Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς να χτίσεις την ενσυναίσθηση ως ηγέτης.
-Γιατί έχει σημασία να ακούς τα μέλη της ομάδας σου.


Σε περιόδους κρίσης, οι ηγέτες με ενσυναίσθηση είναι πιο σημαντικοί από ποτέ. Καθώς διαχειρίζεσαι την πανδημία, το να κάνεις το επόμενο βήμα με το μυαλό και την καρδιά, όταν επικοινωνείς με την ομάδα σου μπορεί να κάνει τη διαφορά. Για την ακρίβεια, το να φέρεις την ενσυναίσθηση και την καλοσύνη στο στυλ διαχείρισής σου μπορεί να επηρεάσει βαθιά το πώς νιώθουν τα μέλη της ομάδας σου, αλλά και το πώς δουλεύουν. 

Για να βάζουν οι εργαζόμενοι τα δυνατά τους, χρειάζεται να αισθάνονται ψυχολογική ασφάλεια και στήριξη. “Φρόντισε να βάλεις σε προτεραιότητα την επαφή με τους συναδέλφους σου, αντί για την παρέμβαση σε ό,τι κάνουν ή δεν κάνουν”, γράφει ο Nihar Chhaya, ένας executive coach, στο περιοδικό Forbes.

Και δείξε ενδιαφέρον για τη ζωή των συναδέλφων σου και για όποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν -ενώ ταυτόχρονα είσαι αυθεντικός με το πώς βιώνεις αυτήν την περίοδο. Δείχνοντας αυθεντικό ενδιαφέρον στους ανθρώπους “τους κάνει να νιώθουν ότι είναι πραγματικά μέλος της εταιρείας, ότι η αξία και η συνεισφορά τους αναγνωρίζονται και αξιολογούνται,” αναφέρει η Carmen Castillo, Πρόεδρος του US Hispanic Chamber of Commerce (USHCC) και CEO του  SDI International Corp. Ακόμα, εμπνέει την πίστη. 

Ακολουθούν 3 απλά βήματα που θα σε βοηθήσουν να ηγηθείς με ενσυναίσθηση: 

Πριν συζητήσεις τη δουλειά με συναδέλφους, ρώτα πώς είναι 

Δείχνοντας στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σεβασμό και ενδιαφέρον για την προσωπική τους ζωή αυξάνει τη συναισθηματική ευεξία και ενισχύει τη χαρά. 

Να είσαι ενεργός ακροατής

Μην υποκύψεις στον πειρασμό να διακόψεις κάποιον από την ομάδα σου που μοιράζεται κάτι ευαίσθητο, ακόμα κι αν η πρόθεσή σου είναι να βοηθήσεις. Μία έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο  International Journal of Listening, δείχνει ότι όταν οι άνθρωποι εισακούστηκαν, αισθάνθηκαν ότι τους κατάλαβαν περισσότερο από τους συμμετέχοντες που έλαβαν συμβουλές. 

Έκφρασε την ευγνωμοσύνη σου

Είναι δύσκολη περίοδος και αναγνωρίζοντας ότι δεν δουλεύουμε, όπως συνήθως, μπορεί να οδηγήσει την εμπιστοσύνη εντός του οργανισμού σου. Η έκφραση της ευγνωμοσύνης προς τα μέλη της ομάδας σου και η αναγνώριση της συνεισφοράς τους είναι μια εξαιρετική συνήθεια που πρέπει να χτίσουν οι ηγέτες με ενσυναίσθηση. Για την ακρίβεια, η ευγνωμοσύνη μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο κίνητρο και βελτιωμένη απόδοση, ενώ παράλληλα καθησυχάζει τους ανθρώπους ότι μετράνε. 

Διάβασε ακόμα:

Πίνακας Επαναπροσδιορισμού: Ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο που μπορείς να δοκιμάσεις

Ο δεκάλογος του Manager στην εργασία από το σπίτι

Author(s)

  • Elaine Lipworth

    Συντάκτρια Thrive Global

    Η Elaine Lipworth είναι συντάκτρια του Thrive Global.