Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί είναι σημαντικό να κάνεις ερωτήσεις.
-Τι είναι “η ατέρμονη καμπύλη μάθησης”.


Μιλάμε συχνά για τις θεμελιώδεις δεξιότητες που μας βοηθούν να είμαστε επιτυχημένοι στη δουλειά: προτεραιοποίηση, διαχείριση χρόνου, δημόσια ομιλία, ομαδικό πνεύμα και ουσιαστική επικοινωνία. Αλλά καλά θα κάνουμε να μιλάμε πιο συχνά και για την ικανότητα να ακούμε. 

Οι New York Times πρόσφατα έφτιαξαν έναν οδηγό για το πώς να είσαι καλός ακροατής και ένα συγκεκριμένο κομμάτι μου τράβηξε την προσοχή-το κομμάτι που αφορά το πόσο επωφελούμαστε επαγγελματικά ακούγοντας και ακολούθως μαθαίνοντας από τους άλλους. 

Ο Reid Hoffman, συνιδρυτής του LinkedIn, ανέφερε στους Times ότι μια κορυφαία ικανότητα που αναζητά στις νέες προσλήψεις είναι αυτό που ονομάζει “ατέρμονη καμπύλη μάθησης”. Με άλλα λόγια, ανθρώπους που ακούνε πάντα και μαθαίνουν για νέα πεδία, στα οποία μπορούν να καινοτομήσουν. “Αν δείχνεις ενδιαφέρον και ενέργεια, οι άνθρωποι θα ανταποκριθούν και θα μοιραστούν ό,τι έχουν μάθει και τον τρόπο που το έμαθαν,” γράφει ο Adam Bryant, που πήρε τη συνέντευξη από τον Hoffman. “Αυτό μπορεί να μοιάζει προφανές, αλλά τελικά πολύ λίγοι άνθρωποι το πράττουν.” 

Ο Ben Dattner, Ph.D., ένας coach με έδρα τη Νέα Υόρκη, συμφωνεί. “Είναι σημαντικό να βλέπουμε τη συνολική εικόνα σε ό,τι αφορά την ικανότητα ακρόασης, κάτι που σημαίνει να είμαστε ανοιχτοί, προσαρμοστικοί, φιλόξενοι και έτοιμοι να αναθεωρήσουμε τις υπάρχουσες θεωρίες βάσει των πληροφοριών γύρω μας.”

Ο Dattner αναφέρει ότι προσπαθώντας να ακούσουμε ενεργά τους συναδέλφους μας και να τους κατανοήσουμε, μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι αποκομίζουμε τα οφέλη της “ατέρμονης καμπύλης μάθησης”, που αναφέρει ο Hoffman. Πέρα από τη δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων στη δουλειά, μπορούμε να αξιοποιήσουμε την ικανότητά μας να ακούμε για να εκμεταλλευτούμε τη δωρεάν εκπαιδευτική εμπειρία που μας προσφέρεται. 

Ακολουθούν 3 επιστημονικά αποδεδειγμένες συμβουλές για να τελειοποιήσεις την ικανότητά σου να ακούς

Να είσαι ανοιχτός σε διαφορετικές απόψεις

Σε οποιοδήποτε χώρο εργασίας, είναι απολύτως φυσιολογικό να διαφέρει η άποψή σου από αυτή των συναδέλφων σου και ο Dattner τονίζει ότι είναι σημαντικό να το υπενθυμίσεις στον εαυτό σου Ο Dattner προσθέτει ότι η ουσιαστική επικοινωνία αφορά στο να ακούς τη δική σου άποψη και την άποψη των άλλων και να αποδέχεσαι ότι μπορούμε να πάρουμε διαφορετικά μαθήματα από την καθεμία. 

Έχε επίγνωση του πώς ο εγκέφαλός σου “ακούει” 

Ο Dattner μας παρακινεί να σκεφτούμε την ικανότητά μας να ακούμε ως “μια ισορροπία απορρόφησης και φιλοξενίας” -μία ιδέα που έχει τις ρίζες της στις θεωρίες διανοητικής εκμάθησης του Ελβετού Jean Piaget. Ιδανικά, υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ των 2. Όταν ακούμε, είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε πώς ο εγκέφαλός μας οργανώνει τα δεδομένα στο μυαλό μας. “Πρέπει να υιοθετήσουμε μια στάση που μας επιτρέπει να δεχόμαστε πληροφορίες που θα διευκολύνουν την κατανόησή μας και εν δυνάμει τα αλλάξουν την αντίληψή μας, επίσης,” εξηγεί ο Dattner. “Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να εντρυφήσουμε στη βαθύτερη μάθηση.” 

Υιοθέτησε την “νοοτροπία του ταξιδιώτη” 

Συχνά, φοβόμαστε να κάνουμε χαζές ερωτήσεις, αλλά ο Dattner δηλώνει ότι το να ζητάμε διευκρινίσεις, μπορεί μόνο να μας ωφελήσει, τόσο ως προς τη δική μας εκπαίδευση, όσο και ως προς τις εργασιακές μας σχέσεις. “Η ενεργή ακρόαση δείχνει σε κάποιον ότι τον ακούς, ότι ενδιαφέρεσαι για ό,τι έχει να πει.” προσθέτει. “Οπότε, μη φοβάσαι να απαντήσεις, λέγοντας “Αυτό καταλαβαίνω από ό,τι λες.” Ο Dattner αποκαλεί αυτή τη στρατηγική “νοοτροπία του ταξιδιώτη”, γιατί τα άτομα από διαφορετικές κουλτούρες είναι πιο πιο πιθανό να ζητήσουν διευκρινίσεις, ενώ οι άνθρωποι που ανήκουν στην ίδια κουλτούρα υποθέτουν ότι όλα έχουν το ίδιο νόημα σε καθέναν από εμάς. “Ξεκίνα από κάπου χωρίς να υποθέτεις ότι καταλαβαίνεις”, προσθέτει. “Θα σε κάνει να ηρεμήσεις και να μάθεις περισσότερα στο τέλος.”

Διάβασε ακόμα:

Γιατί χάνουμε τον ενθουσιασμό στη δουλειά μας

Μήπως είσαι θύμα mobbing;

Author(s)

  • Rebecca Muller

    Συντάκτρια Thrive Global

    Η Rebecca Muller είναι συντάκτρια του Thrive Global.