Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί η ευνοιοκρατία είναι μεγάλο πρόβλημα.
-Γιατί το micromanagement είναι εκνευριστικό.


Οι περισσότεροι όταν ξεκινάνε μια καινούργια δουλειά, είναι γεμάτοι ενθουσιασμό και θέλουν να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Ωστόσο, όσο περνάει ο καιρός, ο ενθουσιασμός χάνεται όλο και περισσότερο. Γιατί, όμως, γίνεται αυτό; Διάβασε παρακάτω για να μάθεις τους 10 σημαντικότερους λόγους.

1. Αδικία

Σε κάποιες εταιρείες, οι προσπάθειες των εργαζομένων δεν αναγνωρίζονται. Μάλιστα, μερικές φορές, υψηλόβαθμα στελέχη παρουσιάζουν ιδέες υφισταμένων ως δικές τους. Αν γίνονται διακρίσεις και δεν τυχαίνουν όλοι ίδιας αντιμετώπισης και δέοντα σεβασμού, τότε σίγουρα το ενδιαφέρον τους θα αρχίσει να μειώνεται.

2. Ανασφάλεια

Οι εργαζόμενοι, που φοβούνται ότι θα χάσουν τη θέση τους, δυσκολεύονται να δουλέψουν με την καρδιά τους και συχνά αναζητούν αλλού δουλειά. Η ανάγκη για σταθερότητα στο εργασιακό περιβάλλον είναι μεγάλη και η ανησυχία για τη διατήρηση της θέσης αποτελεί παράγοντα άγχους που με τη σειρά του οδηγεί σε αποθάρρυνση και απώλεια κινήτρου.

3. Έλλειψη αυτοπεποίθησης

Η έλλειψη αυτοπεποίθησης αποθαρρύνει τους εργαζόμενους. Ιδιαίτερα αν έχουν αποτύχει στο παρελθόν, ίσως είναι διστακτικοί να πάρουν πρωτοβουλίες καθώς φοβούνται μια ενδεχόμενη αποτυχία. Με συμβουλευτική καθοδήγηση (coaching) και ανοιχτή επικοινωνία οι εργαζόμενοι ξεπερνούν αυτό το εμπόδιο, πιστεύουν στις ικανότητές τους και γεμίζουν με δύναμη και αυτοπεποίθηση.

4. Προϊστάμενοι χωρίς ικανότητες ηγεσίας

Όταν ο υφιστάμενος θεωρεί ότι ο προϊστάμενός του δεν έχει τις απαραίτητες ικανότητες να κάνει σωστά τη δουλειά του, παύει να τον έχει ως πρότυπο και αρχίζει να χάνει το ενδιαφέρον του. Αντίθετα, οι προϊστάμενοι που εμπνέουν τους υπαλλήλους τους, περιβάλλονται από εργαζόμενους που βάζουν τα δυνατά τους. 

5. Micromanagement

Το micromanagement μεταφράζεται ως μικροδιαχείριση και είναι ο τρόπος διαχείρισης ενός μάνατζερ, όταν παρατηρεί πολύ στενά και ελέγχει τους υφισταμένους του συνέχεια. Αυτός που υιοθετεί το micromanagement μπορεί να έχει τις καλύτερες προθέσεις και απλά να θέλει να εξασφαλίσει ότι κάτι θα ολοκληρωθεί με επιτυχία. Έτσι, όμως, ο υπάλληλος μπορεί να εκνευριστεί ή να απογοητευτεί γιατί είναι σαν να αμφισβητούνται οι ικανότητές του και σαν να μην του δίνονται πραγματικές ευκαιρίες εξέλιξης.

6. Έλλειψη άνεσης και ασφάλειας

Περνάμε τουλάχιστον οκτώ ώρες την ημέρα στον εργασιακό μας χώρο, επομένως πρέπει να νιώθουμε άνετα τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Κανένας δε θέλει και δεν μπορεί φυσικά να δουλεύει με πολικές θερμοκρασίες ή χωρίς διάλειμμα για παράδειγμα. Αντίστοιχα σε κανέναν δεν αρέσει να δουλεύει σε κλίμα φόβου. Οι διαμάχες στον εργασιακό χώρο μπορεί να οδηγήσουν σε εκφοβισμό. Ο εκφοβισμός αποτελεί συχνό φαινόμενο, αλλά πολλοί προϊστάμενοι επιλέγουν να τον αγνοήσουν αντί να τον σταματήσουν, αν και αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους λόγους αποθάρρυνσης και παραίτησης κάποιου.

7. Δεν υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης

Οι περισσότεροι εργαζόμενοι θέλουν να νιώθουν ότι η δουλειά τους μετράει και μέσω αυτής προσφέρουν αξία στην εταιρεία. Έτσι θέλουν ξεκάθαρους εργασιακούς στόχους για να βλέπουν την πρόοδό τους. Όταν ένας εργαζόμενος προσπαθεί για παράδειγμα να εφαρμόσει μια αλλαγή και αυτή πρέπει να περάσει από μεγάλη γραφειοκρατία με αμφίβολα αποτελέσματα, τότε ίσως βαρεθεί να ασχοληθεί. Οι ευκαιρίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης δίνουν κίνητρα στους εργαζόμενους, καθώς έτσι μπορούν να δουν την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.

8. Καμία αναγνώριση

Όλοι θέλουν να αναγνωρίζονται οι προσπάθειές και η συνεισφορά τους. Μερικές φορές, οι προϊστάμενοι παίρνουν ως δεδομένη την καλή απόδοση του προσωπικού με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να χάνουν τη διάθεση να εκτελέσουν ακόμα και τα απλούστερα καθήκοντά τους. Ένα απλό ευχαριστώ κάθε φορά, που ο υπάλληλος ολοκληρώνει κάτι που προσθέτει αξία στην εταιρεία, τον κάνει να νιώθει ότι βρίσκεται σε ένα περιβάλλον που τον εκτιμούν.

9. Έλλειψη φιλικού κλίματος

Η αρμονική συνεργασία με συναδέλφους είναι εξαιρετικά σημαντική. Σύμφωνα με την έρευνα του Gallup, State of the American Workplace, οι φιλικές σχέσεις με συναδέλφους αυξάνουν την ικανοποίηση των εργαζομένων κατά 50% και όσοι έχουν έναν κοντινό φίλο στη δουλειά, είναι επτά φορές πιο πιθανό να αποδίδουν τα μέγιστα στην εργασία τους. Ενώ δεν είναι απαραίτητο να είναι όλοι φίλοι μεταξύ τους, είναι πολύ σημαντικό να μπορούν όλοι να νιώθουν άνετα, όταν είναι στη δουλειά. Όταν υπάρχει εχθρικό κλίμα, το κίνητρό και κατά συνέπεια η παραγωγικότητά επηρεάζονται σημαντικά.

10. Μη ρεαλιστικός όγκος δουλειάς

Πρέπει να υπάρχουν ρεαλιστικές προσδοκίες σχετικά με τον όγκο δουλειάς που μπορεί κάποιος να φέρει εις πέρας. Η ανάθεση τεράστιου όγκου δουλειάς σε κάποιον, θα τον στρεσάρει και θα τον αποθαρρύνει. Αντίστοιχα η ανάθεση ελάχιστης δουλειάς σε κάποιον άλλον, θα τον κάνει να βαρεθεί και να χάσει το ενδιαφέρον του. Έρευνες έχουν δείξει ότι όλο και περισσότεροι αναζητούν την ισορροπία μεταξύ της δουλειάς και της προσωπικής τους ζωής και ψάχνουν συγκεκριμένα για μια δουλειά που θα τους εμπνεύσει και θα τους κρατήσει το ενδιαφέρον.

Το να μπορούν να εντοπιστούν οι λόγοι για τους οποίους οι εργαζόμενοι χάνουν το κίνητρό τους είναι πολύ σημαντικό για κάθε επιχείρηση. Τα καλά νέα είναι ότι με ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα μπορεί να αυξηθεί η αποδοτικότητα και το ενδιαφέρον των υπαλλήλων να επανέλθει.

Διάβασε ακόμα:

Ομαδική Εργασία: Ο Ακρογωνιαίος Λίθος Της Επιτυχίας


Ο Οδηγός Για Να Γίνεις Ένας Επιτυχημένος Ηγέτης

Author(s)

  • Dr. Εύη Προκόπη

    Life & Business Coach - Νευρογλωσσολόγος

    Η Dr. Εύη Προκόπη είναι Life & Business Coach και Νευρογλωσσολόγος. Εξειδικεύεται στη διαχείριση έργων και ταλέντων και ηγείται διαλειτουργικών ομάδων. Είναι πιστοποιημένη Αξιολογήτρια Εργασιακής Απόδοσης και NLP Coach. Ταξιδεύει συχνά και συνεργάζεται με ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Έχει εργαστεί για εταιρείες Fortune 100 και έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη start-ups. Το 2016, ήταν η πρώτη και νεότερη Ελληνίδα, που μίλησε στο Παγκόσμιο Συνέδριο του Project Management Institute, στην Ισπανία, όπου μίλησε για βέλτιστες πρακτικές στη διαχείριση και ηγεσία απομακρυσμένων (virtual) ομάδων έργων. Μάλιστα η παρουσίασή της αναδημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό της SAP, Digitalist και υπάρχει μνεία της στο βιβλίο Virtual Leadership της Dr Penny Pullan. Η Εύη είναι κάτοχος πτυχίου Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, διπλώματος στη Διαχείριση Έργων και μεταπτυχιακού διπλώματος στο Μάρκετινγκ. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα σε Κρυπτογραφία και Ευέλικτη Μεθοδολογία ενώ τον Ιανουάριο ολοκλήρωσε ένα course Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Yale. Είναι ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος της πρώτης οργάνωσης αποτροπής του εκφοβισμού στην Ελλάδα, τη Διέξοδο. Τέλος, έχει δημοσιεύσει άρθρο στο World Business Dialogue και βρίσκεται στη λίστα των Top 100 HR Influencers.