«​Η πανδημία ξεκίνησε και μπορεί να έχει μεγάλη συνέχεια. Τι πρέπει να κάνουν οι νέοι δημιουργοί; Να σταματήσουν να δημιουργούν, να σκέφτονται, να ονειρεύονται, ή να πορευτούν με ένα πιο ευέλικτο σχήμα σε ότι αφορά στους στόχους τους;» Κόντρα στη συρρίκνωση της μόδας και τη πανδημία, ο όμιλος επιχειρήσεων AthensFashionClub ξεκινά τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά φέρνοντας στο προσκήνιο νέες πρωτοβουλίες.

Η σχολή μόδας AthensFashionClub άνοιξε τις πόρτες της πριν από οκτώ χρόνια, προσφέροντας καινοτόμες δράσεις γύρω από τη μόδα, τους νέους δημιουργούς και την ανάπτυξη τους. Ο φετινός Σεπτέμβριος ξεκίνησε με την επέκταση της σχολής σε έναν τρίτο χώρο στο κέντρο της Αθήνας, δίπλα στις δύο ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Έτσι, λόγω και των ιδιαιτεροτήτων που φέρνει ο κορονοϊός, ο χώρος εκπαίδευσης φτάνει πλέον τα 1.000 τ.μ.

Εκεί, η σχολή δηλώνει έτοιμη να λειτουργήσει με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και τους κανονισμούς ασφαλείας, είτε με φυσική παρουσία, είτε εξ αποστάσεως μέσω της ειδικά σχεδιασμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning. Με τη σχολή να έχει ήδη δημιουργήσει την πρώτη θερμοκοιτίδα μόδας, την «The Fashion Gate», φέτος ετοίμασε μια έκπληξη για τους «σοβαρούς οραματιστές της μόδας». Και η έκπληξη αυτή ακούει στο όνομα «The Sustainable Floor».

Η σχολή εμπλούτισε το πρόγραμμα της θερμοκοιτίδας «The Fashion Gate» και παρέχει στον νέο σχεδιαστή μόδας, εκτός από συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις με στόχο την πώληση των προϊόντων του, επιπλέον στέγαση και υποστήριξη της επιχείρησής του σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο. Έτσι, το «The Sustainable Floor» παρέχει δύο βασικές λειτουργίες: κατάστημα με φυσικό χώρο ή ηλεκτρονικό κατάστημα (online store και pop-up store) και συνεργατικό χώρο (co-working space).

Όπως αναφέρει η Μαρία Βυτινίδου, σχεδιάστρια και ιδρύτρια του ΑthensFashionClub, το «The Sustainable Floor» αποτελεί ένα «άλμα» για την εποχή και τον χώρο της ελληνικής μόδας. Η ιδέα βρισκόταν υπό επεξεργασία για δύο ολόκληρα και προέκυψε μέσα από τις ανάγκες των ίδιων των αποφοίτων της σχολής, που αναζητούσαν χώρους στέγασης των εμπορικών δραστηριοτήτων τους με χαμηλά κόστη και με ταυτόχρονη ανάπτυξη του fashion brand τους.

«Διδάσκοντας fashion business, τόσο στη σχολή AthensFashionClub όσο και στην θερμοκοιτίδα μόδας, διαπίστωσα ότι ο νέος δημιουργός μπορεί να πετύχει πολλά περισσότερα για το fashion brand του όταν βρίσκεται κοντά σε δομές υποστήριξης, όπως η θερμοκοιτίδα μας, και μέσα σε ένα ενεργό community, όπου όλοι αντιμετωπίζουν ίδιες δυσκολίες και προβληματισμούς με αυτόν και προσπαθούν από κοινού να βρουν καινοτόμες λύσεις» αναφέρει η σχεδιάστρια.

Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί σε ένα διώροφο που θυμίζει νεοϋορκέζικο loft. Το industrial στιλ, η urban διάθεση και τα κεραμιδί τούβλα στον τοίχο «αποτελούν έναν ιδανικό καμβά για avant garde φωτογραφήσεις μόδας». Στο βάθος, κούκλες ντυμένες με οικολογικά ενδύματα από οργανικό βαμβάκι, φελλό από την Πορτογαλία, υφάσματα από γάλα, ανακυκλωμένο μαλλί και πολύχρωμα υφαντά. Εδώ, η σχολή δημιουργεί ένα δημιουργικό περιβάλλον που φιλοξενεί ανθρώπους της μόδας αλλά και της επιχειρηματικότητας.

Σύμφωνα με την κ. Βυτινίδου «η επιτυχία αυτού του μοντέλου λειτουργίας συνίσταται στο γεγονός ότι ο κάθε νέος επιχειρηματίας μόδας – σχεδιαστής μπορεί να επιλέξει είτε να ενοικιάσει ένα μέρος του χώρου για να τον χρησιμοποιήσει ως φυσικό κατάστημα – από μία ημέρα έως 6 μήνες – είτε να μισθώσει έναν πλήρως εξοπλισμένο χώρο για χρήση ως έδρα ή εργαστήριο ραφής και προβολής των συλλογών του. Ειδικότερα, η λειτουργία του online store αποτελεί τη ναυαρχίδα των υπηρεσιών, καθώς συμπληρώνει τη δυνατότητα προώθησης και πώλησης των προϊόντων σε Ελλάδα και εξωτερικό, ακόμα και μέσα στην πανδημία.

Προσφέρεται όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός, όπως πάγκοι εργασίας και κοπής υφασμάτων, γαζωτικές, κοπτοράπτες, καλόγηροι και πολλές άλλες διευκολύνσεις για να ξεκινήσει ένας σχεδιαστής από το σχέδιο και να καταλήξει σε παραγωγή συλλογής. Οι υπηρεσίες «αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για επαγγελματίες μόδας και μέσα από τη συσσωρευμένη εμπειρία μας, τεχνογνωσία και κατάρτιση ετών στην βιομηχανία της μόδας». «Δεν παρέχουμε ένα απλό ενοικιαστήριο χαμηλού κόστους αλλά μία ολόκληρη κουλτούρα επιχειρηματικής ανάπτυξης για να γίνουν αυτά τα fashion brands βιώσιμα και να μπορέσουν οι νέοι δημιουργοί να αναδείξουν το ταλέντο τους».

Μέσα στα 250 τ.μ. του «The Sustainable Floor», «η δημιουργικότητα παντρεύεται με την εργατικότητα». Αναπτύσσονται συνεργατικές σχέσεις, γίνεται ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας, υπάρχει αλληλοϋποστήριξη, πραγματοποιούνται κοινά projects, αναζητούνται κοινοί προμηθευτές και συνεργάτες. Τι αποτελεί επιπλέον μοναδικό πλεονέκτημα του, σύμφωνα με την κ. Βυτινίδου; «Η κοινότητα των “unicorns” που θα φιλοξενήσει! Ξεχωριστές προσωπικότητες, μοναδικοί δημιουργοί, παθιασμένοι startuppers, μελλοντικοί επιχειρηματίες μόδας!».

Αν δεν υπάρξει κάποιο περιοριστικό μέτρο σχετικά με την πανδημία, η λειτουργία του αναμένεται να ξεκινήσει γύρω στις 15 Δεκεμβρίου. Διαφορετικά, η έναρξη θα γίνει με το νέο έτος. Οι πρώτοι 15 σχεδιαστές που θα πληρούν τις προϋποθέσεις θα ενταχθούν στον χώρο για τους πρώτους 6 μήνες. Θα επιλεγούν με κριτήρια ως προς τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα καλό πελατολόγιο και πωλήσεις, λαμβάνοντας και την υποστήριξη των υπεύθυνων του προγράμματος. Το επόμενο βήμα θα είναι η επέκταση και η δημιουργία δικτύου στο εξωτερικό, κάτι που έχει ήδη επικοινωνηθεί με φορείς που επενδύουν στη νεοφυή επιχειρηματικότητα. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στα τηλέφωνα 2103300008 και 6940266063.

Για το κλείσιμο, ρωτήσαμε την κ. Βυτινίδου τι συμβουλεύει τους νέους δημιουργούς. «Να μην φοβάστε να τολμάτε και να μην φοβάστε την αποτυχία» λέει χαρακτηριστικά. «Τα λάθη μας μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι δάσκαλοί μας. Όλοι οι μεγάλοι εφευρέτες πέρασαν από εκεί. Είναι όλα μέρος του παιγνιδιού. Το ένδυμα δεν σταμάτησε ποτέ να αποτελεί είδος βασικής ανάγκης αλλά και πολυτέλειας ταυτόχρονα. Να φοβάστε όμως την στασιμότητα» τονίζει, σημειώνοντας για το «The Sustainable Floor» πως «θα ενθουσιάσει κάθε νέο σχεδιαστή, στυλίστα και κάθε επαγγελματία μόδας, καθώς αναμένεται να δώσει λύση σε πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην έναρξη της επιχείρησής τους οι σύγχρονοι startuppers».

Αρχική δημοσίευση από τον Χρήστο Κοτσακά στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

Η παγίδα της ικανότητας: Πώς οι έξυπνοι άνθρωποι σαμποτάρουν τον εαυτό τους

Βελτιώστε το ψηφιακό σας περιεχόμενο σήμερα, εκτοξεύστε τις επιδόσεις σας αύριο!

Author(s)

  • epixeiro.gr

    Η επιχειρηματικότητα στο προσκήνιο

    Tο epixeiro.gr είναι η μεγαλύτερη ηλεκτρονική πύλη για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Μετά από αρκετά χρόνια παρουσίας, αποτελεί πλέον το μέσο μιας άμεσης, συνεχούς και διαδραστικής επικοινωνίας της επιχειρηματικής κοινότητας, ενθαρρύνοντας και στηρίζοντας ενεργά επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και δράσεις που δημιουργούν προστιθέμενη αξία. Αποτελεί επίσης έναν χώρο όπου νεοσύστατες και υφιστάμενες επιχειρήσεις -μικρές, μεσαίες ή μεγάλες-, υποψήφιοι επενδυτές, ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιώτες, και φοιτητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις γνώσεις που τους δίνονται για να ενισχύσουν την επιχειρηματική τους κουλτούρα. Το epixeiro.gr επιδιώκει να προσφέρει γνώση και να δίνει έμπνευση μέσα από το πλούσιο περιεχόμενό του, προσφέροντας στο αναγνωστικό του κοινό το know-how πάνω από 500 αρθρογράφων που αποτελούν ειδήμονες στον χώρο τους.