Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι να κάνεις όταν δε διαθέτεις μια δεξιότητα.
-Πώς να ξεχωρίζεις τα ασήμαντα από τα σημαντικά.


Σου αρέσει να ευχαριστείς τους άλλους; Αναλαμβάνεις περισσότερα από όσα μπορείς να διαχειριστείς; Ή αναζητάς έναν τρόπο να συγκεντρωθείς στη δουλειά σου, χωρίς να σε αποσπούν οι προτεραιότητες των άλλων; Οι αποδοτικοί επιχειρηματίες και στελέχη λαμβάνουν έξυπνες αποφάσεις σχετικά με το πώς να δαπανήσουν το χρόνο, την ενέργεια και τους πόρους τους. Επίσης, γνωρίζουν τι να απορρίψουν και πώς. 

Καθήκοντα που μπορείς να αναθέσεις 

Ο σύμβουλος management και συγγραφέας Peter Drucker αναφέρει, “Δεν μπορείς να χτίσεις στην αδυναμία.” Αντ’ αυτού, προτείνει να εστιάσεις στις δυνάμεις σου. Για παράδειγμα, ίσως έχεις εξαιρετικές συγγραφικές δεξιότητες και να μπορείς να πουλήσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου δημιουργώντας σελίδες πώλησης, αλλά δυσκολεύεσαι να σχεδιάσεις οπτικά στοιχεία για αυτές τις σελίδες. Πες όχι στην αφιέρωση ωρών για μαθήματα Photoshop ή για τη βελτίωση των γραφιστικών σου δεξιοτήτων. Αντί για αυτό, εστίασε στο κείμενο και χρησιμοποίησε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη για το γραφιστικό κομμάτι. 

Εναλλακτικά, αν εργάζεσαι σε μια μεγάλη επιχείρηση, μπορεί να είσαι εξαιρετικός στην ανάλυση δεδομένων, αλλά αν δυσκολεύεσαι να παρουσιάσεις τις πληροφορίες με έναν οπτικά ελκυστικό τρόπο. Αντί να προσπαθείς να βελτιώσεις τις ικανότητές σου στο PowerPoint, ζήτησε βοήθεια από ένα συνάδελφο που μπορεί να μετατρέψει την ανάλυσή σου σε μια μορφή που μπορεί να ερμηνευθεί από όλους. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να εξελιχθείς γρηγορότερα εστιάζοντας στα δυνατά σου σημεία αντί να προσπαθείς να διορθώσεις τις αδυναμίες σου.

Επείγουσα αιτήματα που δεν έχουν πραγματική αξία

Ένα email φτάνει στο inbox σου με ένα αίτημα για “τις σκέψεις σου πριν το μεσημεριανό.” Η απάντηση απαιτεί 10 λεπτά και δε σχετίζεται άμεσα με ό,τι κάνεις. Παρόλο που είναι καλό να βοηθάς τους άλλους, αυτές οι επείγουσες, αλλά ασήμαντες δραστηριότητες απαιτούν χρόνο και ψυχική ενέργεια. Όπως αναφέρει ο Drucker, οι σημαντικές αλλά όχι επείγουσες δραστηριότητες αντιπροσωπεύουν τις προτεραιότητες άλλων ανθρώπων και συχνά φτάνουν στο inbox σου, όταν βαριέσαι ή καθυστερείς. 

Πρόσεξε! Ο 34ος πρόεδρος των ΗΠΑ, Dwight Eisenhower είπε: “Ό,τι είναι σημαντικό είναι σπάνια επείγον και ό,τι είναι επείγον είναι σπάνια σημαντικό.” Πρότεινε το κουτί του Eisenhower ως ένα πλαίσιο για την απόφαση σχετικά με το πού να εστιάσεις και τι να αγνοήσεις. Αντί για αυτό, πες “ναι” στα σημαντικά καθήκοντα που σε βοηθούν να πετύχεις τους στόχους σου γρηγορότερα και πες “όχι” ή τουλάχιστον “όχι” αυτή τη στιγμή, σε όλα τα υπόλοιπα. 

Μέθοδοι εργασίας που σε εξαντλούν 

Μπορεί να βρεθείς σε μια θέση εργασίας, στην οποία ο manager ή ο εργοδότης σου δουλεύει με έναν τρόπο, που δε σου ταιριάζει, ακόμα χειρότερα σε εξαντλεί. Μπορεί να νομίζεις ότι πρέπει να αλλάξεις τον τρόπο δουλειάς σου, αλλά δε χρειάζεται. Σύμφωνα με τον Drucker, αν έχεις αποτελέσματα, τότε ο τρόπος δουλειάς σου λειτουργεί. 

Πες “όχι” σαν επαγγελματίας

Το να μάθεις πώς και σε τι να πεις όχι είναι μια δεξιότητα που απαιτεί εξάσκηση. Είναι ιδιαίτερα δύσκολο, αν έχεις μάθει να εξυπηρετείς τους άλλους. Μόλις μάθεις τον εαυτό σου και τον τρόπο δουλειάς σου, θα μπορείς καλύτερα να εντοπίζεις τι πρέπει να απορρίψεις ή να αναβάλλεις. Στο κάτω-κάτω, η αυτογνωσία είναι απαραίτητο χαρακτηριστικό για επιχειρηματίες και στελέχη. 

Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Ο μέσος εργαζόμενος βιώνει burnout στην ηλικία των 32 ετών

3 τρόποι που η ενσυναίσθηση θα σε κάνει πιο αποδοτικό στη δουλειά σου

Author(s)

  • Ελίζα Σακκά

    Content Editor

    Η Ελίζα Σακκά είναι content editor και social media manager.