Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποια είναι τα 3 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις.
-Πώς να διαμορφώνεις τα tasks σου.


Κάποιες φορές αγνοείς τα σημαντικά για να ασχοληθείς με πράγματα “επείγοντα” που σου τρώνε χρόνο, σου αποσπούν την προσοχή και μειώνουν την αποδοτικότητα σου. Αν όμως μάθεις να ξεχωρίζεις τα σημαντικά από τα επείγοντα, θα βρεθείς ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία. Γιατί μόνο τότε θα μπορείς να διαχειριστείς σωστά τον χρόνο σου. 

“Το μυστικό για να διαχειρίζεσαι σωστά τον χρόνο σου είναι να συγκεντρώνεσαι στα σημαντικά και όχι στα επείγοντα” – Oliver Emberton

Μπορείς να ξεκινήσεις με 3 απλά βήματα:

Βήμα #1: Βάλε προτεραιότητες

Ο χρόνος είναι το απαραίτητο εργαλείο για την αποδοτικότητα και τη δημιουργικότητά σου. Γι’ αυτό χρησιμοποίησέ τον έξυπνα. Μία εβδομάδα έχει 168 ώρες. Σκέψου λοιπόν πώς θα τις αξιοποιήσεις. Βάλε προτεραιότητες και συγκεντρώσου σε αυτά που πρέπει να κάνεις το κάθε λεπτό που έχεις στην διάθεσή σου. Προσπάθησε καθημερινά να κατανέμεις σωστά τον χρόνο σου, να βάζεις προτεραιότητες και να λες “όχι” σε πράγματα που μπορεί να σου ζητούν οι γύρω σου ή σε πειρασμούς που σε αποσυντονίζουν όσο δύσκολο και αν είναι κάποιες φορές.  

“Δεν πρέπει να αφήνεις τους άλλους να καθορίζουν το πρόγραμμα ή την ζωή σου” – Warren Buffett

Κάθε task σου πρέπει να είναι εφικτό, ρεαλιστικό, χρονικά περιορισμένο και να εξυπηρετεί τους στόχους της ημέρας, της εβδομάδας ή του μήνα. Οι χρονικοί περιορισμοί σε βοηθούν να συγκεντρώνεσαι και να δουλεύεις πιο αποτελεσματικά.

Βήμα #2: Μην είσαι διαθέσιμος συνεχώς

Δεκάδες πράγματα αποσπούν καθημερινά την προσοχή σου: email, Facebook, Twitter, WhatsApp, Instagram. Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Experimental Psychology, η προσοχή σου αποσπάται ακόμα και όταν απλά ακούς το κινητό σου να χτυπάει, χωρίς εσύ να απαντάς στην κλήση. Δοκίμασε να το απομακρύνεις από το οπτικό σου πεδίο για να είσαι πλήρως συγκεντρωμένος και απενεργοποίησε τις ειδοποιήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης την ώρα που δουλεύεις. Ασχολήσου με όλα αυτά μόνο όταν έχεις χρόνο. Αποσυνδέσου και βελτίωσε την αποδοτικότητά σου. Αν είσαι διαρκώς διαθέσιμος, τότε είναι αδύνατο να συγκεντρωθείς.

Η συγκέντρωση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία.

 Βήμα #3: Μην αναλαμβάνεις περισσότερα από όσα μπορείς

Αν ανήκεις στην κατηγορία αυτών που αναλαμβάνουν πολλά πράγματα και κυρίως περισσότερα από όσα μπορούν, ξοδεύεις άσκοπα την ενέργεια και τον χρόνο σου.

Αν το πρόγραμμά σου είναι υπερβολικά φορτωμένο και αν προσπαθείς να κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα, όχι μόνο μειώνεις την ποιότητα της δουλειάς σου, αλλά αδυνατείς να συγκεντρωθείς.

Να θυμάσαι ότι η συγκέντρωση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία. Γι’ αυτό μάθε να ξεχωρίζεις τα σημαντικά από τα ασήμαντα, ασχολήσου μόνο με ό,τι εξυπηρετεί τους στόχους σου και άσε στην άκρη τα υπόλοιπα. Αν αναλαμβάνεις λιγότερα και είσαι πιο συγκεντρωμένος, θα διαπιστώσεις ότι η αποδοτικότητά σου αυξάνεται.

Άρχισε από σήμερα την ημέρα σου διαφορετικά. Σκέψου ποια από τα tasks σου είναι πιο σημαντικά, βάλε προτεραιότητες, συγκεντρώσου και μην αφήσεις τίποτα και κανέναν να σε διακόψει. Μόνο έτσι θα καταφέρεις να κάνεις περισσότερα σε λιγότερο χρόνο και κυρίως πιο αποτελεσματικά. 

Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Αύξησε Την Αποδοτικότητά Σου Μετά Μουσικής!

Μάθε Πώς Ο Κανόνας Των 2 Λεπτών Σε Βοηθάει Να Μην Χρονοτριβείς