Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς η ανθεκτικότητα θα σε βοηθήσει να χειρίζεται τις προκλήσεις.
-Γιατί πρέπει να διατηρείς τους καλούς σου τρόπους και στο γραφείο.


Μπορεί κάποιες φορές να αισθάνεσαι ότι η δουλειά σου δεν σε γεμίζει. Κάποιες άλλες οι απαιτήσεις και όλα όσα έχεις να κάνεις είναι τόσα πολλά, που φλερτάρεις έντονα με το burnout. Πασχίζεις να βρεις την ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής και κάνεις το λάθος που κάνουν όλοι: αντιμετωπίζεις τη δουλειά σαν κάτι καταναγκαστικό και αναζητάς το νόημα και την ευτυχία στη ζωή εκτός δουλειάς.

Ναι! Μπορείς να είσαι ευτυχισμένος και εντός δουλειάς! Μην ξεχνάς ότι ένας χαρούμενος υπάλληλος είναι και πιο αποδοτικός. Τώρα θα μου πεις τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε πιο χαρούμενοι στο γραφείο. Πώς μπορούμε να βρούμε το νόημα στη δουλειά μας και να είμαστε σε θέση να διαχειριστούμε καλύτερα οποιαδήποτε αναποδιά, αλλά και να βελτιώσουμε τις σχέσεις μας με τους συναδέλφους μας; Πριν σου αποκαλύψουμε τα μυστικά ευτυχίας στο γραφείο, ας δούμε ποια είναι τα οφέλη από αυτά.

Τα επιστημονικά οφέλη μίας δουλειάς που σε γεμίζει

Τι λέει η επιστήμη για όλα αυτά;

1.Όταν η δουλειά σου σε γεμίζει, βελτιώνεις την υγεία και την ευεξία σου, είσαι περισσότερο δημιουργικός, μπορείς να επιλύεις καλύτερα το κάθε πρόβλημα, να είσαι πιο αποδοτικός και καινοτόμος και μπορείς να εξελιχθείς πιο γρήγορα.

2.Άτομα, των οποίων η δουλειά τους γεμίζει, είναι περισσότερο αυθεντικά, αφοσιωμένα σε αυτό που κάνουν και περισσότερο πρόθυμα να συνεισφέρουν ακόμα περισσότερο, πέρα από τα καθήκοντά τους και φυσικά έχουν βρει το νόημα στη δουλειά τους.

3.Ένας χαρούμενος υπάλληλος μπορεί να δει την ευρύτερη εικόνα, να διαχειριστεί καλύτερα το άγχος, να αποφορτιστεί από την πίεση της δουλειάς και να διαχειριστεί καλύτερα τις διαφωνίες.

4.Ένας χαρούμενος υπάλληλος είναι επίσης και πιο συμπαθητικός, πιο αξιόπιστος, πιο αποτελεσματικός και πιο υποστηρικτικός.

4 μυστικά για να βρεις την ευτυχία στο γραφείο

Τώρα που ξέρεις τα οφέλη, ήρθε η ώρα να περάσεις από τη θεωρία στην πράξη. Υπάρχουν 4 πυλώνες που πρέπει να βελτιώσεις για να γίνεις ένας χαρούμενος εργαζόμενος. Ας δούμε ποιοι είναι αυτοί:

1.Νόημα

Ο σκοπός και το νόημά σου αποτελούν μία αντανάκλαση των αξιών σου. Πότε λοιπόν έχει νόημα η δουλειά σου; Όταν η καθημερινή συμπεριφορά και οι αποφάσεις σου είναι εναρμονισμένες με αυτές τις αξίες. Όταν ξέρεις ότι η δουλειά σου έχει αντίκτυπο και όταν οι συνάδελφοί σου μπορούν να βασιστούν σε εσένα και εσύ σε εκείνους.

2.Δέσμευση

Σε γενικές γραμμές θα έλεγες ότι η δουλειά σου σε γεμίζει; Συμμετέχεις σε αποφάσεις που αφορούν στο τι, πότε και πώς πρέπει να γίνουν τα πράγματα; Πόσο συχνά αισθάνεσαι περιέργεια για κάτι καινούργιο ή χάνεις την αίσθηση του χρόνου όταν δουλεύεις; Νιώθεις ότι είσαι αποτελεσματικός και ότι μπορείς να χειριστείς ό,τι προκύψει;

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η πλειοψηφία των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο απαντάει “όχι” σε αυτές τις ερωτήσεις, κάτι που δείχνει ότι το ποσοστό της δέσμευσης ως προς τη δουλειά είναι πολύ χαμηλό. Και όμως μπορείς να το αυξήσεις. Αν είσαι επικεφαλής ενός τμήματος και έχεις τα χαρακτηριστικά του καλού αφεντικού, πρέπει να δημιουργείς για τους υπαλλήλους σου ευκαιρίες εκμάθησης και εξέλιξης και να τους επιτρέπεις να χειρίζονται οι ίδιοι τις υποχρεώσεις τους και το καθημερινό τους πρόγραμμα. Πρέπει ακόμα να τους ενθαρρύνεις να αποφορτίζονται μετά από μία κουραστική ημέρα, να αποφεύγουν το multitasking και να μην είναι διαρκώς διαθέσιμοι – ναι πρέπει να σταματήσεις να τους στέλνεις email ώρες εκτός γραφείου.

3.Ανθεκτικότητα

Η ικανότητα να χειρίζεσαι, να ελίσσεσαι, να προσαρμόζεσαι και να μαθαίνεις από τις αναποδιές, τα λάθη, τις αποτυχίες και τις απογοητεύσεις είναι βασική προϋπόθεση για να είσαι χαρούμενος εργαζόμενος. Η ανθεκτικότητα δεν έχει να κάνει με το να προσπαθείς να αποφύγεις τις δυσκολίες, να καταπιέσεις το στρες ή να αποφύγεις τις συγκρούσεις. Έχει να κάνει με το να μπορείς να χειριστείς τις προκλήσεις στη δουλειά. Αν την κατακτήσεις, θα καταφέρεις να χειριστείς την κάθε αποτυχία. Πώς θα το κάνεις όμως αυτό; Η αυτοκριτική και ο επαναπροσδιορισμός είναι ένα πρώτο βήμα για να ξεκινήσεις. Ένα ακόμη βήμα είναι να είσαι ο εαυτός σου και στο γραφείο. Αυτό θα σε βοηθήσει να περιορίσεις το στρες που νιώθεις όταν προσπαθείς να δείξεις κάτι άλλο από αυτό που είσαι. Τέλος, η ανθεκτικότητα στη δουλειά έχει να κάνει και με το κατά πόσο μπορείς να αποφορτιστείς αποτελεσματικά από τη δουλειά. Κατά πόσο μπορείς να φροντίζεις την ευεξία σου και να αφιερώνεις καθημερινά χρόνο στους γύρω σου,

4.Ευγένεια

Το τελευταίο μυστικό είναι η ευγένεια. Το να συμπεριφέρεσαι στους άλλους με αξιοπρέπεια και σεβασμό, να έχεις ενσυναίσθηση και να δείχνεις συμπόνια και φυσικά να μπορείς να διαχειριστείς αποτελεσματικά τις διαφωνίες.

Η ευγένεια στο γραφείο ξεκινάει με τους καλούς τρόπους, υποστηρίζει στο βιβλίο της η καθηγήτρια του Georgetown University, Christine Porath. Τι σημαίνει αυτό; Να μοιράζεσαι, να δίνεις feedback, να επιβραβεύεις, να χτίζεις σχέσεις εμπιστοσύνης, να είσαι καλός ακροατής, να συνεργάζεσαι και να μπορείς να μπαίνεις στη θέση του άλλου και να ζητάς συγνώμη.

Το αν θα είσαι ευτυχισμένος ή όχι στη δουλειά σου, είναι στο χέρι σου.

Διάβασε ακόμα:

3 Επικοινωνιακά Λάθη Που Κάνουν Τοξικό Το Εργασιακό Περιβάλλον

Μήπως Πάσχεις Από Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης;

Author(s)

  • Emiliana R. Simon-Thomas

    Ειδική σε Θέματα Ψυχολογίας

    Η Emiliana R. Simon-Thomas είναι νευροεπιστήμονας, ειδική σε θέματα ψυχολογίας και επιστημονική διευθύντρια του Greater Good Science Center.