Το 2ο Σάββατο του Ιουνίου είναι αφιερωμένο στην ευεξία και γιορτάζεται σε παγκόσμιο επίπεδο. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η ευεξία απασχολεί ολοένα και περισσότερο κόσμο. Έτσι, ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού φροντίζει τη σωματική του άσκηση, προσέχει τη διατροφή του, ψάχνει να βρει τρόπους να μειώσει το άγχος του και να αποφορτιστεί από την τεχνολογία, ενώ έχει αρχίσει πλέον να συνειδητοποιεί πόσο σημαντική είναι για την ψυχική του ευεξία η ουσιαστική επικοινωνία με τους γύρω του, καθώς και οι έννοιες της προσφοράς, του σκοπού, της επαφής και της ενσυναίσθησης. Εξάλλου, δεν είναι λίγες οι έρευνες που αποδεικνύουν τα οφέλη της ευεξίας στον ανθρώπινο οργανισμό σε σωματικό, ψυχικό και συναισθηματικό επίπεδο, καθιστώντας την έτσι αναγκαιότητα.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Ο λόγος είναι απλός: ο άνθρωπος της Δύσης έχει δυστυχώς απομακρυνθεί από τη φύση και ζει με ένα τρόπο που δεν ανταποκρίνεται στις φυσιολογικές και βιολογικές του ανάγκες. Ζώντας και δουλεύοντας στους ρυθμούς της σύγχρονης ζωής, όλοι μας είμαστε μονίμως κουρασμένοι και αγχωμένοι, με την κατάθλιψη να αγγίζει ολοένα και περισσότερους. Και ας μην ξεχνάμε και το αίσθημα του ανικανοποίητου που αισθάνονται πολλοί από εμάς. Και όλα αυτά, παρά τις αλματώδεις ανακαλύψεις της ιατρικής επιστήμης που κατάφερε να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής. Το ζήτημα όμως παραμένει το εξής: μπορεί οι άνθρωποι να ζουν για πολλά χρόνια, αλλά δεν ζουν καλά.

Ποιος πρέπει να είναι ο στόχος μας

Στόχος μας λοιπόν πρέπει να είναι να ζούμε καλά, να ευημερούμε. Να συνειδητοποιήσουμε ότι η φροντίδα της ευεξίας μας δεν είναι πολυτέλεια. Είναι καθήκον μας. Γιατί έτσι λειτουργεί και αποδίδει ο οργανισμός μας.

Ευεξία: Ατομική ή εταιρική υπόθεση;

Η φροντίδα της ευεξίας, πέρα από το γεγονός ότι είναι πρωτίστως προσωπική υπόθεση, αφορά άμεσα και στις επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν έναν ζωντανό οργανισμό, με κύτταρά του τους ανθρώπους τους.

Η επιχείρηση για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί, ιδιαίτερα στις εξαιρετικά δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες του σήμερα, οφείλει να έχει ικανοποιημένους και αποδοτικούς εργαζομένους. Γιατί όσο κι αν η τεχνητή νοημοσύνη αντικαταστήσει κάποιες μηχανικές εργασίες, το μυαλό και το συναίσθημα, που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της επιχείρησης, παραμένουν αποκλειστικά ανθρώπινα χαρακτηριστικά και ιδιότητες. Γιατί καμία μηχανή δεν έχει όραμα και σκοπό, δεν μπορεί να είναι καινοτόμα και δεν μπορεί να έχει ενσυναίσθηση – στοιχεία αναγκαία για την ευημερία μιας επιχείρησης.

Κύριο μέλημα λοιπόν των επιχειρήσεων πρέπει να είναι η διασφάλιση ικανοποιητικού επιπέδου ευεξίας των εργαζομένων της σε τέσσερις βασικούς τομείς: της σωματικής ευεξίας, της πνευματικής διαύγειας, της επαφής και του νοήματος.

Αυτό που ψάχνουν οι εργαζόμενοι

Η προτεραιότητα μίας επιχείρησης στον τομέα της ευεξίας των εργαζομένων της, αποτελεί κριτήριο επιλογής της από υποψήφιους, ιδιαίτερα από εκείνους που ανήκουν στη γενιά των millennials και στη γενιά Ζ.

Στα επόμενα χρόνια, η φροντίδα της ευεξίας τους από τα ίδια τα άτομα θα αποτελεί κριτήριο επιλογής των υποψηφίων από τις εταιρείες. Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν κάθε λόγο να έχουν αποδοτικούς εργαζομένους, οι οποίοι θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στην εργασία που θα κληθούν να επιτελέσουν.

Οι δράσεις που μπορούν να αναλάβουν οι εταιρείες σε αυτήν την κατεύθυνση είναι πολλές. Το κυριότερο όμως είναι η κουλτούρα της ίδιας της επιχείρησης. Μιας κουλτούρας που διακρίνεται για τον ανθρωποκεντρικό της χαρακτήρα και έχει στον πυρήνα της την ευημερία των εργαζομένων της.

Γιατί όπως είχε πει ο John Naisbitt μελλοντολόγος του 20ου αιώνα, η μεγαλύτερη πρόκληση του 21ου αιώνα, του αιώνα μας, δεν θα είναι η τεχνολογική εξέλιξη, αλλά η στάση μας απέναντι στον άνθρωπο. Κι αυτό οι επιχειρήσεις πρέπει να το ενστερνιστούν και να το κάνουν πράξη. Γιατί μόνο έτσι μπορούν να ευημερήσουν. 

Για να λαμβανεις τα καλύτερα άρθρα μας στο email σου, γράψου στο Newsletter μας.

Διάβασε ακόμα:

COVID-19: Επιτακτική ανάγκη για τις εταιρείες η ευεξία των εργαζομένων τους

Τι Αναζητούν Οι Εργαζόμενοι Από Τις Εταιρείες

Author(s)

  • Η συντακτική ομάδα του Thrive Greece αποτελείται από δημοσιογράφους και επιστημονικούς συνεργάτες από τον χώρο της υγείας και της ευεξίας, της αποδοτικότητας, της ψυχολογίας, της αυτοβελτίωσης, της διατροφής και του fitness.