιώντας την τεχνολογία.
– Αφιερώνοντας χρόνο για κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ τους στην ομάδα.

5. Πώς άλλαξαν οι πελάτες σας τον τρόπο που αγοράζουν από τον οργανισμό σας, τις προσδοκίες τους για επικοινωνία και τη νέα θέση των υπηρεσιών ή των προϊόντων σας;

– Παραδόσεις κατ’ οίκον σε σχέση με το να έρθουν σε ένα κατάστημα για να κάνουν αγορές.
– Επιθυμία των ανθρώπων για μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους.
– Μια σαφής αποστολή και συμπεριφορά για την υποστήριξη της ασφάλειας των πελατών σας κατά τη συναλλαγή τους με υπαλλήλους ή άλλους πελάτες.

6. Πώς άλλαξε η επικοινωνία τους τελευταίους μήνες όσον αφορά τη συχνότητα, τον τρόπο, το περιεχόμενο και τη επαφή;

– Περισσότερη εστίαση στη επαφή, τη σύνδεση, όχι μόνο στις πληροφορίες και την ενημέρωση.
– Πολλαπλά σημεία επαφής καθημερινά και κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.
– Συντομότερες και συχνότερες συναντήσεις.
– Μηνύματα που νοιάστηκαν περισσότερο για το άτομο ως ολότητα, πέρα ​​από το χώρο εργασίας.
– Επίδειξη φροντίδας για την οικογένεια και υποστήριξη.

7. Ποιοι εργαζόμενοι άνθισαν τους τελευταίους μήνες σε σχέση με την απόδοση, την αποτελεσματικότητα και το ήθος και ποιοι όχι;

– Άτομα χωρίς οικογενειακούς περιορισμούς.
– Εργαζόμενοι που είχαν καλύτερα αποτελέσματα κινούμενοι από την ανάγκη τους να επιτύχουν προτεραιότητες και στόχους.
– Εργαζόμενοι που ήταν πιο προσαρμόσιμοι και ευέλικτοι προκειμένου να αλλάξουν και να δοκιμάσουν νέες διαδικασίες χωρίς αντίσταση.
– Οι εργαζόμενοι είναι πιο ανοιχτοί και διαφανείς σχετικά με τους προσωπικούς τους περιορισμούς και προκλήσεις.

8. Ποιοι νέοι ρόλοι και λειτουργίες προέκυψαν εξαιτίας του περιβάλλοντος του κορονοϊού;

– Η ανάγκη για μεγαλύτερες υπηρεσίες καθαρισμού του χώρου εργασίας.
– Η ανάγκη ενίσχυσης της άνεσης με τη χρήση της τεχνολογίας ως μέσου επικοινωνίας, επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων.
– Ευέλικτοι ρόλοι, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να εναλλάσσουν τους ρόλους τους με βάση την ανάγκη και όχι να ακινητοποιούνται από τον αυστηρό προκαθορισμό της εργασίας τους.
– Αλλαγή διαδικασιών ροής εργασίας με βάση μια αλλαγή στο επιχειρηματικό μοντέλο λόγω κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Μόλις συλλέξετε τις απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις και ίσως και σε περισσότερες που μπορείτε να προσθέτετε από τη δική σας εμπειρία και την επιχείρηση, είναι σημαντικό να αναρωτηθείτε: ποια είναι η «νέα εικόνα της επιτυχίας» για την επιχείρηση, την κουλτούρα, την ηγεσία, την ομαδική εργασία και τη συλλογική εκτέλεση; Ποιες νέες συνήθειες εκτέλεσης, επικοινωνίας και συμπεριφοράς θέλετε να διατηρήσετε κατά την επανεκκίνηση; Με άλλα λόγια, λαμβάνοντας υπόψη τους συνήθεις επιχειρηματικούς σας περιορισμούς, τις αλλαγές στην αγορά σας, καθώς και τους πιθανούς συνεχιζόμενους περιορισμούς από τον κορονοϊό, ποιο είναι το ιδανικό σας σενάριο ως ένας οργανισμός που προχωρά;

Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Η πανδημία ανέτρεψε τις προτεραιότητες των εργαζομένων

COVID-19: Η διαχείριση των συναισθηματικών επιπτώσεων της μακροχρόνιας φυσικής απόστασης στον χώρο εργασίας

Author(s)

  • Ο Mark Samuel είναι Founder & CEO of IMPAQ, και συγγραφέας του “B STATE: A New Roadmap for Bold Leadership, Brave Culture, and Breakthrough Results,” “Creating the Accountable Organization” και το βραβευμένο “Making Yourself Indispensable: The Power of Personal Accountability.” Τα τελευταία 30 χρόνια, ο Mark έχει καθοδηγήσει εταιρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο σε υψηλότερα επίπεδα μακροπρόθεσμης και βιώσιμης επιτυχίας. Συχνά καλείται από τις εταιρείες για να μιλησει με τους διευθυντές των εταιριών για την επίλυση των προκλήσεων της αλλαγής του πολιτισμού, της βελτίωσης της απόδοσης, της ανάπτυξης ηγεσίας και της αποτελεσματικής διαχείρισης ομαδικής εργασίας. Ο Mark έχει εμπνεύσει θετική, κερδοφόρα, βιώσιμη βελτίωση σε εταιρείες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Michelin, Chevron Corporation, American Express, Genentech, Baxter Pharmaceuticals, Nissan, Hewlett-Packard, Universal Studios, Pacific Bell, The Royal Bank of Canada, PDVSA of Venezuela and UC-Berkeley.

    Ο Mark είναι κάτοχος πτυχίου Bachelors Degree στα Social Science; a Masters Degree στα Management με έμφαση στο Organizational Development  και  UC Irvine.

    Επιπλέον, είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Applied Psychology απο το University Santa Monica.