Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι οι άνθρωποι πλέον δεν επιλέγουν εργασία με μοναδικό παράγοντα τις οικονομικές απολαβές. Τα στοιχεία που απαρτίζουν ένα μισθολογικό πακέτο και τροφοδοτούν ένα εξωγενές κίνητρο, με το πέρας των χρόνων, έχουν περάσει στο παρασκήνιο και δεν είναι τόσο σημαντικά για τους εργαζόμενους.

Γιατί;

Όπως εξελίσσεται ο κόσμος γύρω μας, ωθεί και εμάς τους ίδιους στην εξέλιξη. Οι εποχές όπου η επιβίωση ήταν το μόνο μας μέλημα, σιγά σιγά εξασθενούν για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη, με αποτέλεσμα να διερευνούμε νέες ανάγκες στη ζωή μας.

Οι άνθρωποι ολοένα και περισσότερο αναζητούν ποιοτικές σχέσεις, να περικλείονται από ανθρώπους από τους οποίους μπορούν να μάθουν και που τους αποδέχονται για αυτό που είναι. Αυτό τους οδηγεί στο να δίνουν μεγαλύτερη αξία στο περιβάλλον που εργάζονται και στους συναδέλφους με τους οποίους θα περνούν τον περισσότερο χρόνο τους.

Άλλη μια ανάγκη που εκδηλώνεται όλο και πιο συχνά, είναι η ανάγκη για ανάπτυξη, εξέλιξη και η ανακάλυψη της πραγματικής μας προοπτικής. Εξ’ αυτού προκύπτει η ανάγκη των υποψήφιων και υπαλλήλων να καταλάβουν την επαγγελματική πορεία που θα έχουν σε έναν οργανισμό.

«Πώς μπορώ να αναπτυχθώ;»

«Ποιες ευκαιρίες ανέλιξης υπάρχουν εδώ για εμένα;»

«Ποιος μπορώ να γίνω μαζί σου;»

Αυτές είναι μερικές ερωτήσεις που ακούμε ολοένα και περισσότερο στις συνεντεύξεις, και μας χαροποιεί ιδιαίτερα.

Και προφανώς, αυτές οι ανησυχίες εκ μέρους των υποψηφίων ενθαρρύνουν τους οργανισμούς να σκεφτούν πως μπορούν να δημιουργήσουν προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης και πολυσύνθετες εμπειρίες εργαζομένων.

Τι άλλο μας απασχολεί εκτός από τα παραπάνω;

Παρατηρώ όλο και περισσότερους εργαζόμενους να αναζητούν νόημα, μια προσωπική και επαγγελματική αποστολή και μια προθυμία να συνεισφέρουν στον κόσμο γύρω τους. Αυτοί οι τύποι υποψηφίων συνήθως αναζητούν εταιρείες με ένα σαφώς καθορισμένο όραμα και υπογραμμίζοντας τη συμβολή που μπορούν να κάνουν στον κόσμο, μέσω του ρόλου τους.

Πιθανότατα, αυτός είναι και ο λόγος που παρατηρούμε ότι οι εταιρείες δραστηριοποιούνται περισσότερό στην προώθηση της οργανωτικής τους αποστολής και δίνουν περισσότερη προσοχή σε προγράμματα ενσωμάτωσης, ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να συνδεθούν όσο το δυνατόν περισσότερο με την κουλτούρα του οργανισμού.

Πριν γίνουμε υποψήφιοι εργαζόμενοι ή προσληφθούμε, είμαστε άνθρωποι. Και είναι επιτακτική μας ανάγκη να απασχολούμαστε σε εταιρείες που μας «βλέπουν» όπως είμαστε και συμβάλλουν ενεργά στην ανάπτυξη μας.

Τα καλά νέα, είναι ότι μαθαίνουμε να είμαστε ολοένα και περισσότερο ενημερωμένοι, ειδικά όσον αφορά επαγγελματικές αποφάσεις. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το Poudouleveis.gr, η μεγαλύτερη κοινότητα εργαζομένων στην Ελλάδα, απαριθμεί πάνω από 40.000 μηνιαίους επισκέπτες που αναλύουν το εργασιακό περιβάλλον στις εταιρείες.

Επιπλέον, κάθε μήνα, πάνω από 1.000 υποψήφιοι εργαζόμενοι αφήνουν αξιολογήσεις για τις συνεντεύξεις που ολοκληρώνουν με εταιρείες, και χιλιάδες υπάλληλοι αφήνουν αξιολογήσεις για τις επιχειρήσεις που εργάζονται.

Αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε τη σημαντικότητα της ανατροφοδότησης (feedback) και πως αυτό συνεισφέρει στη δημιουργία μιας διαφανούς αγοράς εργασίας, την οποία όλοι χρειαζόμαστε.

Γιατί να μην θέλουμε να γνωρίζουμε Πού θα εργαζόμαστε, όταν εκεί περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας;

Γιατί να μην θέλουμε να γνωρίζουμε Πώς θα εργαζόμαστε, όταν εκεί δίνουμε τόση πολύ ενέργεια στην επαγγελματική μας ανέλιξη;


Πόσο σημαντική είναι η ευεξία σου για τον εργοδότη σου; Μίλησέ μας για την εμπειρία σου και βοήθησέ μας να δημιουργήσουμε μια διαφανή αγορά εργασίας. Κάνε μια αξιολόγηση 100% ανώνυμα στο Poudouleveis.gr.


Διάβασε ακόμα:

Η αρνητική πλευρά της τηλεργασίας

Οι 3 μύθοι για το personal branding

Author(s)

  • Η συντακτική ομάδα του Thrive Greece αποτελείται από δημοσιογράφους και επιστημονικούς συνεργάτες από τον χώρο της υγείας και της ευεξίας, της αποδοτικότητας, της ψυχολογίας, της αυτοβελτίωσης, της διατροφής και του fitness.