Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποιο είναι το σημείο αναφοράς για την διαμόρφωση της εικόνας σου.
-Πόσο σημαντική είναι η προσωπικότητά σου.


Οι απαντήσεις που μπορεί ν’ αποδοθούν σ’ αυτό το ερώτημα ποικίλουν, καθώς πολλοί την εναποθέτουν σύμφωνα με την προσωπική τους κριτική σκέψη ή ανάγκη. Ωστόσο, η απάντηση είναι ίδια σε κάθε περίπτωση, αφού όλοι, με ή χωρίς εταιρική ταυτότητα, αποτελούμε ένα μοναδικό και ξεχωριστό brand.

Σημείο αναφοράς; Ο ίδιος μας ο εαυτός, το προσωπικό γόητρο, αλλά με το θετικό του πρόσημο. Εάν παρατηρήσεις, είτε σε εσένα, είτε σε άλλους, η ανάγκη ένταξης στην αγορά εργασίας, σ’ ένα κλειστό κοινωνικό – οικογενειακό κύκλο, ακόμα και εάν πρόκειται για ατομική επιχείρηση, οδηγεί σε μια «έντονη» προσπάθεια διαμόρφωσης εικόνας και προσωπικότητας, σύμφωνα με τα κριτήρια των παραπάνω και όχι σύμφωνα με αυτό που αντιπροσωπεύει πραγματικά ο καθένας ως τέτοιος.

Ναι, οι απαιτήσεις αυξάνονται! Ναι, το περιβάλλον, όποιο και αν είναι αυτό, γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστικό – απαιτητικό! Ναι, τα προσόντα και η εξέλιξη αυτών είναι σημαντική! 

Υπάρχει όμως ένα μεγάλο «αλλά»:

Αλλά εάν δεν είμαι ο εαυτός μου και εάν δεν υπάρχει ένα κομμάτι αυτού, όποια κι αν είναι η ενασχόληση, ουσιαστικό αποτέλεσμα δεν θα υπάρξει, το μήνυμα θα σταματήσει στη μέση και δεν θα περάσει στο δέκτη, η συμφωνία το πιο πιθανό να μην κλειστεί, ο εργοδότης δεν θα μείνει ευχαριστημένος, το φαγητό δεν θα είναι γευστικό. H αποστασιοποίηση από εμάς, δεν συμπληρώνει το παζλ, του δίνει άλλο σχήμα.

Η δόμηση της εικόνας, με άλλα λόγια το image making, είναι ένας συνδυασμός εξωτερικής εμφάνισης και προσωπικότητας. Η σιγουριά του ποιος είμαι και τι εικόνα θέλω να εκπέμπω, προϋποθέτει μια αλυσιδωτή σχέση συστατικών, που αποτελείται από εικόνα, χαρακτηριστικά του εαυτού, πνεύμα, εκπαίδευση, εμπειρίες. Αν δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω ποιος είμαι, τότε δεν είμαι σε θέση να αποδώσω σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο τα μέγιστα, όσο και να το θεωρώ.

Η σωστά δομημένη εικόνα συνεπάγεται σωστά δομημένη αντίληψη και αναγνώριση. Ξέρω πού απευθύνομαι και γιατί! Αν επιθυμώ να λέγομαι επαγγελματίας, οφείλω να το αποδίδω σε όλους τους τομείς, γιατί τότε είναι που το δέντρο θα γεννήσει τους πραγματικούς καρπούς.

Σε όποια «κατηγορία» θεωρείς ότι ανήκεις, χτίζοντας το προσωπικό σου brand, χτίζεις ταυτόχρονα την εξέλιξη και την επιτυχία σου! Όπως ανέφερε κάποτε ο Vincent van Gogh: «Someone has a great fire in his soul and nobody ever comes to warm themselves at it, and passers-by see nothing but a little smoke at the top of the chimney.»

Χτίζοντας το προσωπικό σου brand, χτίζεις ταυτόχρονα την εξέλιξη και την επιτυχία σου!

Αν δεν δομηθείς εξισορροπιστικά σε όλους τους τομείς εξίσου, ο ιδανικός για εσένα πελάτης, εργοδότης, φίλος, συνεργάτης, κοινό, δεν θα χτυπήσει την πόρτα για να «ζεσταθεί» εκεί όπου έγκειται η ανάγκη του, αλλά θα προσπεράσει και θα εξαφανιστεί. Κάνε την αρχή για την διαμόρφωση – δόμηση της εικόνας, έχοντας σαν σημείο αναφοράς κομμάτι του εαυτού σου.

Personal branding είναι: Η σχέση που χτίζεις με το κοινό σου. Γιατί αντηχεί με το όραμα, τις αξίες, τη φωνή σου.

Αρχική δημοσίευση από τη Χριστίνα Τριποδιανάκη στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

3 Τρόποι Για Να Αυξήσεις Άμεσα Τον Έλεγχο Στην Επιχείρησή Σου

Elevator Pitch: Τι Είναι Και Πώς Το Χρησιμοποιούμε

Author(s)

  • epixeiro.gr

    Η επιχειρηματικότητα στο προσκήνιο

    Tο epixeiro.gr είναι η μεγαλύτερη ηλεκτρονική πύλη για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Μετά από αρκετά χρόνια παρουσίας, αποτελεί πλέον το μέσο μιας άμεσης, συνεχούς και διαδραστικής επικοινωνίας της επιχειρηματικής κοινότητας, ενθαρρύνοντας και στηρίζοντας ενεργά επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και δράσεις που δημιουργούν προστιθέμενη αξία. Αποτελεί επίσης έναν χώρο όπου νεοσύστατες και υφιστάμενες επιχειρήσεις -μικρές, μεσαίες ή μεγάλες-, υποψήφιοι επενδυτές, ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιώτες, και φοιτητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις γνώσεις που τους δίνονται για να ενισχύσουν την επιχειρηματική τους κουλτούρα. Το epixeiro.gr επιδιώκει να προσφέρει γνώση και να δίνει έμπνευση μέσα από το πλούσιο περιεχόμενό του, προσφέροντας στο αναγνωστικό του κοινό το know-how πάνω από 500 αρθρογράφων που αποτελούν ειδήμονες στον χώρο τους.