Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

– Πόσο έχει αλλάξει η σχέση μας με την τεχνολογία.
– Ότι έχουμε ακόμα (πολύ) δρόμο μπροστά μας.


Εδώ και 24 περίπου χρόνια, η Mary Meeker, Ιδρύτρια του Bond Capital και πρώην partner του Kleiner Perkins, δημοσιεύει το πολυπόθητο report της αναφορικά με τα Trends του Internet. Πρόκειται για μία παρουσίαση με περισσότερα από 300 slides που κυριολεκτικά όλοι στο Silicon Valley ανυπομονούν να διαβάσουν. Φέτος το report ήρθε στο φως της δημοσιότητας την περασμένη Τρίτη κατά τη διάρκεια της Vox/Recode διάσκεψης στο Scottsdale. Μπορεί εσύ να μην ενθουσιάζεσαι με όλα αυτά, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τον κόσμο της τεχνολογίας.

Και η φετινή έκδοση κάθε άλλο παρά απογοητευτική είναι, καθώς καλύπτει ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα. Αυτό όμως που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση δεν ήταν τόσο η εξέλιξη της τεχνολογίας, όσο η άποψη της Meeker για το πόσο έχει αυξηθεί η επιθυμία και η ικανότητά μας να πάρουμε τον έλεγχο στα χέρια μας σε ό,τι αφορά στη σχέση μας με την τεχνολογία.

Το συγκεκριμένο απόσπασμα με τίτλο “INTERNET USAGE =THERE ARE CONCERNS…THERE IS GOODNESS”, αναφέρεται σε αυτό που είχα αναφερθεί κι εγώ η ίδια μόλις ένα χρόνο πριν – ότι δηλαδή έχουμε αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε την τεχνολογία. Και για να χρησιμοποιήσω τα λόγια της Meeker πάντα εστιάζαμε στα καλά του Internet. Ειδικά τα πρώτα δέκα χρόνια το Internet είχε μόνο καλά – ή τουλάχιστον έτσι νομίζαμε. Σήμερα όμως έχουμε τις ανησυχίες μας – πολλές ανησυχίες – σχετικά με το τι κάνουν όλα αυτά τα “καλά” σε εμάς. Είμαστε τελικά τεχνολογικά εθισμένοι;

Η σχέση μας με την τεχνολογία βελτιώνεται…

“Οι χρήστες είναι πλέον συνειδητοποιημένοι για την αλόγιστη χρήση του Internet και κάνουν μικρά βήματα για να μειώσουν την ενασχόλησή τους με την τεχνολογία” λέει η Meeker. Για παράδειγμα, το ποσοστό των ενηλίκων που προσπαθεί να μειώσει τη χρήση του τηλεφώνου, από 47% το 2017 σκαρφάλωσε στο 63% ένα χρόνο αργότερα. Και ο αριθμός των γονέων που προσπάθησαν να βάλουν όρια στη σχέση των παιδιών τους με την τεχνολογία, τριπλασιάστηκε! Και από 16% το 2015 σκαρφάλωσε στο 57% το 2018.

Η Meeker επίσης αναφέρεται και σε όλα τα time-tracking features που άρχισαν να χρησιμοποιούν από πέρσι μεγάλες πλατφόρμες όπως η Apple, η Google και το Facebook, αλλά και στη μείωση κατά μία μονάδα του χρόνου που αφιερώνεται στα social media.

…ή μήπως όχι;

Πολύ ωραία όλα αυτά θα σκεφτείς. Ξέρεις κάτι όμως; Όχι. Αυτό δε σημαίνει ότι είναι όλα καλά. Όπως σημειώνει η Meeker, το 26% των ενηλίκων υποστηρίζει ότι είναι σχεδόν πάντα διαθέσιμο online, ενώ τρία χρόνια πριν αυτό το ποσοστό ήταν 21%. Και όχι μόνο αυτό. Οι Αμερικανοί ενήλικες σήμερα αφιερώνουν κατά μέσο όρο 6.3 ώρες την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν ένα χρόνο πριν αφιέρωναν 5.9.

Όλα δείχνουν ότι η σχέση μας με την τεχνολογία είναι ακόμα – και θα είναι – πολύ ρευστή. Βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο, όπου όλη αυτή η συνειδητοποίηση και η γνώση γίνεται σταδιακά δράση.

Ακόμα λοιπόν και αν και εσύ βρίσκεσαι σε αυτό το στάδιο και θέλεις να κάνεις κάτι για να αλλάξεις τη σχέση σου με την τεχνολογία – δεδομένου ότι κατέχει κεντρικό ρόλο σε κάθε τομέα της ζωής σου – δεν είναι πάντα εύκολο. Γιατί δεν ξέρεις τι πρέπει να κάνεις. Και εδώ είναι που ερχόμαστε εμείς, το Thrive Global. Γιατί η βασική μας αποστολή είναι να την κάνουμε να αποτυπωθεί ακόμα πιο έντονα στο report της επόμενης χρονιάς. Γιατί είναι στο χέρι μας να κάνουμε την τεχνολογία, σύμμαχο


Διάβασε ακόμα:

Πώς, Πότε Και Γιατί Τα Social Media Σαμποτάρουν Την Ευεξία Σου

Πώς Τα Μικρά Διαλείμματα Σε Βοηθούν Να Βελτιώσεις Τη Σχέση Σου Με Τα Social Media

Author(s)

  • Arianna Huffington

    Ιδρύτρια του Thrive Global

    Η Arianna Huffington είναι επιχειρηματίας και συγγραφέας 15 βιβλίων, συμπεριλαμβανομένων των παγκόσμιων best seller “Thrive” και “The Sleep Revolution”. Το 2005 δημιούργησε την Huffington Post, ένα site που σε σύντομο χρονικό διάστημα έγινε ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου. Το 2016, αποχώρησε από την Huffington Post για να ιδρύσει το Thrive Global, με στόχο να αλλάξει τον τρόπο που δουλεύουμε και ζούμε. Έχει ανακηρυχθεί από το Time Magazine και το Forbes ως μία από τις πιο ισχυρές γυναίκες του πλανήτη.