Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποιον κανόνα να εφαρμόσεις, αν είσαι διαρκώς απασχολημένος.
-Ποια λάθη κάνουν οι απασχολημένοι άνθρωποι.


Η προσπάθεια να γίνεις πιο αποτελεσματικός στη δουλειά δημιουργεί παρεξηγήσεις σχετικά με το τι σημαίνει πραγματικά παραγωγική ημέρα. Έχει οδηγήσει πολλούς ανθρώπους να πιστεύουν ότι το να είσαι απασχολημένος σημαίνει ότι είσαι αποδοτικός. Ακολουθούν μερικές πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το τι κάνουν οι παραγωγικοί άνθρωποι μέσα σε μια εβδομάδα και πώς διαφέρουν από τους απασχολημένους, σύμφωνα με τον Conor Neill, καθηγητή Επικοινωνίας & Ηγεσίας στο IESE Business School και πρόεδρο της Vistage στην Ισπανία, του κορυφαίου οργανισμού CEO στον κόσμο. 

Οι απασχολημένοι άνθρωποι προσπαθούν να χωρέσουν περισσότερα πράγματα μέσα στη μέρα τους, ενώ οι παραγωγικοί μειώνουν τη λίστα τους κατά 50%.

Οι απασχολημένοι άνθρωποι νομίζουν ότι το να κάνουν περισσότερα πράγματα σε 8 ή 9 ώρες είναι το καλύτερο. Προσθέτουν τόσα καθήκοντα στη λίστα τους που καταλήγουν να τα μεταθέτουν για την επόμενη μέρα. Αντίθετα, οι παραγωγικοί άνθρωποι γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν χρειάζονται 40 καθήκοντα μέσα στη μέρα. Υιοθετούν την νοοτροπία ότι όσο λιγότερα, τόσο καλύτερα, όταν πρόκειται για τον προγραμματισμό της μέρας τους, ολοκληρώνοντας μόνο ό,τι είναι σημαντικό.

Τα απασχολημένα άτομα εστιάζουν σε όλα τα επείγοντα καθήκοντα, ενώ τα παραγωγικά γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ “επείγοντος” και “σημαντικού”.

Τα πρώτα αφιερώνουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους στη δουλειά σβήνοντας ασήμαντες πυρκαγιές, γιατί τυφλώνονται από τις επείγουσες ανησυχίες που στην πραγματικότητα δεν είναι σημαντικές. Σε κάθε εταιρεία, πολλά πράγματα μπορεί να θεωρούνται επείγοντα, αλλά συνήθως αυτό οφείλεται σε έναν συνάδελφο ή το αφεντικό σου που θέλει μια άμεση απάντηση. Οι εξαιρετικά αποδοτικοί άνθρωποι γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ επειγόντων και σημαντικών καθηκόντων. Εστιάζουν σε ό,τι είναι πραγματικά σημαντικό, αντί να σπαταλούν τις ώρες τους εκτελώντας επείγοντα καθήκοντα.

Οι πολυάσχολοι άνθρωποι χάνουν τη συγκέντρωσή τους συνεχώς, ενώ οι αποδοτικοί δημιουργούν ένα σύστημα.

Οι πολυάσχολοι άνθρωποι έχουν αναπτύξει με το πέρασμα του χρόνου συνήθειες που μειώνουν την αποδοτικότητα. Ελέγχουν τα emails τους συνεχώς κατά τη διάρκεια της μέρας και αποσπάται η προσοχή τους κάθε φορά που δονείται το κινητό τους. Και αυτό μπορεί να επιβραδύνει τον εγκέφαλό τους.

Σε μια πρόσφατη έρευνα στο King’s College London University διαπιστώθηκε ότι η παρορμητική ενασχόληση με το inbox σου μπορεί να οδηγήσει σε μείωση 10 βαθμών IQ. Η συνεχής εναλλαγή μεταξύ πραγματικής δουλειάς και απάντησης σε email αλλάζει τη δομή του εγκεφάλου και οδηγεί σε μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης. Αντίθετα, οι αποδοτικοί άνθρωποι δημιουργούν ένα σύστημα ακόμα και για τα πιο βαρετά καθήκοντα, όπως ο έλεγχος των emails τους. Αφιερώνουν ένα μικρό και συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για τη διαχείριση των εισερχομένων, ώστε να μπορούν να εστιάσουν σε ό,τι είναι απαραίτητο για να πετύχουν τους στόχους τους.

Οι πολυάσχολοι άνθρωποι κάνουν multitasking, ενώ οι παραγωγικοί συγκεντρώνονται.

Τα πολυάσχολα άτομα προσπαθούν να κάνουν συγχρόνως 15 πράγματα καλά. Τα αποδοτικά άτομα εστιάζουν στο να κάνουν τα σημαντικά καθήκοντα αποτελεσματικά. Κάνουν σωστό multitasking συνδυάζοντας λιγότερο σημαντικά καθήκοντα με ένα συμπληρωματικό σημαντικό καθήκον. Αν είσαι από τους απασχολημένους ανθρώπους και θες να γίνεις αποδοτικός, ακολούθησε τον κανόνα 80/20, σε ό,τι αφορά τα καθήκοντά σου. Αφαίρεσε όλα όσα δεν είναι απαραίτητα μέσα στη μέρα σου, υπό την προϋπόθεση να έχουν ελάχιστη επίδραση στην αποδοτικότητά σου.

Τα πολυάσχολα άτομα είναι το ισοδύναμο μιας υπηρεσίας 24/7, ενώ τα παραγωγικά άτομα γνωρίζουν πότε να κλείσουν την πόρτα.

Αν στο παρελθόν κατανάλωνες την ενέργεια και το χρόνο σου σε διάφορες απόψεις, ήρθε η ώρα να το ξανασκεφτείς, αν θες να πετύχεις τους στόχους σου. Έρχεται κάποια στιγμή στη ζωή και την καριέρα σου που πρέπει να σκεφτείς καλά στο τι θες να εστιάσεις. Αν ακόμα αμφιταλαντεύεσαι μεταξύ πολλών και διαφορετικών στόχων, απαλλάξου από αυτούς που πλέον δεν έχουν αξία για σένα. Είναι οκ να εγκαταλείπεις στρατηγικά πλάνα που δεν είναι εφικτά και πρακτικά αυτήν τη στιγμή. Αντίθετα, διοχέτευσε την ενέργεια και τους πόρους σου αποκλειστικά στο ένα πράγμα που σε αντιπροσωπεύει περισσότερο. 

Τα απασχολημένα άτομα είναι κολλημένα στο γραφείο τους, ενώ τα παραγωγικά ξέρουν πότε πρέπει να κάνουν διάλειμμα.

Τα πρώτα σπάνια κάνουν διάλειμμα. Για την ακρίβεια, απεχθάνονται τα διαλείμματα γιατί πιστεύουν ότι είναι για τους αναβλητικούς. Ακόμα, εκνευρίζονται όταν βλέπουν αποδοτικά άτομα να έχουν χρόνο και να απολαμβάνουν τη δουλειά τους. Τα παραγωγικά άτομα γνωρίζουν πότε πρέπει να δώσουν στον εαυτό τους μια στιγμή ανανέωσης. Κάνουν διάλειμμα πηγαίνοντας έναν περίπατο, καθώς ακούν την αγαπημένη τους μουσική, βλέποντας ένα σύντομο χιουμοριστικό βιντεάκι κάνοντας διαλογισμό ή τρώγοντας ένα σνακ. Γνωρίζουν ότι μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικοί, όταν αφήνουν το μυαλό τους να ξεκουραστεί μετά από αρκετές ώρες δουλειάς. 

Διάλεξε να φτάσεις στο υψηλότερο επίπεδο της αποδοτικότητάς σου οποιαδήποτε μέρα, αποφεύγοντας ό,τι σε σε καθιστά απασχολημένο και επιλέγοντας όλα όσα σε κάνουν παραγωγικό.

Διάβασε ακόμα:

Έχεις δίκιο! Δουλεύεις περισσότερο και κάνεις περισσότερα meetings

3 συνήθειες που βλάπτουν την αποδοτικότητά σου

Author(s)

  • Ελίζα Σακκά

    Content Editor

    Η Ελίζα Σακκά είναι content editor και social media manager.