Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να καλλιεργήσεις την ενσυναίσθησή σου.
-Ποιες είναι οι βασικές οδηγίες της άρτιας επικοινωνίας.


Στα τέσσερα πρώτα λεπτά σχηματίζουμε το 90% της άποψής μας για τους ανθρώπους με τους οποίους συναντιόμαστε για πρώτη φορά. Το 84% της επιτυχίας διείσδυσης των μηνυμάτων μας κατά τη διάρκεια μίας παρουσίασης, έγκειται στη εξωλεκτική επικοινωνία, δηλαδή όχι στο τι λέμε αλλά στο πώς το λέμε.

Αυτοί οι δύο στατιστικοί δείκτες αποδεικνύουν την ύπαρξη του συναισθήματος στην επικοινωνία. Σκεφτόμαστε και αποφασίζουμε συναισθηματικά. 

Το 90% της άποψης μας στα τέσσερα πρώτα λεπτά σχηματίζεται από το συναίσθημα το οποίο προκαλούμε και εκπέμπουμε. Οι άνθρωποι μας ταυτίζουν με το συναίσθημα το οποίο τους μεταφέρουμε. Ο τρόπος που κινούμαστε, κοιτάζουμε, το χαμόγελο μας, το πάθος μας, το πώς αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους. 

Ο εγκέφαλός μας αρχειοθετεί όλες τις πληροφορίες. Στο πρώτο στάδιο αποφασίζει πώς θα μας χαρακτηρίσει, δηλαδή αποφασίζει για εμάς. Οι πληροφορίες αρχειοθετούνται και ανακαλούνται, όποτε πρέπει να χρησιμοποιηθούν για το όποιο επίπεδο επικοινωνίας.

Το 90% της άποψης μας στα τέσσερα πρώτα λεπτά σχηματίζεται από το συναίσθημα το οποίο προκαλούμε και εκπέμπουμε.

Μπορεί ένας άνθρωπος να τροποποιήσει τη συμπεριφορά του και να επηρεάσει το συναίσθημα το οποίο μεταφέρει; Και βέβαια. Η επικοινωνία είναι επιστήμη και διδάσκεται. Προϋπόθεση είναι η αλλαγή στον τρόπο σκέψης. Κανένας άνθρωπος δεν θεωρεί πως έχει άδικο. 

Πρώτη μέθοδος

Η πρώτη μέθοδος με την οποία μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε είναι η ενσυναίσθηση, δηλαδή να μπορούμε να κατανοήσουμε τις συμπεριφορές των ανθρώπων με τους οποίους επικοινωνούμε ή αλληλεπιδρούμε. Τι σημαίνει «θύμωσα» με κάποιον άνθρωπο; Πως απλά αυτός δεν συμφωνεί με τις δικές μου απόψεις, σκέψεις, τα δικά μου πιστεύω.

Ο θυμός έρχεται όταν:

  • Θεωρούμε πως έχουμε αδικηθεί ή πως έχουμε δεχθεί κάποια επίθεση έχοντας την πεποίθηση πως ο επιτιθέμενος έχει παραβεί σημαντικούς κανόνες.
  • Θεωρούμε πως κάποιος μας συμπεριφέρεται άδικα, ότι μας πλήγωσε σκοπίμως ή ότι μας στέρησε κάτι που δικαιούμασταν.
  • Δίνεται μεγάλη έμφαση στο δίκαιο, τη λογική και την προδοσία.

Συνεπώς, εάν κατανοήσουμε και τις απόψεις – σκέψεις του άλλου, τότε πιστεύω θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε πως σκέφτεται και να δούμε τον δικό του κόσμο. Από εκείνη τη στιγμή, όλα θα αλλάξουν και θα επικοινωνούμε με πολύ πιο αποτελεσματικά.

Δεύτερη μέθοδος

Σκεφτόμαστε πάντα και μόνο αισιόδοξα. Δεν υπάρχει αποτυχία και ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν θεωρεί τίποτα ως αποτυχία αλλά ως εμπειρία, υπό την στατιστική απόδοση, δηλαδή θεωρεί κάθε αποτυχία ως εμπειρία, ως δεδομένα, ως πληροφορία.

Κάθε πράξη στη ζωή είναι μία εμπειρία, μην κατηγορείς συνεχώς τον εαυτό σου, δες χαρούμενα – αισιόδοξα – ευχάριστα. Να είσαι ευτυχισμένος «χωρίς λόγο» γιατί ζούμε, γιατί χαίρεσαι τη ζωή, γιατί μας αγαπούν, γιατί αγαπάμε.

Ο διεθνής ορισμός του πλούτου αναφέρει πως «πλούσιος δεν είναι αυτός που έχει πολλά, πλούσιος είναι αυτός που έχει αυτά που θέλει».

Οι βασικές οδηγίες της άρτιας επικοινωνίας:

  1. Να ακούς πολύ προσεκτικά 
  2. Να είσαι σαφής στην επικοινωνίας σου
  3. Να προετοιμάζεσαι καλά πριν από κάθε επικοινωνία σου 
  4. Να κοιτάζεις στα μάτια τους ανθρώπους 
  5. Να μιλάς καθαρά και με επιτονισμό
  6. Να είσαι πάντα αισιόδοξος
  7. Να χαμογελάς 
  8. Να χρησιμοποιείς θετικές φράσεις 
  9. Μην επικρίνεις καμία συμπεριφορά 
  10. Να βλέπεις τα θετικά σημεία κάθε ανθρώπου και να τα αναφέρεις

Αρχική δημοσίευση από τον Γιώργο Παπατριανταφύλλου στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

Πώς Η Ουσιαστική Επικοινωνία Κάνει Μία Ομάδα Καλύτερη

Μάθε Πώς Να Είσαι Καλύτερος Ακροατής

Author(s)

  • epixeiro.gr

    Η επιχειρηματικότητα στο προσκήνιο

    Tο epixeiro.gr είναι η μεγαλύτερη ηλεκτρονική πύλη για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Μετά από αρκετά χρόνια παρουσίας, αποτελεί πλέον το μέσο μιας άμεσης, συνεχούς και διαδραστικής επικοινωνίας της επιχειρηματικής κοινότητας, ενθαρρύνοντας και στηρίζοντας ενεργά επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και δράσεις που δημιουργούν προστιθέμενη αξία. Αποτελεί επίσης έναν χώρο όπου νεοσύστατες και υφιστάμενες επιχειρήσεις -μικρές, μεσαίες ή μεγάλες-, υποψήφιοι επενδυτές, ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιώτες, και φοιτητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις γνώσεις που τους δίνονται για να ενισχύσουν την επιχειρηματική τους κουλτούρα. Το epixeiro.gr επιδιώκει να προσφέρει γνώση και να δίνει έμπνευση μέσα από το πλούσιο περιεχόμενό του, προσφέροντας στο αναγνωστικό του κοινό το know-how πάνω από 500 αρθρογράφων που αποτελούν ειδήμονες στον χώρο τους.