Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί να εστιάζεις στα θετικά.
-Ότι πρέπει να δείχνεις τη θετική σου ενέργεια.


Έρευνες έχουν δείξει ότι η ενέργεια των συναδέλφων μας μπορεί να επηρεάσει τα συναισθήματά μας σε καθημερινή βάση. Όταν το εργασιακό μας περιβάλλον είναι γεμάτο με αρνητικά συναισθήματα ή ανθρώπους, η ευτυχία μας πάσχει.

“Οι αρνητικές σχέσεις στη δουλειά μπορεί να δημιουργήσει ένα τοξικό περιβάλλον, που χαρακτηρίζεται από διαμάχες, κριτική, ζήλια και απόρριψη,” αναφέρει η Jessica R. Methot, Ph.D., επίκουρη καθηγήτρια στο School of Management and Labor Relations στο Rutgers University. Επιπροσθέτως, οι αρνητικοί άνθρωποι μπορούν να μας παρασύρουν και να μας αποτρέψουν να πετύχουμε τους στόχους μας. “Μπορεί να βρεθούμε να απαντάμε σε αρνητικές συζητήσεις ξανά και ξανά, οι οποίες μας αποσπούν από τη δουλειάς μας και μας απορροφούν την ενέργεια,” προσθέτει. “Γι’ αυτό το λόγο, είναι σημαντικό να διαχειρίζεσαι με στρατηγική αυτές τις σχέσεις.” 

Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να παραμείνεις θετικός, όποιος κι αν βρίσκεται γύρω σου. 

Απόφυγε την υπερανάλυση

Συχνά, ερμηνεύουμε τη συμπεριφορά των συναδέλφων μας με τρόπους που δεν έχουμε πρόθεση, σημειώνει η Methot και είναι σημαντικό να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε υπερβολικά τις συνήθειες που μοιάζουν αρνητικές, για να προστατεύσουμε τη δική μας διάθεση και ψυχική υγεία. “Απλά επειδή κάποιος δεν απαντά σε ένα email αμέσως, δε σημαίνει ότι μας αγνοεί επίτηδες ή μας υποσκάπτει,” σημειώνει. “Σκέψου την πιθανότητα ότι ο συνάδελφός σου μόλις επέστρεψε από ένα ταξίδι και έλαβε το email ή είναι πνιγμένος από ένα άλλο project.” H Methot συμβουλεύει να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας ότι μια περιστασιακή πικρόχολη απάντηση δεν είναι πάντα σκόπιμη και να επιτρέψουμε στον εαυτό μας να εστιάσει στα θετικά, χωρίς να υπεραναλύει όσα μοιάζουν αρνητικά. 

Σκέψου τις συζητήσεις σου

Μόλις αναγνωρίσεις ποιος μεταδίδει αρνητικότητα στο γραφείο, σκέψου τις συζητήσεις σου με αυτό το άτομο, προτείνει η Methot. “Αν ξέρεις ότι πρέπει να έχεις επαφή με αυτό το άτομο στο γραφείο, προετοιμάσου.” Η Methot συστήνει να φανταστείς στη συζήτηση πρώτα στο μυαλό σου και να αναλύσεις ποια σημεία μπορεί να σου προκαλέσουν άγχος.”Προετοίμασε απαντήσεις εκ των προτέρων,” προτείνει, “και δημιούργησε ένα θετικό χώρο, όπου μπορείς να χαλαρώσεις πριν την συνάντηση” για να μπεις στη συζήτηση με ένα ανοιχτό και θετικό μυαλό και να αποφύγεις να παρασυρθείς από την αρνητική ενέργεια. 

Αξιοποίησε τις θετικές μικρο-επαφές 

Μερικές φορές βοηθά να προσπαθήσεις να δείξεις την ευγνωμοσύνη σου ή την συμπαράστασή σου κι έτσι θα ενισχύσεις τη θετική ενέργεια σε μια σχέση. Η Methot υποστηρίζει ότι αυτές οι μικρο-επαφές μπορούν να επαναπροσδιορίσουν μια συζήτηση ή μια αλληλεπίδραση προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της εμπιστοσύνης και της θετικής διάθεσης, αντί να την αφήσουν να χειροτερεύει. Όταν δεις ότι κάποιος έχει την τάση να κουτσομπολεύει στο γραφείο ή να παραπονιέται σχετικά με την πολιτική της εταιρείας, δοκίμασε να τον προσκαλέσεις σε ένα διάλειμμα για καφέ ή να τον συμπεριλάβεις σε μία ομαδική συζήτηση για κάτι θετικό. 

Δείξε στους άλλους τη θετική σου ενέργεια

Είτε δείχνεις τη θετική σου διάθεση μέσω του χιούμορ ή κολακευτικών σχολίων, η Methot υποστηρίζει ότι είναι σημαντικό να δείξεις στους άλλους ότι είσαι μια διασκεδαστική παρουσία και να υιοθετήσεις μια χαρούμενη νοοτροπία στο γραφείο. “Οι πιο αποδοτικοί άνθρωποι είναι ενεργητικοί”, εξηγεί. “Οι ενεργητικοί άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τους άλλους με τρόπο που ενδυναμώνει τη συνεργασία, την καινοτομία και το αίσθημα σκοπού και δεν κάνουν τους άλλους να νιώθουν ότι κρίνονται ή παραγκωνίζονται.” Όταν δείχνεις στους γύρω σου ότι είσαι θετικό άτομο, μπορείς να αντισταθμίσεις μερικές από τις αρνητικές τους συνήθειες και να τους κάνεις να σκέφτονται πιο αισιόδοξα.

Διάβασε ακόμα:

4 Λάθη που κάνεις όταν ζητάς βοήθεια στη δουλειά

​Τοξικοί υφιστάμενοι (και τι να κάνετε)

Author(s)

  • Rebecca Muller

    Συντάκτρια Thrive Global

    Η Rebecca Muller είναι συντάκτρια του Thrive Global.