Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

– Ποιες πηγές ενημέρωσης προτιμούν οι Έλληνες.
– Πόσοι γυρνούν την πλάτη στην ενημέρωση.


Ποια είναι η σχέση των Ελλήνων με την ενημέρωση στη χώρα μας; Από πού προτιμούν να ενημερώνονται, όταν ενημερώνονται; Ή μήπως δεν ενημερώνονται; Εμπιστεύονται ή δεν εμπιστεύονται οι Έλληνες τις ειδήσεις και τα Μ.Μ.Ε; Και ποιες είναι οι ιδιαιτερότητές τους σε σχέση άλλες 38 χώρες;

Από το 2012, η ετήσια Έρευνα για τις Ψηφιακές Ειδήσεις (Digital News Report) του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης επιχειρεί να δώσει απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα. Η έρευνα επικεντρώνει στις απόψεις των χρηστών του διαδικτύου 38 χωρών για τις ειδήσεις που διαβάζουν online, για τις πλατφόρμες και τις ιστοσελίδες που προτιμούν και συνοδεύεται από αναλύσεις των τάσεων, τόσο σε κάθε χώρα όσο και συνολικά. Από το 2016 δημοσιεύονται στοιχεία και για την Ελλάδα.

Μια σύντομη ανάλυση των στοιχείων που αφορούν την Ελλάδα για το 2019 δημοσιεύθηκε από την διαΝΕΟσις, την οποία επιμελήθηκε ο Αντώνης Καλογερόπουλος, Postdoctoral Research Fellow στο Ινστιτούτο Reuters και μέλος της ερευνητικής ομάδας που υπογράφει την Έκθεση. Ποια είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν;

-Οι Έλληνες διαβάζουν ειδήσεις από 5 – 6 ενημερωτικές ιστοσελίδες την εβδομάδα κατά μέσο όρο, δηλαδή χρησιμοποιούν περισσότερες πηγές από ό,τι συμβαίνει σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες του δείγματος.

-Το 28% προτιμά να βρίσκει ειδήσεις πηγαίνοντας απευθείας στις σελίδες των ΜΜΕ. Οι περισσότεροι τις βρίσκουν μέσω άλλων πηγών (search engines, social media ή άλλες).

-Η χρήση του Facebook για ενημέρωση φαίνεται ότι μειώνεται (10 μονάδες πτώση από το 2016), ενώ και η χρήση του Twitter για ενημέρωση είναι μικρή (12%) και φθίνει.

-Η χρήση smartphones για την ανάγνωση ειδήσεων ανέβηκε από το 47% το 2016 στο 65% το 2019. Αντίθετα, η χρήση υπολογιστή για ενημέρωση έπεσε από το 72% στο 65%.

-Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και το 2019 οι Έλληνες έχουν πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στις ειδήσεις, αφού μόλις το 27% δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις που διαβάζει (το τρίτο χαμηλότερο ποσοστό στην έρευνα).

-Το 54% των Ελλήνων αποφεύγει συχνά ή κάποιες φορές να ενημερώνεται, ένα ποσοστό κατά 22 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των 38 χωρών.

Η πρωτιά της Ελλάδας

Παρόλο πάντως που σε σημαντικό ποσοστό οι Έλληνες γυρνούν την πλάτη στην ενημέρωση, η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα ανάμεσα στις 38 της έρευνας στη χρήση των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων Facebook, Messenger και Viber για ενημέρωση. Πράγμα που επιβεβαιώνει ότι οι Έλληνες είναι ένας άκρως επικοινωνιακός λαός παρά την όποια επιφυλακτικότητα που δείχνει ως προς την ενημέρωση.

Διάβασε ακόμα:

Το Δεύτερο Best Workplace Στην Ελλάδα. Ξέρεις Ποιο Είναι;

Το Μυστικό Συστατικό Της Επιτυχίας Των Εργαζομένων

Author(s)

  • Φλώρα Κασσαβέτη

    Δημοσιογράφος Υγείας και Ευεξίας

    Η Φλώρα Κασσαβέτη είναι δημοσιογράφος υγείας ευεξίας. Υπήρξε Αρχισυντάκτρια στο περιοδικό Forma και περιοδικό Παιδί και Νέοι Γονείς και στα site Τhriveglobal.gr και Bestofyou.gr του Ομίλου Αntenna.