Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί η ευγένεια είναι απαράβατος κανόνας.
-Τι ρόλο παίζει η γλώσσα του σώματος.


Όλοι θα θέλαμε να είμαστε εύστροφοι και γοητευτικοί συνομιλητές και να κάνουμε συζητήσεις που κλέβουν τις εντυπώσεις. Για να συμβεί αυτό, όπως, το βασικό ζητούμενο είναι να είμαστε αυθεντικοί και να ενδιαφερόμαστε πραγματικά για το θέμα συζήτησης. Αυτό βέβαια εύκολα το λέμε, αλλά δύσκολα το καταφέρνουμε. Γιατί η υγιής επικοινωνία είναι σήμερα αρκετά δύσκολη υπόθεση. Ωστόσο, αν ακολουθήσεις τις συμβουλές του Χρήστου Θεοδωρόπουλου, μπορεί να εξελιχθείς σταδιακά σε ένα δυνατό συνομιλητή.

Μείνε στο θέμα συζήτησης

Είναι πολύ σημαντικό να είσαι «μέσα» στη συζήτηση. Προσπάθησε να χαλαρώσεις, ρίχνοντας τους ρυθμούς σου και βρες ενδιαφέρον στα λεγόμενα των άλλων. Έτσι θα σου είναι πολύ πιο εύκολο να είσαι «παρών» στη κουβέντα και να δίνεις εύστοχα σχόλια.

Να είσαι ανοιχτός, φιλικός και ευγενικός

Μπορεί οι κανόνες ευγενίας να θεωρούνται αυτονόητοι, δεν παύουν όμως να είναι σημαντικοί. Πόσω μάλλον για την ομαλή διεξαγωγή ενός διαλόγου. Όταν συζητάς, πρέπει να δείχνεις και να είσαι διαλλακτικός, ανοιχτός σε νέες ιδέες και απόψεις και φυσικά να μην έχεις επιθετική στάση.

Δείξε ενδιαφέρον

Μην μπαίνεις σε μία συζήτηση με την πρόθεση να τη μονοπωλήσεις. Αν μιλάς πολύ, ίσως κουραστείς και κουράσεις τους συνομιλητές σου. Αν όμως τους ρωτάς και τους ακούς, θα θεωρήσουν ότι είσαι ο ιδανικός συνομιλητής. Πρέπει να δείχνεις περισσότερο ενδιαφέρον για τους άλλους, παρά να προσπαθείς να φανείς εσύ ο ίδιος ενδιαφέρων. Έτσι κερδίζεις την εκτίμησή των συνομιλητών σου και μια όμορφη συζήτηση.

Δείξε ότι ακούς

Όλοι έχουμε βρεθεί σε ενοχλητικές συζητήσεις, όπου ο συνομιλητής μας δείχνει να μας αγνοεί. Δεν το λες και τον πιο εποικοδομητικό διάλογο, σωστά; Για να το αποφύγεις, αλλά και για να δείξεις ότι πραγματικά προσέχεις το συνομιλητή σου, κάνε τα παρακάτω:

-Να είσαι προσεκτικός και να διατηρείς οπτική επαφή.

-Δείξε την προσοχή και τη συγκέντρωσή σου με τις εκφράσεις του προσώπου σου.

-Επανάλαβε κάποια από αυτά που ακούς και κάνε περαιτέρω ερωτήσεις.

-Αν θελήσεις να πεις κάτι ενόσω ο συνομιλητής σου μιλάει μην τον διακόψεις. Προτίμησε να συνεχίσεις να ακούς και κάνε το σχόλιό σου όταν ολοκληρώσει τη σκέψη του.

Την επόμενη φορά που θα κουβεντιάσεις με κάποιον, θυμήσου τα λόγια του Gandhi: “Όταν μιλάς, λες κάτι που ξέρεις. Όταν ακούς, μπορεί να μάθεις κάτι που δεν ήξερες.”

Εσύ; Ξέρεις πώς θα γίνεις καλύτερος ακροατής;

Ο Χρήστος Θεοδωρόπουλος είναι σύμβουλος προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης – κοινωνιολόγος. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Κοινωνική και Οικονομική ανάπτυξη με ειδίκευση στις συγκρούσεις στην εργασία και στη διοίκηση ολικής ποιότητας από το Πολυτεχνείο Κρήτης. Έχει εξειδικευτεί στη Συμβουλευτική, Life coaching & Mentoring από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και έχει εκπαιδευτεί στη γνωσιακή και συμπεριφοριστική θεραπεία (CBT) από το ίδιο πανεπιστήμιο. website: counselingvibes.wixsite.com/counselingvibes

Διάβασε ακόμα:

Αποτελεσματική Επικοινωνία: Τα 5 Λάθη Που Κάνουν Δύσκολες Τις Συζητήσεις Σου

Γιατί Λέμε Ψέματα Στα Αγαπημένα Μας Πρόσωπα;

Author(s)

  • Ελίζα Σακκά

    Content Editor

    Η Ελίζα Σακκά είναι content editor και social media manager.