Σε περιόδους κρίσεων, η ηγετικότητα που βασίζεται στην ενσυναίσθηση είναι πιο σημαντική από ποτέ. Καθώς διαχειρίζεσαι την πανδημία αυτή, η προσπάθεια να επικοινωνήσεις αποτελεσματικά με την ομάδα σου θα κάνει τη διαφορά. Στην πράξη, η διαχείριση της ομάδας σου με στοιχεία όπως η κατανόηση και η ευγένεια μπορεί να ωφελήσει όχι μόνο στο πώς αισθάνονται τα μέλη της, αλλά και στο πώς δουλεύουν.

Για να είναι οι εργαζόμενοι όσο πιο αποδοτικοί μπορούν, πρέπει να νιώθουν ψυχολογικά ασφαλείς και εμψυχωμένοι. “Θέσε ως προτεραιότητα την “σύνδεση” με τους συναδέλφους σου και όχι την “επανόρθωση” όσων κάνουν ή δεν κάνουν”, γράφει o Nihar Chhaya, executive coach στο περιοδικό Forbes

Δείξε ενδιαφέρον για τη ζωή των συναδέλφων σου και για τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζουν – ενώ παράλληλα δείχνεις κι εσύ ειλικρίνεια για το πώς αισθάνεσαι κατα τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Λαμβάνοντας πραγματικό ενδιαφέρον, τα άτομα αισθάνονται ότι αποτελούν πραγματικό μέρος της εταιρείας, ότι αυτοί οι ίδιοι, καθώς και όσα προσφέρουν εκτιμώνται και είναι πολύτιμοι, αναφέρει η Carmen Castillo, Πρόεδρος του U.S. Hispanic Chamber of Commerce (USHCC) και CEO του SDI International Corp

Αυτά τα τρία βήματα θα σε βοηθήσουν να γίνεις ένας ηγέτης με ενσυναίσθηση: 

Ρώτα τους συναδέλφους πώς αισθάνονται προτού αρχίσετε να συζητάτε για εργασιακά ζητήματα. 

Δείχνοντας σεβασμό και ενδιαφέρον για την προσωπική ζωή των ατόμων της ομάδας, αυξάνεται η συναισθηματική ευεξία και η ευτυχία τους.  

Εξασκήσου στο να ακούς προσεκτικά

Προσπάθησε να μη διακόπτεις κάποιον από την ομάδα σου, ο οποίος μοιράζεται μια ευαίσθητη πληροφορία ακόμα και αν η πρόθεσή σου είναι να τον βοηθήσεις. Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Listening αποκάλυψε ότι όσοι ακούν ενεργητικά δείχνουν μεγαλύτερη κατανόηση και ενσυναίσθηση συγκριτικά με εκείνους που επιλέγουν να δώσουν συμβουλές. 

Δείξε την ευγνωμοσύνη σου

Οι καιροί που ζούμε είναι δύσκολοι και το να αναγνωρίζουμε ότι η δουλεια δεν είναι όπως συνήθως μπορεί να ενισχύσει την εμπιστοσύνη εντός του οργανισμού σου. Εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη προς τα άτομα της ομάδας σου και ευχαριστώντας τα για την συμβολή τους μπορείς να καλλιεργήσεις την ταυτότητα του ηγέτη με ενσυναίσθηση – η ένδειξη της ευγνωμοσύνης μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη προθυμία και βελτιωμένη αποδοτικότητα, ενώ παράλληλα διαβεβαιώνεις ότι οι άνθρωποι αξίζουν.

Διάβασε ακόμα:

10 λεπτά την Παρασκευή που θα κάνουν τη Δευτέρα σου 10 φορές πιο εύκολη

Αισθάνεστε αποδοτικοί όσο εργάζεστε από το σπίτι; Πολλοί managers διαφωνούν

Author(s)

  • Η συντακτική ομάδα του Thrive Greece αποτελείται από δημοσιογράφους και επιστημονικούς συνεργάτες από τον χώρο της υγείας και της ευεξίας, της αποδοτικότητας, της ψυχολογίας, της αυτοβελτίωσης, της διατροφής και του fitness.