Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:


-Πόσοι πιστεύουν ότι η ψηφιακή έκθεση επηρεάζει την επαγγελματική αναρρίχηση. 
-Τι ανησυχεί τους εργαζόμενους σχετικά με την ασφάλεια της διαδικτυακής τους δραστηριότητας. 


Ο μέσος εργαζόμενος περνάει 13 χρόνια και δύο μήνες στη δουλειά κατά τη διάρκεια της ζωής του. Ωστόσο παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός πως όλος αυτός ο χρόνος δεν είναι άμεσα συσχετισμένος με την επίλυση εργασιακών ζητημάτων ή την προσπάθεια για προαγωγή. 90% των εργαζομένων βρίσκονται online αρκετές φορές την ημέρα και σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) παραδέχονται πως επισκέπτονται άσχετες με τη δουλειά τους ιστοσελίδες καθημερινά από το γραφείο τους.

Πράγμα που σημαίνει ότι  μπορεί να γίνει δύσκολο για τους περισσότερους να διαχωρίσουν την προσωπική από την επαγγελματική τους ζωή κατά τη διάρκεια της εργασιακής ημέρας αλλά και μετά. 

Η έκθεση Global Privacy Report της Kaspersky αποκαλύπτει πως ένας στους δύο καταναλωτές επιλέγει να κρύψει τη δραστηριότητά του στα κοινωνικά δίκτυα από το αφεντικό του. Αυτή μάλιστα η μυστικοπαθής στάση στη δουλειά επεκτείνεται επίσης και στους συναδέλφους τους, με το 52% των ανθρώπων να προτιμά επίσης να μην αποκαλύπτει τις διαδικτυακές του δραστηριότητες στους συναδέλφους του. Παρόλα αυτά, η δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται να είναι ένας λιγότερο ιδιωτικός τομέας για πολλούς και, επομένως, πιο κατάλληλος για να τον μοιραστούν με συναδέλφους, αλλά όχι με το αφεντικό τους. 

Τι φοβούνται οι εργαζόμενοι;

Τα πιο πάνω νούμερα ισχύουν πιθανώς επειδή οι εργαζόμενοι φοβούνται δύο πράγματα. Το ένα είναι ότι φοβούνται μη βλάψουν με τη δραστηριότητά τους τη δημόσια εικόνα μίας εταιρείας. Το άλλο είναι ότι ανησυχούν ότι το ενδιαφέρον για πιθανή μειωμένη παραγωγικότητα του προσωπικού μπορεί να κινητοποιεί τις εταιρείες να επιβλέπουν τα κοινωνικά δίκτυα των εργαζομένων και να λαμβάνουν αποφάσεις για την καριέρα τους βασισμένες σε αυτό. 

Αυτοί πιθανόν είναι οι λόγοι που περίπου ένας στους δύο (59%) ισχυρίζεται πως δε θέλει να αποκαλύψει τις δραστηριότητές του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα αφεντικά του, ενώ ένα 34% αυτών είναι ενάντιοι με την επίδειξη του περιεχομένου των μηνυμάτων και των email τους στον εργοδότη τους. 

Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος ανησυχίας;

Οι αρνητικές συνέπειες που μπορεί να έχουν στην εργασία τους από την αποκάλυψη των διαδικτυακών τους δραστηριοτήτων. Και πιο συγκεκριμένα, στην επαγγελματική τους αναρρίχηση. Ένα μάλιστα 5% υποστηρίζει πως η καριέρα του ζημιώθηκε ανεπανόρθωτα ως αποτέλεσμα της διαρροής προσωπικών πληροφοριών. 

Ο κάθε εργαζόμενος είναι λογικό να ανησυχεί για το πώς θα φτιάξει μία ευνοϊκή εσωτερική φήμη και πώς δε θα καταστρέψει τις υπάρχουσες σχέσεις του στον εργασιακό του χώρο. 

Τι έχει να πει όμως πάνω σε αυτό η Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing στην Kaspersky, που είναι μια παγκόσμια εταιρεία ασφάλειας; «Μιας και το να βρίσκεται κανείς online είναι ένα αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας σήμερα, οι γραμμές συνεχίζουν να θολώνουν μεταξύ της ψηφιακής μας παρουσίας στη δουλειά και το σπίτι. Και αυτό δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό. Είναι απλά ο τρόπος που ζούμε στην ψηφιακή εποχή. Απλώς να θυμάστε πως ως εργαζόμενος πρέπει να είστε εξαιρετικά προσεκτικός σε σχέση με το τι δημοσιεύετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως και σε σχέση με το ποιες ιστοσελίδες προτιμάτε να χρησιμοποιείτε στη δουλειά. Μία παρεξηγήσιμη πράξη στο διαδίκτυο μπορεί να έχει ανεπανόρθωτο, μακροπρόθεσμο αντίκτυπο ακόμη και στη δυνατότητα των πιο φιλόδοξων εργαζομένων να ανελιχθούν επαγγελματικά με τον τρόπο που επιθυμούν στο μέλλον», εξηγεί η Head of Consumer Product Marketing στην Kaspersky. 

Πώς να διασφαλίσεις ότι δεν εκτίθεσαι

Για να είσαι βέβαιος ως εργαζόμενος πως δε θα πέσεις θύμα διαδικτυακών απειλών σε μία δουλειά, υπάρχουν ορισμένες βασικές οδηγίες που συστήνει η ιστοσελίδα www.kaspersky.com που καλό θα ήταν να ακολουθείς στην ψηφιακή εποχή:

  • Μη δημοσιεύεις τίποτα που μπορεί να θεωρηθεί δυσφημιστικό, χυδαίο, αλαζονικό ή συκοφαντικό. Αν έχεις αμφιβολίες, απλά μη δημοσιεύεις.
  • Να λαμβάνεις πάντα  υπόψη ότι οι διαχειριστές του συστήματος μπορεί να είναι τουλάχιστον ενήμεροι για τις συνήθειες της διαδικτυακής σου περιήγησης.
  • Μην παρενοχλείς, απειλείς, κάνεις διακρίσεις ή μιλάς υποτιμητικά για συναδέλφους, συνεργάτες, ανταγωνιστές ή πελάτες. Ούτε σε κοινωνικά δίκτυα, ούτε σε μηνύματα, emails, ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.
  • Μη δημοσιεύεις φωτογραφίες άλλων εργαζομένων, πελατών, πωλητών, προμηθευτών ή εταιρικών προϊόντων χωρίς να έχει προηγηθεί γραπτή άδεια.
  • Ενημερώσου για τις εναλλακτικές που παρέχουν εταιρείες ψηφιακής ασφάλειας και που υπάρχουν για να προστατεύσεις τις προσωπικές σου συσκευές. 

Η αλήθεια είναι πάντως ότι ρόλο για την εξωστρέφειά σου και την ευελιξία σου στη διαδικτυακή σου έκθεση παίζει και η φύση του επαγγέλματός σου, καθώς και η θέση που κατέχεις. Το να διατηρήσεις την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής δεν είναι κάτι εύκολο. Σε κάθε περίπτωση φρόντισε να είσαι καλά ενημερωμένος για το πώς να προστατευτείς από πιθανούς κινδύνους και την πρώτη και τη δεύτερη. 

Διάβασε ακόμα: 

Κλάματα Στη Δουλειά;
Πώς Προτιμούν Να Ενημερώνονται Οι Έλληνες (Όταν Ενημερώνονται)

Author(s)

  • Φλώρα Κασσαβέτη

    Δημοσιογράφος Υγείας και Ευεξίας

    Η Φλώρα Κασσαβέτη είναι δημοσιογράφος υγείας ευεξίας. Υπήρξε Αρχισυντάκτρια στο περιοδικό Forma και περιοδικό Παιδί και Νέοι Γονείς και στα site Τhriveglobal.gr και Bestofyou.gr του Ομίλου Αntenna.