Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί η ανακάλυψη του σκοπού αυξάνει την ευεξία των εργαζομένων.
-Πώς να ενσωματώσεις τον εθελοντισμό στην κουλτούρα της εταιρείας.


Όλοι αναρωτιόμαστε πώς θα μοιάζει ένα μέλλον μετά τον COVID. Τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στην οικονομία, την κοινωνία και το πολίτευμα θα είναι βαθιά, με μεγάλη διάρκεια και σε μερικές περιπτώσεις μόνιμη. Η υιοθέτηση μιας μακροπρόθεσμης κουλτούρας υγείας είναι ένας τρόπος οι εταιρείες να βοηθήσουν τους εργαζομένους, τους καταναλωτές και την κοινότητά τους να συνέλθουν και να ευημερήσουν τα επόμενα χρόνια.  

Οι επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες βίωσαν οικονομικές απώλειες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ίσως επιλέξουν, δεδομένης της φήμης τους, να εστιάσουν αποκλειστικά στην αύξηση των κερδών. Τέτοια συμπεριφορά, που έχει προκαλέσει προβλήματα στην υγεία, όπως οι αποτρέψιμες μη μεταδιδόμενες ασθένειες, οι κοινωνικές ανισότητες και το φαινόμενο του θερμοκηπίου, έχει τροφοδοτήσει μια ευρεία δημόσια έλλειψη εμπιστοσύνης. Στο πέρασμα των χρόνων, η συνεχώς μειούμενη εμπιστοσύνη στους CEO έχει πυροδοτήσει ανησυχίες σε πολλούς κλάδους. Ωστόσο, το μέγεθος και το βάθος της βλάβης της πανδημίας στον κοινωνικό μας ιστό παρέχουν στις εταιρείες τη μοναδική ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν τι μπορούν να κάνουν για να διαμορφώσουν την υγεία και την ευεξία, όχι μόνο των εργαζομένων τους, αλλά όποιου κι αν εμπλέκουν στις διαδικασίες τους, με σκοπό να επιταχύνουν την αποκατάσταση και να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά μας για την αντιμετώπιση μελλοντικών προκλήσεων. 

Λίγο πριν ξεσπάσει ο COVID, πραγματοποιήσαμε εκτενείς συνεντεύξεις με τους ηγέτες του C-Suite, που θεωρούνται καινοτόμοι ως προς την ανακάλυψη πιο υγιεινών τρόπων διεξαγωγής επιχειρηματικών δραστηριοτήτων για τις εταιρείες τους, τους εργαζομένους και την κοινότητα. Συγκεκριμένα, πήραμε συνέντευξη από 22 από αυτούς, από διαφορετικά υπόβαθρα, κλάδους και μεγέθη εταιρειών, για να εξετάσουμε πώς προώθησαν μια κουλτούρα υγείας, δηλαδή μια νοοτροπία, όπου η υγεία και η ευεξία είναι πρωταρχικοί στόχοι της εταιρείας. 

Μάθημα #1: Αναγνώρισε πλήρως τις διαστάσεις της ευεξίας των εργαζομένων

Σε αντίθεση με την παραδοσιακή εστίαση στην περιστασιακή υγεία ή στην προώθηση προγραμμάτων ευεξίας, οι προχωρημένοι εταιρικοί ηγέτες στις συνεντεύξεις μας ασπάζονταν όλες τις πλευρές της ευεξίας, σωματική, ψυχική και κοινωνική. Για παράδειγμα, μερικοί ηγέτες του C-suite αναγνώρισαν ότι το στρες, που οφείλεται σε οικονομικά χρέη ή άλλες πτυχές της προσωπικής ζωής των εργαζομένων, μπορεί να επηρεάσει την αποδοτικότητα, οδηγώντας τους να προσφέρουν υπηρεσίες που αντιμετωπίζουν αυτά τα προβλήματα. Ένα στέλεχος εστίασε την προσοχή του στην προσπάθεια για τη δημιουργία μιας καλύτερης ισορροπίας προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, κάνοντας προσαρμογές στην δουλειά που επιτρέπουν περισσότερο χρόνο με την οικογένεια. Αυτές οι προσπάθειες μεταδίδουν σεβασμό για τον εργαζόμενο ως ένα ολοκληρωμένο άτομο, αναγνωρίζοντας ότι οι εργαζόμενοι έχουν ζωή εκτός δουλειάς. Η εποχή του COVID θα μεγεθύνει, χωρίς αμφιβολία, την ανάγκη για την υιοθέτηση μιας πιο ευρείας οπτικής, ειδικά αφότου η πανδημία έχει επηρεάσει δυσανάλογα τους εργαζομένους, τους ανθρώπους με χαμηλό εισόδημα και τις μειονότητες. 

Μάθημα #2: Ενθάρρυνε και βοήθησε τους εργαζομένους να ανακαλύψουν μια αίσθηση σκοπού στη ζωή και στη δουλειά

Ένα στέλεχος παρατήρησε “Νομίζω ότι το πιο σημαντικό συστατικό που συχνά δεν τονίζεται στις συζητήσεις σχετικά με την υγεία και την ευεξία είναι η σημασία του σκοπού και του νοήματος στη ζωή.” Οι ερευνητές στις μελέτες για την ευτυχία συχνά αναφέρονται σε αυτό ως η ευδαιμονική ευεξία, που οφείλεται σε μια ενάρετη ζωή. 

Σε μια περίοδο που ο COVID έχει πλήξει τόσες γειτονιές, τα εταιρικά προγράμματα που προάγουν τον εθελοντισμό στην κοινότητα ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς αποτελούν έναν τρόπο να βοηθήσουν τους εργαζομένους να βρουν το νόημα. Αυτή η ιδέα του εκλεπτυσμένου εθελοντισμού όχι μόνο συμβάλλει στις ανάγκες της κοινότητας, αλλά ίσως βοηθήσει τους εργαζομένους να ενσπείρουν τον σκοπό της ζωής τους, σε μια περίοδο που ο COVID-19 έχει δημιουργήσει αμφιβολίες ως προς τη δυνατότητα βοήθειας και χρησιμότητας.

Μάθημα #3: Εστίασε στα θεμελιώδη προβλήματα που επηρεάζουν την υγεία και την ευεξία στην τοπική σου κοινότητα

Πολλοί από τους C-Suite leaders αναγνώρισαν μια σχέση μεταξύ των εταιρειών τους και της κοινότητας, δηλαδή επενδύοντας στην υγεία της κοινότητας χτίζεται η φήμη της εταιρείας, ενισχύεται η εμπιστοσύνη και αυξάνονται τα έσοδα. Αλλά η πιο σημαντική επίδραση, που είναι ακόμα πιο απαραίτητη την εποχή μετά τον COVID-19, εστιάζει στην αντιμετώπιση των κοινωνικών παραγόντων της υγείας, όπως η ασφάλεια τροφίμων, η πρόσβαση σε υγιεινά τρόφιμα, η ανακούφιση της φτώχειας, τις δεξιότητες ή την εκπαίδευση. 

Ήρθε η ώρα να δημιουργηθεί ένα ευρύτερο κίνημα που προχωρά πέρα από την σωματική υγεία των εργαζομένων για να συμπεριλάβει τη σωματική, ψυχολογική και κοινωνική ευεξία όλων όσοι εμπλέκονται. Αν περισσότερες εταιρείες εστιάζουν στην ευεξία και το σκοπό στο εσωτερικό τους και για την κοινότητά τους γενικότερα, θα ξεκινήσουν να κερδίζουν ξανά την εμπιστοσύνη του κόσμου και θα δώσουν την ελπίδα στην κοινωνία ότι θα ευημερήσει στο μέλλον.

Μάθετε περισσότερα για τα εταιρικά μας προγράμματα σήμερα.

Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Οι παράπλευρες απώλειες του Covid-19 σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ.

Αυτοί είναι οι παράγοντες που δημιουργούν στρες στον εργασιακό χώρο