Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί γίνεσαι καλύτερος ακροατής αν κάνεις ερωτήσεις.
-Γιατί να απομακρύνεις τις ηλεκτρονικές συσκευές.


Πόσο καλός ακροατής είσαι; Προσέχεις τον συνομιλητή σου όταν σου μιλάει; Τον ακούς ή τον διακόπτεις; Μήπως τον κρίνεις και τον κάνεις να νιώθει αποκομμένος; Και αν το κάνεις, τι συμβαίνει όταν μιλάς εσύ σε εκείνον; Σίγουρα θέλεις να γίνεσαι κατανοητός από τους γύρω σου και δεν σου αρέσει να σε διακόπτουν, οπότε γιατί το κάνεις εσύ; Όταν συμπεριφέρεσαι έτσι, χάνεται η ουσιαστική επικοινωνία, αυτό που θέλετε να πείτε ο ένας στον άλλον δεν γίνεται σαφές, με αποτέλεσμα πολλές φορές να δημιουργούνται παρεξηγήσεις, τόσο σε ατομικό, όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Όταν, μάλιστα, η ουσιαστική επικοινωνία χάνεται σε επίπεδο εταιρείας, αυτό μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα και να εμποδίσει πρωτοβουλίες, νέα σχέδια και καινοτόμες ιδέες, πριν προλάβουν να ειπωθούν.

Μήπως λοιπόν ήρθε η στιγμή να διορθώσεις την συμπεριφορά σου και να γίνεις καλύτερος ακροατής βελτιώνοντας τις σχέσεις και την επικοινωνία με τους φίλους και τους συναδέλφους σου;

4 βήματα που θα σε βοηθήσουν να γίνεις καλύτερος ακροατής 

1.Περιόρισε τους περισπασμούς

Αν είσαι στο γραφείο, σήκω από τον υπολογιστή σου, άφησε το κινητό σου και βρες ένα ήσυχο μέρος. Το πρώτο βήμα για μία ουσιαστική επικοινωνία είναι να περιορίσεις τους περισπασμούς, έτσι ώστε να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος στην συζήτηση. 

2.Μη διακόπτεις

Όταν δεν πιέζεις τον εαυτό σου να αντιδράσει ή να απαντήσει άμεσα σε καθετί, τότε μπορείς να ακούσεις προσεκτικά τον συνομιλητή σου. Ίσως δεν έχεις παρατηρήσει πόσο συχνά νιώθεις την ανάγκη να παρέμβεις. Προσπάθησε να κρατήσεις την απάντησή σου, μέχρι ο συνομιλητής σου να ολοκληρώσει την σκέψη του.

3. ,Κάνε διευκρινιστικές ερωτήσεις

Πριν απαντήσεις, να είσαι σίγουρος ότι έχεις καταλάβει τι ακριβώς σου είπε ο συνομιλητής σου. Πώς θα το κάνεις αυτό; Κάνοντας ερωτήσεις. Πρόσεξε όμως. Αυτό δεν σημαίνει να αμφισβητείς καθετί που άκουσες, αλλά να ενθαρρύνεις το συνομιλητή σου να σου πει αυτό ακριβώς που πιστεύει.

4.Σκέψου πώς μπορείς να βοηθήσεις

Ήρθε η ώρα να σκεφτείς τι μπορείς να κάνεις. Μπορεί να πρέπει να κάνεις κάτι, μπορεί να πρέπει να ξαναμιλήσετε για το θέμα που συζητήσατε, ίσως ο συνομιλητής σου πρέπει να μιλήσει και με κάποιον άλλον ή απλά το μόνο που θέλει είναι ένα άτομο να τον ακούσει.

Ώρα για δράση

Ξεκίνα με μικρά βήματα. Την επόμενη φορά που θα έρθει κάποιος να σου μιλήσει, εφάρμοσε τα παραπάνω βήματα ξεκινώντας από το πιο δύσκολο: Να μην τον διακόψεις!

Και να θυμάσαι: Το να είσαι καλός ακροατής είναι χάρισμα. Όταν έρχεται κάποιος να σου μιλήσει, συχνά θεωρείς ότι θέλει μία απάντηση ή μία συμβουλή. Το καλύτερο δώρο που μπορείς να του κάνεις είναι να του δώσεις χώρο και χρόνο να εκφραστεί. Κι εσύ να τον ακούσεις. Με αυτόν τον τρόπο, θα γίνεις ο ιδανικός συνομιλητής.

 

Διάβασε ακόμα:

Βρες Τους “Βοηθούς” Γύρω Σου

Τι Αποκαλύπτει Η Έρευνα Της Focus Bari Για Τις Σχέσεις Στην Ψηφιακή Εποχή

Author(s)

  • Jen Fisher

    Chief Well-being Officer της Deloitte

    H Jen Fisher είναι Chief Well-being Officer της Deloitte και Editor-at-Large, Life-Work Integration στην Thrive Global.
  • Jaime Cameron

    ειδική σε θέματα ευεξίας

    Η Jaime Cameron είναι ειδική σε θέματα ευεξίας.