Σε αντίθεση με την παραδοσιακή σύσταση η οποία γίνεται ξεχωριστά – για την κάθε θέση εργασίας που σε ενδιαφέρει – το LinkedIn Recommendation σε συνοδεύει για την υπόλοιπη επαγγελματική σου ζωή. Ή τουλάχιστον όσο σε εξυπηρετεί, αφού μπορείς να αποκρύψεις κάποιο recommendation, όποτε – κι αν – αυτό κριθεί απαραίτητο, διατηρώντας το δικαίωμα της επαναφοράς του.

Ένα επιπλέον καλό είναι ότι το LinkedIn Recommendation μπορεί να προέρχεται από διαφορετικούς ανθρώπους, πέραν του άμεσα προϊστάμενου. Συνεργάτες, πελάτες, προμηθευτές, όλα τα μέλη με τα οποία συνεργάζεσαι στενά και τους δημιουργείς κάπου είδους αξία, είναι εν δυνάμει άτομα που μπορούν να σου δώσουν ένα LinkedIn Recommendation.

Τι πρέπει να έχουμε υπόψη μας, για να «διεκδικήσουμε» ένα LinkedIn Recommendation; Πότε να το ζητήσουμε – πως; – και από ποιους; Για όλα αυτά θα συζητήσουμε παρακάτω.

Στο αίτημα για LinkedIn Recommendation το TIMING είναι το ΠΑΝ!

Όλοι οι επαγγελματίες είναι πολυάσχολοι. Δουλειά, σπίτι, οικογένεια, φίλοι, δραστηριότητες και ξεκούραση είναι πράγματα στα οποία όλοι προσπαθούμε να αφιερώσουμε χρόνο για να κρατήσουμε ισορροπία και να παραμείνουμε παραγωγικοί. Οπότε, όταν ζητάμε από κάποιον να σκεφτεί κάτι και να συνθέσει ένα κείμενο, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι ο χρόνος που το ζητάμε είναι ιδανικός.

Μια καλή περίσταση είναι αμέσως μετά την ολοκλήρωση ενός πετυχημένου και δύσκολου project. Όταν όλες οι δυσκολίες είναι ακόμα «φρέσκες» στην μνήμη των συμμετεχόντων και ο ενθουσιασμός παρόν, είναι η κατάλληλη στιγμή να «χτυπήσεις». Αυτό θα το κάνει πιο εύκολο για αυτούς να σκεφτούν παραδείγματα και να μοιραστούν την άποψη που έχουν για εσάς.

Ένα άλλο καλό timing είναι οι διακοπές Χριστουγέννων και Πάσχα, ή έστω αυτό του τριημέρου. Τότε είναι που όλοι έχουμε λίγο παραπάνω χρόνο, κάτι που κάνει πιο εύκολο να κάτσουμε και να γράψουμε μια παράγραφο για κάποιον.

Λιγότερο πετυχημένο timing – το οποίο μπορείτε να αποφύγετε όντας pro-active και ακολουθώντας τις παραπάνω δυο περιπτώσεις – είναι όταν έχετε αποφασίσει ότι θα μπείτε σε μια διαδικασία να αλλάξετε εργασία. Τότε είναι που χρειάζεστε περισσότερο από ποτέ τις συστάσεις των ανθρώπων που δουλεύουν μαζί σας. Κι άλλη μια, εξίσου όχι ιδανική συνθήκη, είναι λίγο μετά την αποχώρησή σας από έναν οργανισμό.

Και οι δυο καταστάσεις είναι η τελευταία λύση, γιατί φεύγοντας, η επαφή μπορεί να χαθεί και μ’ αυτήν η διάθεση να δοθεί ένα LinkedIn Recommendation. Κι επειδή, όμως, οι συνθήκες κάτω από τις οποίες κάποιος φεύγει δεν είναι πάντα οι καλύτερες, ενθαρρύνω να μπείτε σε διαδικασία να ζητήσετε για LinkedIn Recommendation όταν τα πράγματα βαίνουν ομαλά.

Πώς ζητάμε LinkedIn Recommendation

Μπορούμε να ξεκινήσουμε με το ηλεκτρονικό αίτημα, κάνοντας ένα δια-ζώσης follow up. Ή μπορούμε να ανοίξουμε την κουβέντα σε ένα διάλειμμα για φαγητό, στέλνοντας ύστερα το σχετικό αίτημα. Πραγματικά, ό,τι σας κάνει να αισθάνεστε πιο άνετα με τον άνθρωπο που έχετε απέναντί σας.

Εξαιρετικά σημαντικό, όταν γράφουμε το κείμενο αιτήματος για το LinkedIn Recommendation, είναι να έχουμε προσδιορίσει την κατεύθυνση της καριέρας μας. Με βάση αυτό, θα πρέπει να σκεφτούμε τα πιο σχετικά επιτεύγματα και καθήκοντά μας.

Έχοντας κατά νου τα παραπάνω, είναι καλό να κάνουμε αναφορά στο αίτημά μας, στα πράγματα στα οποίο θα θέλαμε να αναφέρονται από τον δημιουργό του LinkedIn Recommendation. Μπορούμε να τους προτρέψουμε να κάνουν αναφορά σε συγκεκριμένο project, δύσκολη περίοδο ή ακόμα και κρίση που διαχειριστήκατε, αναδεικνύοντας τις ενέργειές σας και τα αποτελέσματα που είχαν. Γενικότερα, το τρίπτυχο: κατάσταση – ενέργεια – αποτελέσματα είναι το βέλτιστο για ένα LinkedIn Recommendation.

Τέλος, αν σας προβληματίζει το επίπεδο αγγλικών του αποδέκτη του αιτήματός σας για LinkedIn Recommendation, μοιραστείτε τις σκέψεις σας στα αγγλικά, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορα στοιχεία από την αρχική επικοινωνία.

Η ποικιλία είναι σημαντική και στα LinkedIn Recommendations

Όπως είπαμε και στην αρχή, τα LinkedIn Recommendations μπορεί να προέρχονται από πολλές διαφορετικές πηγές. Κι όσες πιο πολλές και διαφορετικές πηγές, τόσο το καλύτερο, γιατί δείχνει πόσο καλά συνεργάζεστε με διαφορετικούς επαγγελματίες και πόσο πολύ αυτές οι διαφορετικές ομάδες σας εκτιμούν επαγγελματικά.

Γι’ αυτό, ζητήστε LinkedIn Recommendation από συναδέλφους, προϊστάμενο, προμηθευτές και πελάτες, όντας βέβαια σίγουροι ότι υπάρχουν τα απαραίτητα θεμέλια στην επαγγελματική σας σχέση και αξία που τους δημιουργείτε με την εργασία σας.

Τα LinkedIn Recommendations είναι αμοιβαία υπόθεση

Δίνε και λαβείν, και στα LinkedIn Recommendations. Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνετε, πριν ζητήσετε για LinkedIn Recommendation, είναι να δώσετε μερικά. Δημιουργώντας πρώτοι LinkedIn Recommendations, αποκτάτε καλύτερη κατανόηση και ικανότητα για να ζητήσετε και να αξιολογήσετε τα LinkedIn Recommendations που θα σας γίνουν.

Τέλος, προτού μπείτε στη διαδικασία να ζητήσετε LinkedIn Recommendation, πρέπει να είστε έτοιμοι να απαντήσετε κάποιες δύσκολες ερωτήσεις. Η πιο δύσκολη ερώτηση, με την οποία μπορεί να βρεθείτε αντιμέτωποι είναι: « Γιατί, ψάχνεις για δουλειά;».

Όσο αντιεπαγγελματικό κι αν είναι να γίνονται τέτοιες ερωτήσεις, αυτές δεν πρέπει να σας ξαφνιάσουν – σε πρώτο χρόνο – κι ύστερα, πρέπει σίγουρα να τις απαντήσετε.

  1. Προσπαθώ να ενισχύσω το επαγγελματικό μου προφίλ στο LinkedIn, οπότε πειραματίζομαι με τις διαφορετικές του λειτουργίες.
  2. Θέλω να αξιοποιήσω τη συγκυρία της ολοκλήρωσης του project, που τόσο πολύ μας κούρασε κι εν τέλει πέτυχε. Αργότερα, μπορεί να χαθεί αυτή η χαρά της επιτυχίας.
  3. Θέλω να έχω την υποστήριξή σου για τις εσωτερικές θέσεις που προκύπτουν κατά καιρούς. Οπότε, μια σύστασή σου πιστεύω θα με βοηθήσει πολύ για την πορεία μου στον οργανισμό.

Τα παραπάνω, είναι μερικές από τις απαντήσεις που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε. Φυσικά, θα μπορούσατε να σκεφτείτε κι άλλες. Το βασικότερο όμως είναι να είστε έτοιμοι να απαντήσετε με αυτοπεποίθηση, ώστε να μην εγείρετε την ανησυχία των άλλων για τυχόν άμεση μετακίνησή σας.

Αρχική δημοσίευση από τον Igor Bobryk στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

10 επαγγελματικά λάθη ανθρώπων που τους οδήγησαν στην επιτυχία

Οι διαφορές μεταξύ απασχολημένων και παραγωγικών ανθρώπων

Author(s)

  • epixeiro.gr

    Η επιχειρηματικότητα στο προσκήνιο

    Tο epixeiro.gr είναι η μεγαλύτερη ηλεκτρονική πύλη για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Μετά από αρκετά χρόνια παρουσίας, αποτελεί πλέον το μέσο μιας άμεσης, συνεχούς και διαδραστικής επικοινωνίας της επιχειρηματικής κοινότητας, ενθαρρύνοντας και στηρίζοντας ενεργά επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και δράσεις που δημιουργούν προστιθέμενη αξία. Αποτελεί επίσης έναν χώρο όπου νεοσύστατες και υφιστάμενες επιχειρήσεις -μικρές, μεσαίες ή μεγάλες-, υποψήφιοι επενδυτές, ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδιώτες, και φοιτητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις γνώσεις που τους δίνονται για να ενισχύσουν την επιχειρηματική τους κουλτούρα. Το epixeiro.gr επιδιώκει να προσφέρει γνώση και να δίνει έμπνευση μέσα από το πλούσιο περιεχόμενό του, προσφέροντας στο αναγνωστικό του κοινό το know-how πάνω από 500 αρθρογράφων που αποτελούν ειδήμονες στον χώρο τους.