Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Τι να κάνεις αν πρόκειται να χάσεις μία προθεσμία.
– Πώς θα πιάσεις κουβέντα με τους συναδέλφους σου.


Η επιδημία του στρες και του burnout φαίνεται να χειροτερεύει κάθε χρόνο. Πρόσφατα αποτελέσματα δημοσκόπησης έδειξαν ότι το 79% των Αμερικανών νιώθουν στρες “μερικές φορές ή συχνά” και τα ⅔ των full-time εργαζομένων υποφέρουν από κάποιο βαθμό επαγγελματικής εξουθένωσης.

Μία έρευνα του ComPsych αποκάλυψε ότι περίπου το 59% των εργαζομένων περιγράφουν τον εαυτό τους ως “πολύ αγχωμένους”. Αλλά τι προκαλεί τόσο άγχος στη δουλειά; Σύμφωνα με τα δεδομένα τους, οι 3 κύριες πηγές άγχους ήταν ο φόρτος εργασίας (39%), τα προσωπικά ζητήματα των ατόμων (31%) και η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (19%).

Πάντα θα υπάρχουν προθεσμίες, συναντήσεις και οι ευθύνες, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να προκαλούν τεράστιες ποσότητες άγχους. Είναι δυνατό να διατηρήσεις το στρες σε φυσιολογικά επίπεδα εφαρμόζοντας μερικές έξυπνες στρατηγικές. Το πρώτο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να εφαρμόσεις τα μικρόβηματα που σου προτείνουμε, τα οποία θα σε βοηθήσουν να μειώσεις το στρες σου στη δουλειά.

Η πηγή του στρες: Φόρτος εργασίας

Το μικροβήμα: Το πρωί, κατάγραψε τις προτεραιότητές σου για την ημέρα.

Το να αποφασίσεις τι είναι σημαντικό και τι όχι είναι το κλειδί για να μειώσεις το στρες και να αυξήσεις την αποδοτικότητά σου. Αυτό θα σε βοηθήσει και με τις πιεστικές προθεσμίες. Εννοείται ότι όλα μοιάζουν σημαντικά, αλλά στην πραγματικότητα μπορείς να τα ταξινομήσεις. Αξιολόγησε κάθε προθεσμία από άποψη σπουδαιότητας και χρόνου και ξεκίνα από εκεί. Επίσης, αν πρόκειται να χάσεις μία προθεσμία, καλό είναι να μιλήσεις με τον διευθυντή σου σχετικά. Αν είσαι ειλικρινής σχετικά με τον φόρτο εργασίας σου και τους λόγους που δεν πρόλαβες, ίσως πετύχεις μία πιο αποτελεσματική οργάνωση των καθηκόντων σου.

Η πηγή του στρες: Τα προσωπικά ζητήματα των εργαζομένων

Το μικροβήμα: Σε συναντήσεις, ατομικές ή ομαδικές, ρώτα τους άλλους τι λέει το ένστικτό τους.

Οι αλληλεπιδράσεις με τους συνεργάτες σου μπορεί να είναι αγχωτικές. Ποιες είναι οι προθέσεις του κάθε ατόμου; Πώς θα αντιδράσει στις προτάσεις σου; Ποιες είναι οι ανησυχίες του; Ένας αποτελεσματικός τρόπος να απαλλαγείς από το φόβο του αγνώστου στα meetings και να επιταχύνεις την εύρεση λύσεων στα προβλήματα είναι να ρωτήσεις τους ανθρώπους για το ένστικτό τους.

Όταν ενθαρρύνεις τους άλλους να μοιραστούν κάτι που θα κρατούσαν για τον εαυτό τους, μπορείς να βγάλεις στην επιφάνεια νέες ιδέες και λύσεις. Ακόμα, θα καλλιεργήσεις μία κουλτούρα που ξεπερνά την προσκόλληση στα δεδομένα. Επίσης, αυτή η διαδικασία σε βοηθά να ξεκινήσεις μία κουβέντα και να κάνεις το άλλο άτομο να αισθάνεται ότι το υπολογίζουν.

Η πηγή του στρες: Η ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής

Το μικροβήμα: Κατά τη διάρκεια μιας βόλτας ή ενός διαλείμματος, σκέψου τι πάει καλά στη δουλειά σου και τι θες να αλλάξεις.

Δεν υπάρχει η ιδανική ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, αλλά μπορούμε και πρέπει να νιώθουμε ικανοί να αφήνουμε το στρες της δουλειάς στον εργασιακό χώρο και να γυρνάμε σπίτι με σκοπό να φορτίσουμε τις μπαταρίες μας και να αφιερώσουμε το χρόνο μας σε κάτι που αγαπάμε.

Είναι χρήσιμο να κάνεις ένα βήμα πίσω και να κάνεις έναν απολογισμό της ζωής σου και να προδιορίσεις τι θέλεις να αλλάξεις, αν υπάρχει, βέβαια, κάτι. Το να εξετάζουμε τα επιτεύγματά μας, τις προκλήσεις και τις ελπίδες μας δεν είναι αυτάρεσκο. Αντιθέτως, η νευροεπιστήμη μας λέει ότι έχουμε τη μοναδική ικανότητα να χτίσουμε αυτογνωσία μέσω της περισυλλογής. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται να αξιολογήσουμε το επαγγελματικό μας μονοπάτι και πώς αυτό διασταυρώνεται με την προσωπική μας ζωή.

Διάβασε ακόμα:

Food For Thought: Wellbeing Στην Εργασία;

9 Πράγματα Στα Οποία Πρέπει Να Πεις “Όχι” Στη Δουλειά

Author(s)

  • Elizabeth Yuko

    Συντάκτρια Thrive Global

    Η Elizabeth Yuko είναι συγγραφέας, συντάκτρια στο Thrive Global και ειδική σε θέματα υγείας.