Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πως και γιατί η εξάρτηση των ανθρώπων από την τεχνολογία αποτελεί μορφή εθισμού.

-Η έρευνα που επιβεβαιώνει το ποσοστό των Ευρωπαίων που νιώθει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση μόνο όταν συνδέεται διαδικτυακά με τους άλλους. 


Σημεία των καιρών. Ένας στους τρεις (32%) των Ευρωπαίων νιώθει ότι είναι πιο εξωστρεφής και ότι έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν επικοινωνεί με ανθρώπους διαδικτυακά από ό,τι αυτοπροσώπως. Και ένα 31%, από την άλλη, παραδέχεται ότι είναι πιο εύκολο να κάνει νέες φιλίες στο διαδίκτυο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από ότι από κοντά. Παράλληλα, όμως, το 53% των ανθρώπων που δηλώνουν ότι «αισθάνονται μοναχικοί όλη την ώρα» παραδέχονται ότι περνούν τουλάχιστον πέντε ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο.

Αυτό διαπίστωσε νέα έρευνα από την Kaspersky που εντόπισε ότι παρά την άνοδο των διαδικτυακών σχέσεων, όσοι ξοδεύουν πολύ χρόνο να συνδέονται με άλλους ψηφιακά είναι πιο πιθανό να αισθάνονται μοναξιά. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει ότι όσοι ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο είναι πιθανότερο να αισθάνονται πιο μοναχικοί από εκείνους που δεν είναι τόσο ενεργοί στο διαδίκτυο.

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι περίπου ένας στους πέντε (18%) Ευρωπαίους πιστεύει ότι ο συναισθηματικός δεσμός που έχει με διαδικτυακούς φίλους είναι ισχυρότερος από ό, τι με φίλους που συναντά αυτοπροσώπως.

Το προφίλ της έρευνας

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Arlington Research, μια ανεξάρτητη εταιρεία έρευνας αγοράς, για λογαριασμό της Kaspersky σε 12 ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και στην Ιαπωνία. Στις χώρες που ερωτήθηκαν περιλαμβάνονται οι: Ηνωμένο Βασίλειο (2.000 ερωτηθέντες), Γαλλία (1.000 ερωτηθέντες), Γερμανία (1.000 ερωτηθέντες), Ιταλία (1.000 ερωτηθέντες), Ισπανία (1.000 ερωτηθέντες), Ολλανδία (1.000 ερωτηθέντες), Βέλγιο (500 ερωτηθέντες), Πορτογαλία (500 ερωτηθέντες), Τσεχική Δημοκρατία (500 ερωτηθέντες), Αυστρία (500 ερωτηθέντες), Ουγγαρία (500 ερωτηθέντες), Ρουμανία (500 ερωτηθέντες) και Ιαπωνία (500 ερωτηθέντες). Θα μπορούσαμε να πούμε ότι μελέτησε ένα σημαντικό δείγμα Ευρωπαίων από διαφορετικές χώρες που έδωσαν μια σαφή εικόνα σχετικά με την μοναχικότητα και την αλλαγή στον τρόπο που εκδηλώνεται πλέον η εξωστρέφεια. 

Το σχόλιο της ψυχολόγου

Η Kathleen Saxton, ψυχοθεραπεύτρια και ιδρύτρια της Psyched, πιστεύει ότι η εξάρτηση των ανθρώπων από την τεχνολογία θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μορφή εθισμού και ότι μπορεί να διαδραματίζει το δικό της ρόλο στη διαιώνιση της μοναξιάς. Και πάνω σε αυτό σχολιάζει: «Θα μπορούσε τελικά η τεχνολογία να είναι συναισθηματικά εθιστική; Αν και ορισμένοι μπορεί να χρησιμοποιούν υπερβολικά την τεχνολογία υπό «κανονικές» συνθήκες, οι βιντεοκλήσεις και τα άμεσα μηνύματα θεωρούνται συχνά ως σωτήρια για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αισθάνονται λιγότερο μοναχικοί. Το εύρος των πλατφορμών που χρησιμοποιούνται έχει διευρυνθεί και οι άνθρωποι αισθάνονται πιο σίγουροι όταν τις χρησιμοποιούν. Πολλοί από εμάς έχουμε προσαρμόσει και υιοθετήσει διαδικτυακές υπηρεσίες σε μια προσπάθεια να θεραπεύσουμε τις καρδιές μας».

Ποιος είναι ο σημαντικότερος κίνδυνος;

Σύμφωνα με τον David Emm, κύριο ερευνητή ασφάλειας στην Kaspersky η τεχνολογία έχει αναμφίβολα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της κοινωνικής ζωής των ανθρώπων, με πολλές ακόμη εφαρμογές και διαδικτυακά κανάλια να μας κρατούν συνδεδεμένους. Ενώ όμως αυτές οι πλατφόρμες μπορούν να είναι πολύ επωφελείς, πρέπει επίσης να έχουμε κατά νου τις προκλήσεις που μπορεί να φέρουν. Είναι σημαντικό να έχετε στο νου σας ότι τα άτομα που συναντάμε στο διαδίκτυο μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Κάθε φορά επομένως που συναντάτε κάποιον διαδικτυακά, συνίσταται να είστε προσεκτικοί και να διατηρείτε ευαίσθητες πληροφορίες, όπως οικονομικά και προσωπικά δεδομένα, αποκλειστικά για τον εαυτό σας». 

Yπενθυμίζουμε ότι η Kaspersky (www.kaspersky.com) είναι μια παγκόσμια εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας που λαμβάνει μέτρα για να βοηθήσει τους ανθρώπους να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο. Πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων οδηγών για την προστασία των smartphone και τη διασφάλιση της ψηφιακής σας ζωής, διατίθενται στον ιστότοπο της εταιρείας.

Διάβασε ακόμα:

FOMO: Ο Κοινωνικός Φόβος Που Σου Κλέβει Τη Ζωή

Eσύ, Η Σχέση Σου Και Τα Social

Author(s)

  • Φλώρα Κασσαβέτη

    Δημοσιογράφος Υγείας και Ευεξίας

    Η Φλώρα Κασσαβέτη είναι δημοσιογράφος υγείας ευεξίας. Υπήρξε Αρχισυντάκτρια στο περιοδικό Forma και περιοδικό Παιδί και Νέοι Γονείς και στα site Τhriveglobal.gr και Bestofyou.gr του Ομίλου Αntenna.