Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

– Πώς τα emojis σε βοηθούν να φλερτάρεις.
– Με τι σχετίζεται η συχνή χρήση των emojis.


Έχεις ξεκινήσει διάλογο εδώ και λίγο καιρό στο διαδίκτυο. Και στην προσπάθειά σου να συλλέξεις όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το πρόσωπο με το οποίο μιλάς, οι ερωτήσεις διαδέχονται η μία την άλλη. Λογικό. Ιδιαίτερα αν υποβόσκει έλξη.

Πώς να ερμηνεύσεις, όμως, την εμμονή του να συνοδεύει με χαμογελαστή φατσούλα το τέλος κάθε πρότασης στο chat; Ή ακόμα χειρότερα την τάση του ν’ απαντά στις ερωτήσεις σου αποκλειστικά και μόνο με emoji; Θέλει άραγε να συνεχίσετε να μιλάτε; Βαριέται; Ή μήπως απλά προσπαθεί να δώσει πιο γρήγορα τέλος στον διάλογό σας; Και τι σημαίνει αν ξαφνικά σου στείλει μια φατσούλα που κλείνει το μάτι ή στέλνει φιλάκια; Πώς ερμηνεύεται αυτό;

Ο έρωτας και τα σεξουαλικά υπονοούμενα με σύμμαχο τα emojis είναι μια κουβέντα που θέλει συζήτηση κι αν την ανοίξεις θα ανακαλύψεις ότι υπάρχουν τόσοι υπέρμαχοι όσο και αντίμαχοι.

Και εγώ ανήκω στους δεύτερους. «Πες το με λόγια» λέω στους φίλους μου που απαντούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με φατσούλες που κλείνουν μάτια, στέλνουν φιλιά ή μένουν με το στόμα ανοιχτό. Γιατί; Επειδή πιστεύω ότι τίποτα μα τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την αξία των λέξεων. Τις πολλές και διαφορετικές λέξεις αυτής της υπέροχης γλώσσας που έχουμε στη διάθεσή μας για να εκφράσουμε με απόλυτη ακρίβεια αυτό που θέλουμε, σκεφτόμαστε και νιώθουμε.

Τα emojis δεν είναι απαραίτητα αναγκαίο κακό στην επικοινωνία των δύο φύλων.

Ποια είναι η σημασία των emojis στο φλερτ;

Τι γίνεται όμως με εκείνες τις γνωριμίες που ξεκινούν ή εξελίσσονται μέσω διαλόγων σε εικονικά παράθυρα; Πόσο αληθινός ή ρομαντικός μπορεί να είναι ένας διαδικτυακός διάλογος ανάμεσα σε δύο άτομα που προσπαθούν να ανακαλύψουν αν ενδιαφέρεται ο ένας για τον άλλο; Πώς μπορούν να αποκωδικοποιηθούν τα μηνύματα από αποστολέα σε λήπτη, όταν υπάρχει συγκαλυμμένη ερωτική διάθεση; Και πώς μπορούν να ερμηνευτούν οι πραγματικές προθέσεις όταν μεσολαβούν κίτρινες φατσούλες; Και τι αποκαλύπτουν τα emojis για εσένα; Αυτά ήταν τα βασικά μου ερωτήματα, ξεκινώντας να γράφω αυτό το άρθρο και πιθανόν αυτά να είναι και τα δικά σου.

Η έρευνα, όμως, που ανακάλυψα όχι μόνο δίνει απαντήσεις αλλά είναι πολύ πιθανό να σε εκπλήξει. Τι αποκαλύπτει; Ότι τελικά τα emojis δεν είναι απαραίτητα αναγκαίο κακό στην επικοινωνία των δύο φύλων. Μετά, μάλιστα, από τις ερωτήσεις που έκανα στον ειδικό που σχολίασε τα δεδομένα της συγκεκριμένης έρευνας, ακόμα κι εγώ, η φανατική αντίμαχος των emojis είμαι σχεδόν έτοιμη να αναθεωρήσω τις απόψεις μου.

Τι έδειξε η έρευνα για τα emojis 

Ότι η χρήση emojis όχι μόνο δεν δυσκολεύει την επικοινωνία, αλλά αντίθετα μπορεί να διευκολύνει τον διάλογο, επισπεύδοντας τη διαδικασία του φλερτ και το πέρασμα στην επόμενη φάση. Πιο συγκεκριμένα, η χρήση των emojis μπορεί να μεταβιβάσει εύκολα και γρήγορα πληροφορίες που να επιβεβαιώνουν το ερωτικό ενδιαφέρον κάποιου, βοηθώντας τους πιθανούς ενδιαφερόμενους για σχέση να περάσουν ταχύτερα στο στάδιο του ραντεβού και της σεξουαλικής συνεύρεσης. Αυτό υποστηρίζει η έρευνα που διενεργήθηκε από το Match.com, στην οποία κάνει αναφορά άρθρο που έχει δημοσιευθεί στο Time. Σύμφωνα με την ετήσια δημοσκοπική μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από το προαναφερθέν dating site, και στην οποία τέθηκαν ερωτήματα σε 5675 Αμερικάνους, όποιος επικοινωνεί χρησιμοποιώντας και τα emojis τείνει να κάνει περισσότερο σεξ.

Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι το 54% των ελεύθερων ατόμων, χρηστών των emojis, είχαν συχνές ερωτικές συνευρέσεις εντός του έτους, ενώ μόνο το 31% των ελεύθερων ατόμων, τα οποία δεν επικοινωνούν με τα smiley, είχαν τακτικές σεξουαλικές επαφές. Η έρευνα έδειξε επίσης πως όσο περισσότερο χρησιμοποιούνταν τα emojis, τόσο μεγαλύτερη ήταν η συχνότητα των ερωτικών συνευρέσεων των ερωτηθέντων. Τα βασικό και γενικό συμπέρασμα επομένως της έρευνας ήταν ότι όσοι επικοινωνούν χρησιμοποιώντας και τα emojis τείνουν να κάνουν περισσότερο σεξ.

Ποιο κενό συμπληρώνουν τα emojis;

Όπως εξηγεί ο Θεόφιλος Καλλιτσάρης, Ψυχοσεξολόγος και ειδ/νος Ιατρός της Ψυχιατρικής στο Π.Γ.Ν.Λάρισας: «Τα emojis μπορεί να καλύψουν ένα κενό που υπάρχει στους διαλόγους που γίνονται στα διαδικτυακά μέσα. Ουσιαστικά υποκαθιστούν την απουσία της χροιάς και του τόνου της φωνής. Παρατηρήθηκε πως μία γραπτή πρόταση η οποία διατυπώνεται ειρωνικά ή με διάθεση πειράγματος, δεν είναι σίγουρο πως, όταν διαβαστεί από τον παραλήπτη, θα ερμηνευτεί σωστά. Αν όμως τη φράση συνοδεύει και μία φατσούλα με τη γλώσσα έξω για παράδειγμα, είναι πολύ πιθανό να μεταβιβαστεί η έννοια που επιδιώκεται να εκφραστεί στον παραλήπτη. Επιπροσθέτως, κάτι που επίσης απουσιάζει από τους εικονικούς διαλόγους, είναι η γλώσσα του σώματος και οι συναισθηματικές εκφράσεις των προσώπων, οι οποίες σε διαπροσωπικούς διαλόγους με φυσική παρουσία των ατόμων δίνουν σύντομα και με αμεσότητα πληροφορίες σχετικά με τις ερωτικές προθέσεις των συνομιλητών. Στους εικονικούς διαλόγους, κινούμενα εικονίδια όπως ένα σκυλάκι που πέφτει ανάσκελα για να δείξει ότι χαίρεται, μπορούν σε κάποιο βαθμό να υποκαταστήσουν αυτό το κενό, μεταφέροντας ένα πιο σαφές μήνυμα ή ακόμα κι ένα σεξουαλικό υπονοούμενο σχετικά με τις δεύτερες σκέψεις του άλλου συνομιλητή, δρομολογώντας έτσι ταχύτερα τη διαδικασία του φλερτ και συναινώντας ιντερνετικά ακόμα και για μια σεξουαλική συνεύρεση”.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας όσοι επικοινωνούν χρησιμοποιώντας και τα emojis τείνουν να κάνουν περισσότερο σεξ.

Φυσικά, ο τρόπος που χρησιμοποιεί ή δεν χρησιμοποιεί ο καθένας από εμάς τα emojis διαφέρει. Όπως επίσης και ο τρόπος που ο καθένας τα αποκωδικοποιεί.

Παρόλα αυτά ο Θεόφιλος Καλλιτσάρης επιμένει ότι: “Σε μια εποχή που το φλερτ διαδραματίζεται σε όλο και περισσότερες περιπτώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν θα πρέπει να υποβαθμίζουμε τη σημασία των emojis, αφού μοιάζει να έχουν εκεί κι αυτά τη σκοπιμότητα και το ρόλο τους».

Διάβασε ακόμα:

To Μυστικό Για Αποτελεσματικό Φλερτ

Ο Κορυφαίος Σεξολόγος Αποκαλύπτει Τη Θετική Πλευρά Της Απιστίας

Author(s)

  • Φλώρα Κασσαβέτη

    Δημοσιογράφος Υγείας και Ευεξίας

    Η Φλώρα Κασσαβέτη είναι δημοσιογράφος υγείας ευεξίας. Υπήρξε Αρχισυντάκτρια στο περιοδικό Forma και περιοδικό Παιδί και Νέοι Γονείς και στα site Τhriveglobal.gr και Bestofyou.gr του Ομίλου Αntenna.